بررسی نتایج فرهاد مجیدی; چه بازیکنانی استقلال را می خرند؟

بررسی نتایج فرهاد مجیدی;  چه بازیکنانی استقلال را می خرند؟

برخلاف تصور، برخی از بازیکنان استقلال در نیمه اول فرصت زیادی برای بازی به دست نیاوردند و می خواهند از جمع آبی ها جدا شوند. البته مدیران و کادر فنی آبی ها تمایلی ندارند برخی از این بازیکنان را به راحتی از دست بدهند و جدایی آنها با شرایط ویژه و سود مالی همراه خواهد بود. اما برخی از بازیکنان در لیست مازاد مجیدی قرار خواهند گرفت و کار آسانی برای گرفتن رضایتنامه خواهند داشت.

ماساهری خواهان جدایی است
رشید مظاهری یکی از بازیکنانی است که تصمیم نهایی را برای جدایی از آبی پوشان پایتخت گرفته و می خواهد در تیم دیگری به فوتبال ادامه دهد. مظاهری در این فصل بارها مجیدی را به چالش کشیده و سرمربی آبی ها تمایلی به اقبال به رشید ندارد. در هفته های اخیر شایعاتی مبنی بر برگزاری تظاهرات در پرسپولیس مطرح شد اما مسئولان باشگاه با دروازه بان آبی ها صحبتی نکردند. آنچه برای مظاهری مهم است پیشنهادی است که از فولاد دریافت کرده است و جواد نکونام قصد دارد هر طور شده رشید را به فولاد ببرد تا چالشی در خط دروازه برای ادامه لیگ برتر و حضور در لیگ قهرمانان آسیا وجود نداشته باشد. فولاد یا هر تیم دیگری که به دنبال نمایش است، باید برای جذب آن بازیکن، مبلغ رضایت نامه بپردازد. البته رشید پول قابل توجهی هم برای استقلال دارد و شاید با بخشش در نهایت این درخواست، شخصاً برای کسب رضایت نامه اقدام کند. البته نکته مهم دیگر برای رشید این است که دوست دارد در نیم فصل برای سپاهان بازی کند. تلاش هایی از سوی مدیر برنامه های او برای نزدیک شدن او به سپاهان صورت گرفته اما بعید است او استقلال را به رقیب مستقیمش بدهد.

توافق مرادی با آلومینیوم
بابک مرادی دیگر بازیکن استقلالی است که چند روز پیش از این تیم جدا شد و روز گذشته برای فسخ قرارداد راهی این باشگاه شد. آخرین خبرها حاکی از آن است که مرادی راهی آلومینیوم اراک می شود تا بار دیگر زیر نظر رسول خطیبی بازی کند. مرادی در استقلال فقط نیمکت نشین بود و حتی برای مدتی به دلیل مسائل انضباطی مجیدی او را از دست داد. او به نزدیکانش گفت که در آینده نزدیک درباره اتفاقاتی که برایش در استقلال افتاده صحبت خواهد کرد و تا پایان نیم فصل باید به فکر جدایی این بازیکن از استقلال باشیم.

عشق و آزادی از هم جدا شده اند
یکی از بدترین و عجیب ترین خریدهای استقلال در این فصل، محمدرضا آزادی بود. آزادی شانس کمی برای ماندن در استقلال دارد اما نکته جالب این است که در حال حاضر پیشنهاد قابل توجهی وجود ندارد. او روز گذشته در مصاحبه ای اعلام کرد که قصد جدایی از استقلال را ندارد اما آخرین خبرها حاکی از آن بود که آزادی در لیست مازاد مجیدی قرار دارد و مدیر برنامه های این بازیکن در تلاش است تا او را در یکی از تیم های لیگ برتری بازی کند. سعید مهری یکی از خریدهای عجیب استقلال در فصل گذشته بود که از تراکتورسازی به این تیم آمد. ترافیک این بازیکن در خط هافبک استقلال باعث شد مهری تصمیم به جدایی بگیرد و با حضور نفراتی چون آرش رضاوند، مهدی مهدی پور، زبیر نیکونفس و رضا آذری شانس چندانی برای بازی نداشته باشد. متین کریم زاده، سبحان کاگانی و فردین خرگوشه نیز بازیکنانی هستند که زمزمه جدایی آنها از استقلال و حضور قرضی آنها در سایر تیم های لیگ برتری به گوش می رسد. این افراد نیز به دنبال بازی بیشتر هستند و باید دید مجیدی در فصل نقل و انتقالات چه تصمیمی برای آنها خواهد گرفت. البته گفته می شود در بین این سه بازیکن احتمال ماندن کاگانی در استقلال وجود دارد.

شرایط ویژه مطهری و قاسمی نژاد
دو بازیکن دیگر از موقعیت خود در استقلال ناراضی هستند. ارسلان مطهری و امین قاسمی نژاد. مطهری با حواشی مختلف و ماجراهای نسبتا طولانی در استقلال ماند اما این بازیکن فعلا تمایلی به جدایی از استقلال ندارد مگر اینکه به زودی نظرش عوض شود. قاسمی نژاد علاوه بر گلی که در بازی قبلی به ثمر رساند، بدترین روزهای فوتبالی خود را در استقلال سپری کرد. کاسمی نژاد یک ستاره تعیین کننده در پدیده بود اما حالا در استقلال نیمکت نشین است اما این بازیکن هم فعلا تصمیمی برای جدایی از استقلال ندارد. این در حالی است که مجیدی قصد از دست دادن این دو بازیکن را ندارد.

مجیدی به دنبال یک هافبک است
موضوع مهم دیگر در خصوص نقل و انتقالات استقلال، بازیکنان جدیدی است که به این تیم اضافه خواهند شد. مجیدی پیش از بازی با کپر رفسنجان از اضافه شدن دو بازیکن لیگ برتری و دو بازیکن خارجی به استقلال خبر داد که یکی از آنها آسیایی خواهد بود. گفته می شود جذب جناحین، دفاع راست و هافبک های بازیساز یکی از اولویت های مجیدی در جذب بازیکن است. استقلال در حال حاضر روی جذب صالح حردانی از فولاد متمرکز است و ظاهرا دو باشگاه آماده تبادل بازیکن در این زمینه هستند. گفته می شود حردانی اگر به استقلال فروخته شود می خواهد آرش رضاوند و رشید مظاهری را جذب کند که البته رضاوند نمی خواهد به فولاد برود.

دیدگاهتان را بنویسید