برداشت خربزه خارج از فصل در سیستان و بلوچستان/ خربزه میوه ای آبدار برای پیشگیری از بیماری ها


ساعت: 09:03
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۹/۱۶
کد خبر: 1916249

این در حالی است که سایر استان های کشور در آستانه فصل زمستان دچار سرما هستند و سیستان و بلوچستان به دلیل موقعیت جغرافیایی منحصر به فرد خود شاهد رونق کشت و برداشت محصولات کشاورزی هستند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش عصرمون، برف و سرما تمامی مناطق کشور از جمله سیستان و بلوچستان را فرا گرفته است، این منطقه پتانسیل چهار فصل را دارد.

در این دیار کهن می توان نسیم خنک بهاری را همراه با باد، این پیام آور صمیمیت و رفاه را در سرزمین زاهدان زاهدپیشه مشاهده کرد و در ارتفاعات تفتان و دامنه های سرسبز آن با دیدن برف خاطره ای خوش خلق کرد. و سرمای زمستان یا درخشش اولین جرقه ها خورشید را بر پیکر ایران زمین در شرقی ترین حد و مرز این سرزمین در سراوان دید و تابستان را حس کرد و سپس آب را لمس کرد و مهربانی را در دریای دریا تجربه کرد. چابهار.

این منطقه وسیع در کنار جاذبه های فرهنگی، تاریخی، طبیعی، اقتصادی و سیاسی، بهشت ​​کوچکی از باغ های گرمسیری است که انواع میوه ها را تولید می کند. میوه هایی که فقط در محدوده این استان تولید می شوند و اغلب بسیار ناشناخته هستند، انبه، چکو، گواوا، کنار، فلسا، سیتاپل و جامبو تنها برخی از آنها هستند.

این در حالی است که استان های دیگر در آستانه فصل سرما شلوغ و از سرما رنج می برند، در سیستان و بلوچستان به دلیل موقعیت منحصر به فرد جغرافیایی و شرایط اقلیمی خاص شاهد رونق کشت و برداشت محصولات کشاورزی هستیم.

محمد امین خط مدیر جهاد کشاورزی شهرستان زرآباد در گفت و گو با خبرنگار ما با بیان اینکه خربزه میوه ای بسیار خوش طعم است و دارای خواص و فواید بسیاری از جمله پیشگیری از سکته قلبی، آرامش معده و کاهش تهوع است، اظهار داشت: این میوه بسیار خوشمزه است. : برداشت خربزه از ابتدای آذرماه در 100 هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان زرهیز زرآباد آغاز شد.

وی افزود: پیش بینی می شود حدود 1800 تن خربزه تولید شود که به تدریج به بازار مصرف عرضه می شود.

این مسئول گفت: کشت محصولات زراعی در اراضی این شهرستان علاوه بر ایجاد اشتغال غیر مستقیم، زمینه اشتغال مستقیم بیش از 300 نفر را فراهم کرده است. ،

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان زرآباد ادامه داد: خربزه تولیدی از اراضی کشاورزی این شهرستان به بندرعباس، شیراز، تهران و اصفهان صادر می شود.

هاوت از انواع خربزه های کشت شده در استان یانا، جردن، راک، کیولنو آریانا نام برد و تصریح کرد: شرایط آب و هوایی منحصر به فرد حاکم بر منطقه امکان کشت محصولات خارج از فصل را فراهم کرده است.



از پیشگیری از سرطان گرفته تا سلامت دستگاه گوارش

یکی از توصیه های پزشکان که همیشه برای سلامتی بدن بر آن تاکید می شود مصرف آب است اما انسان تا حدی می تواند آب بنوشد برای جبران کمبود آب در بدن باید چاره ای اندیشید. و مصرف میوه های آبدار به عنوان خربزه یکی از بهترین گزینه هاست. ،

این میوه که خربزه عسلی نام دارد دارای خواص شگفت انگیزی است که از جمله آنها می توان به پیشگیری از مشکلات بینایی، سلامت قلب، پیشگیری از دیابت، سلامت دستگاه گوارش، پیشگیری از سرطان، بهبود ایمنی بدن و خاصیت ادرار آور اشاره کرد.

ذکر این نکته نیز ضروری است که نباید فراموش کنیم که مصرف زیاد طالبی، طالبی، طالبی و گرامک برای بیماران دیابتی، التهاب روده و سوء هاضمه مضر است و باعث نفخ، درد معده و شکم خواهد شد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید