برخی والیبالیست های محجبه ایرانی به ترکیه بیایند


ساعت: 21:01
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۵/۲۳
کد خبر: 1889920

بازدید وزیر ورزش و جوانان ترکیه از نمایشگاه “ایران زیبا”.

وزرای ورزش ایران و ترکیه در قونیه دیدار کردند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، حمید سجادی و محمد محرم قصاب اوغلو وزرای ورزش و جوانان ایران و ترکیه به مدت 90 دقیقه با یکدیگر گفتگو کردند.

وزیر ورزش و جوانان ایران در این دیدار با قدردانی از میزبانی ترکیه در مسابقات کشورهای اسلامی اظهار داشت: در جلسه ای که در سفر رئیس جمهور ترکیه به تهران برگزار کردیم، دستاوردهای خوبی حاصل شد. آقای رئیسی از دعوت رئیس جمهور ترکیه برای شرکت در افتتاحیه مسابقات کشورهای اسلامی تشکر کرد، اما به دلیل مشغله کاری دستور داد به عنوان نماینده وی در مسابقات حضور داشته باشم.

سجادی با اشاره به برگزاری خوب مسابقات در کشورهای اسلامی گفت: من به عنوان یک مدیر ورزشی می دانم که میزبانی چنین مسابقات گسترده ای در کشورهای اسلامی چه وظیفه بزرگی دارد، پس خسته نباشید و به شما تبریک می گویم. همکاران شما.”

وی با اشاره به حضور پرتعداد ورزشکاران ایرانی در مسابقات این دوره، تصریح کرد: مشکل برنامه ریزی برای حضور این تعداد ورزشکار در کمیته ملی المپیک بود و رئیس کمیته ملی المپیک ایران نیز بر عهده داشت. علاقه مند به حضور در این جلسه بود، اما به دلیل بازگشت به تهران این امکان وجود نداشت. امیدوارم در سفر بعدی شما به تهران این فرصت فراهم شود و بتوانیم اینگونه جلسات را ادامه دهیم.

سجادی به دیدار روز گذشته تیم های ملی والیبال ایران و ترکیه و جو تماشایی سالن اشاره کرد و گفت: ما مدیران ورزشی به دنبال چنین فضاهایی هستیم که واقعا قابل تقدیر نیست.

وی درباره المپیک تابستانی پاریس نیز گفت: دو کشور می توانند با اجرای برنامه های مشترک در این المپیک شرکت کنند. من پیشنهاد می کنم نمایندگان مشترک دو کشور تعیین شوند تا این برنامه ریزی انجام شود.

وزیر ورزش و جوانان با اشاره به درخواست همتای ترکیه ای برای حضور بانوان ورزشکار محجبه ایرانی در مسابقات مختلف ورزشی ترکیه، گفت: با هماهنگی های انجام شده می توان این اقدام را انجام داد تا بانوان ورزشکار محجبه ایرانی در لیگ های ترکیه در مناطق حضور پیدا کنند. مانند والیبال.

سجادی بر اهمیت برقراری و توسعه روابط دو کشور در حوزه جوانان تاکید کرد و گفت: در ایران جوانان زیادی داریم که به فعالیت های بین المللی علاقه مند هستند و می توانیم شرایط بسیار خوبی را برای تعامل و تحرک هرچه بیشتر جوانان ایجاد کنیم. جوانان هر دو کشور».

وی به تفاهم نامه مشترک ایران و ترکیه اشاره کرد و گفت: دو بند از این تفاهم نامه در مورد حوزه جوانان است و خواهشمندم معاونت امور جوانان وزارت ورزش ایران ارتباط بیشتر و گسترده ای با آنها داشته باشد. طرف ترکیه

سجادی به برگزاری اجلاس وزرای ورزش و جوانان کشورهای اسلامی در جده اشاره کرد و گفت: در این نشست که ماه آینده برگزار می شود، می توان از طریق معاونت های جوانان دو کشور، اقدامات آتی را بیشتر هماهنگ و برنامه ریزی کرد.


dafe67f6 1a3b 4e0e 8189 36d332d4f09e خبر خاکستری

وزیر ورزش و جوانان ترکیه: بعد از ورزشکاران ترکیه نتایج ورزشکاران ایرانی را پیگیری خواهم کرد



محرم قصاب اوغلو ضمن خوشامدگویی به وزیر ورزش و جوانان و ورزشکاران ایرانی در سفر به ترکیه، گفت: از مهمان نوازی رئیس جمهور محترم ایران و شما در سفر قبلی به تهران قدردانی می کنم. من مطمئن هستم که می توانیم به تفاهم نامه مشترکی که داریم ادامه دهیم.

وی در خصوص برگزاری مسابقات کشورهای اسلامی در قونیه گفت: امیدوارم بتوانیم این برگزاری را به خوبی به پایان برسانیم. ترکیه و ایران مهم ترین کشورهای حاضر در مسابقات و رده بندی مدال ها هستند. من به شما بابت نتایج ورزشکاران ایرانی در این بازی ها تبریک می گویم.

اوغلو افزود: هر روز پس از تماشای نتایج ورزشکاران ترکیه، نتایج ایران را از همکارانم می پرسم و بهترین نتایج را برای کاروان ایران آرزو می کنم.

گوسابوغلو با اشاره به قدرت ایران در رشته ای مانند والیبال گفت: می توانیم با معرفی نمایندگانی برای همکاری مشترک دو کشور برای المپیک تابستانی کار را انجام دهیم. در حوزه جوانان نیز پتانسیلی برای بهبود روابط وجود دارد. ما برای توسعه همکاری با کشور برادرمان ایران آماده هر کاری هستیم. ما هم مثل شما بذرهایی داریم که با هماهنگی بیشتر می توانیم به چیزهای خوبی برسیم.

وی با اشاره به تداوم پیشنهاد قبلی خود برای حضور ورزشکاران محجبه ایرانی در مسابقات ورزشی لیگ های ترکیه، گفت: آمدن برخی والیبالیست های محجبه ایرانی به ترکیه بسیار مهم است و اگر این اتفاق بیفتد بسیار عالی است. “




بازدید وزیر ورزش و جوانان ترکیه از نمایشگاه “ایران زیبا”.

حمید سجادی و محرم قصاب اوغلو وزرای ورزش ایران و ترکیه پس از نشست امروز از نمایشگاه «ایران زیبا» بازدید کردند.

وزیر ورزش و جوانان ترکیه در این دیدار با زیبایی ها و مکان های قدیمی ایران آشنا شد. وی پس از مشاهده عکس های جاذبه های گردشگری و فرهنگی ایران از برپایی این نمایشگاه در قونیه قدردانی کرد و گفت که با دیدن این عکس ها به ایران سفر کرده است.

سجادی همچنین از وزیر ورزش و جوانان ترکیه دعوت کرد تا بار دیگر به ایران سفر کند تا شاهد زیبایی و اصالت فرهنگ ایرانی باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید