برداشتن روسری بهانه ای برای برهنگی شد!

دشمن با کمک نیروهای ضد انقلاب و مزدوران داخلی با تمام توان به مقابله با عفاف و حجاب برخاسته و با آغاز جنگی همه جانبه فرهنگی و رسانه ای در صدد تخریب هویت یک زن مسلمان ایرانی و… از این رو بنیان خانواده را به دلیل اینکه ترویج بی حجابی و کشف حجاب را بهترین راه مقابله با انقلاب اسلامی می داند، لذا هر چه دارد در این راستا وارد میدان کرده است.

از مسئولان و نهادهای مختلف تقاضا داریم با طرح کلی حجاب و عفاف برخورد کنند. اجرای این طرح در حوزه نهادها بسیار مهم است و اگر می خواهیم جامعه را اصلاح کنیم باید از نهادهای حاکمیتی و اجرایی شروع کنیم. اگر بخواهیم اعتماد عمومی و ملی را برگردانیم باید از واحدها شروع کنیم و در هر واحدی رهبر باید پاسخگوی کارکنان باشد. همانطور که مدیر هر سازمانی مسئول خدمات و عملکرد کارکنان است، باید در قبال مسائل اجتماعی، فرهنگی و انعکاس آنها نیز پاسخگو باشد.

برهنگی سلبریتی ها/ «گشت ارشاد» هم باید به سراغ مسئولان برود

اجرای این طرح هم در دستگاه های حاکمیتی و هم در حوزه فرهنگ، رسانه و سینما و افراد مرتبط با آنها بسیار مهم است. مثلاً وزارت ارشاد به عنوان مسئول حجاب و پوشش بازیگران سینما و تلویزیون معرفی شود. در «گشت ارشاد» باید به افراد مشهور و مشاهیر نیز توجه شود. وزارت ارشاد نهادی است که باید پاسخگوی حجاب این افراد باشد زیرا این افراد به دلیل نام بردن از آنها در تریبون هایی مانند تلویزیون، سینما، تئاتر و شبکه های اجتماعی ممکن است باعث بدحجابی، بدحجابی یا بی حجابی شوند. حجاب در جامعه

وزارت ارشاد مسئول حجاب سلبریتی ها است

چه بسا برخی سلبریتی ها جرم بی حجابی را گسترش دهند و وزارت فرهنگ و رهبری اسلامی به طور جدی وارد این عرصه شوند. خطر «مسیح الجدیسم» در کمین است و رفتار افراد مشهور و مشاهیر که به منافع ملی و فرهنگ اسلامی احترام نمی گذارند باید رصد شود. «گشت ارشاد» باید از مردم به سمت کارمندان به ویژه کارمندان وزارت رهبری حرکت کند.

مسائل صنفی نیز در طرح جامع عفاف و حجاب مطرح شده است. اگر همه این مباحث اصلاح شود در سطح اجتماعی تفرقه نخواهیم داشت.

افشای حجاب جرم است

اگر امروز بحث افشای حجاب را جرم می دانیم باید برخورد قانونی شود. تنها تاکید بر فرهنگ سازی در حوزه بی حجابی اشتباه است و کارهای اجرایی را باید در این مقوله مورد توجه قرار داد. در حوزه امنیت اجتماعی باید امنیت اخلاقی و هنجارهای فرهنگی تعریف شود و فرهنگ سازی و اقدامات فرهنگی کارهای اجرایی نیز مشخص شود.

ما معتقدیم طرح جامع حیا و حجاب امر به معروف و نهی از منکر طرح بسیار خوبی است که می تواند به این حاشیه سازی ها پایان دهد. برای اینکه کشورمان در حوزه حجاب حرفی برای گفتن داشته باشد و همه اقشار دست به کار شوند و در نهایت نتیجه مطلوب و لازم را بگیریم، طرح عفاف و حجاب را با طرح گشت با راهنمایی مسئولان دنبال می کنیم. .

برداشتن روسری بهانه ای برای برهنگی شد!

اگر طرح جامع عفاف و حجاب مورد غفلت یا بی توجهی قرار گیرد، جامعه چه عواقبی را انتظار دارد؟

ما معتقدیم در حوزه عفاف و حجاب مسئولان باید پاسخگو باشند. ما تاکید کرده ایم که حرکت های سازمان یافته وارد عرصه عفاف و حجاب شده اند و امروز نمونه آن را در همین حرکت اتوبوسرانی می بینیم که چگونه این حرکت ها از عواطف و احساسات مردم استفاده می کنند تا بتوانند موضوع حجاب را به جامعه ارائه دهند. این عدد باعث تنش و دو قطبی شدن بین مردم شد.

موضوع به روسری و شال محدود نمی شود، بلکه قطعاً به برهنگی و بحث همجنس گرایی نیز کشیده می شود، همانطور که در کشورهای دیگر و در مکزیک چنین مواردی توسط برخی اعمال می شود.

نظر شما به عنوان سخنگوی ستاد امر به معروف و نهی از منکر درباره حاشیه نشینان، درباره «گشت ارشاد» و برخورد پلیس با مردم چیست؟

در حال حاضر لازم به توضیح است که رفع حجاب از نظر قانون جرم محسوب می شود و پلیس باید با رفع حجاب به عنوان جرم برخورد کند. ما نمی توانیم انتظار داشته باشیم که کسی قانون شکنی کند و ضابطان قضایی نسبت به آن بی تفاوت و بی تفاوت باشند. ما معتقدیم اقدامات اجرایی قطعاً مورد نیاز است.

در بحث بدحجابی و بدحجابی به مسائل فرهنگی و اقدامات زیادی نیاز است اما در بحث رفع حجاب باید قانون وارد شود و ضابطان قضایی جرم رفع حجاب را طبق قانون پیگیری کنند. اقدامات و تلاش شبانه روزی نیروی انتظامی در سطح کشور انجام می شود که اقدامات و تلاش های انجام شده در راستای تدابیر امنیتی و موازین اجتماعی قابل تقدیر و تشکر است.

طرح کلی حجاب و عفاف به وزارتخانه ها، نهادها، ادارات، اساتید، حوزه های علمیه و مدارس ارسال شده و آمادگی اجرای این طرح را داریم. با این طرح تنش ها، اختلافات و مرزها را کنار می گذاریم و می توانیم به دنبال عرصه عفاف و حجاب باشیم که هویت ایرانی ما را مشخص می کند.

مجموعه ای باید در حوزه عفاف و حجاب مسئولیت کامل داشته باشد و ستاد امر به معروف و نهی از منکر آمادگی دارد از این طرح مدون و تحقیقاتی که در مورد آن در حوزه عفاف و حجاب انجام شده است استفاده کند. حجاب در سطح جامعه مسئول است

دیدگاهتان را بنویسید