دشمن تلاش می کند جلوی پیشرفت کشور را بگیرد/ قطبی شدن خشم و نفرت در جامعه را به دنبال دارد


ساعت: 15:00
تاریخ انتشار: 1301/07/12
کد خبر: 1901067

رئیس بسیج دانشگاه گیلان و اساتید مراکز آموزش عالی:

کیوان میرزایی با اشاره به اینکه دشمن تلاش می کند مانع پیشرفت کشور شود، تصریح کرد: نظام جهانی با توجه به موفقیت های کشور در عرصه های مختلف اقتصادی، سیاسی، اجتماعی، منطقه ای و… طبیعتاً به دنبال این است که جلوی پیشرفت جمهوری اسلامی را بگیرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ کیوان میرزایی کارشناس مسائل انقلاب فرهنگی، اجتماعی و اسلامی در گفت و گوی 17 آذرماه با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در خصوص حوادث اخیر کشور، به اهداف دشمنان اشاره کرد. ایجاد نابسامانی برای جلوگیری از پیشرفت کشور گفت: دشمن به دنبال بهانه است این برای نفوذ بر مولفه های قدرت نظام است و با توجه به موفقیت کشور در عرصه های مختلف از جمله خروج غربی ها از برجام، روند صعودی شاخص های اقتصادی، موفقیت در عرصه منطقه، طبیعتاً نظام جهانی در تلاش است تا از پیشروی جمهوری اسلامی ایران جلوگیری کند.

رئیس سازمان بسیج اساتید دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی گیلان با بیان اینکه این توطئه از قبل توسط دشمن تهیه شده بود، تصریح کرد: علاوه بر این عوامل این حرکت شناسایی شده و فضای رسانه ای را آماده کردند و زمانی که این حادثه با توجه به آمادگی دشمن برای ایجاد شورش در کشور، این حادثه به اجرای آن سرعت بخشید و در عرض یک روز فضای رسانه ای بین المللی را علیه ایران تحت تأثیر قرار دادند.

میرزایی با اشاره به تاکید رهبر انقلاب مبنی بر پیگیری حادثه فوت مهسا امینی از سوی مراجع قضایی، گفت: اگر در ابتدا این حادثه با دقت بیشتری بررسی می شد، در کاهش التهاب موثرتر بود. آیا امکان دارد در کشور چنین اتفاقی بیفتد.» طبیعتاً برای هزاران نفر ممکن است این اتفاق بیفتد، اما این معضل ابعاد گسترده ای پیدا کرده است و باید با رصد دستگاه های اطلاعاتی و همه ابعاد به صورت جامع مطالعه و اطلاع رسانی شود. مسیر.

این استاد دانشگاه با اشاره به برخی از بیانات رهبر انقلاب در راستای نفی دو قطبی شدن کشور و ایجاد وحدت زیر یک پرچم گفت: در خانواده، جامعه و اطرافیان ما افرادی هستند که از نظر پوشش با هم متفاوت هستند. اما به نظام اعتقاد دارند دین و پرچم کشورشان هستند و ایجاد دوقطبی از ابتدا اشتباه است و تا زمانی که یک مشکلی را باور نداشته باشد امکان پذیر نیست.

وی با بیان اینکه با وجود همه این اختلافات، هنجارشکنی در جامعه پذیرفتنی نیست و باید از آن جلوگیری کرد، گفت: با دو قطبی شدن جامعه، پایبندان به نظام، انقلاب و کشور به بهانه ای از اعتقادات خود منصرف شده اند. ما این کار را در حالی انجام می‌دهیم که همه با هم در جامعه‌ای با تفاوت‌ها و پوشش‌های متفاوت زندگی می‌کنیم و دوقطبی و چند طبقه‌بندی بی‌معنی و بی‌معنی است و باید متوقف شود.

میرزایی با اشاره به لزوم اقناع جامعه تصریح کرد: برای انجام کار فرهنگی و پیشگیری از ناهنجاری های اجتماعی و همچنین فرهنگ سازی باید پیش نیازها، زیرساخت ها و شرایط فراهم شود و به دلیل نبود شرایط، دوقطبی باید فراهم شود. در حال بارگذاری نیست..

وی خاطرنشان کرد: برای جلوگیری از این نوع هنجار شکنی ها، برای توجیه مردم باید قانون مقابله داشته باشیم، این باور را در آنها ایجاد کنیم که حفظ حجاب به نفع خودشان است تا ملزم شوند وقتی مردم هنوز به این تشخیص نرسیده اند، این کار را انجام دهید، طبیعتاً با هم مقابله می کنند و این تفرقه منجر به خشم و نفرت افراد جامعه می شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید