کی روش: هرگز بازیکنانی مثل بازیکنان ایرانی در دنیا ندیده ام

ابتدا کی روش درباره پیشنهاد مجدد ایران و مذاکره برای بازگشتش گفت: تنها 7 تا 10 روز قبل از انتخابم با فدراسیون فوتبال ایران مذاکره می کردم. به من گفتند یکی از گزینه هایی هستم که می توانم تیم ملی ایران را هدایت کنم. از من پرسیدند که آیا این پیشنهاد را قبول کردم، آن زمان بیکار و در خانه بودم. گفتم بله آماده ام، سرمربی تیم ملی ایران یا هر تیم ملی دیگری افتخار بزرگی است.

وی در خصوص اینکه با حضور روی نیمکت تیم ملی فرصت حضور در جام جهانی را به دست آورد، گفت: این فرصت و این پیشنهاد جایزه از ایران را برای کار قبلی ام در نظر نمی گیرم. نمی خواهم از فرصت حضور در جام جهانی برای تفریح ​​استفاده کنم. این پیشنهاد را با تمام احساس مسئولیت و تعهد به تیم ملی ایران پذیرفتم. چاره ای جز تلاش برای بهتر شدن و پیشرفت تیم ملی ایران ندارم.

سرمربی تیم ملی ایران درباره آمادگی این تیم برای جام جهانی توضیح داد: فقط یک هفته فرصت داریم تا آماده شویم. این مسابقات جهانی در حالت شدید برگزار می شود، اما چه بگویم. این رقابت ادامه دارد و ما باید بهترین نمایش خود را ارائه دهیم. اما در عرض 7 روز یک تیم آسیایی یا آفریقایی چگونه قرار است با قدرتمندان اروپایی رقابت کند؟ بازیکنان اروپایی و آمریکای جنوبی در حال حاضر در رئال مادرید یا در میلان و لندن بازی می کنند. آیا می توانید با ماهواره های فضایی یا بوئینگ 737 مسابقه دهید؟ فوتبالیست های انگلیسی قبل از رقابت با ما، 14 بازی در لیگ خود انجام خواهند داد. این جام جهانی با گذشته متفاوت است چرا که در دوره های قبل، پس از انجام 75 تا 80 مسابقه، بازیکنان وارد رقابت های جام جهانی می شدند که الان اینطور نیست.

کی روش تصریح کرد: اکنون با آمادگی بسیار بالایی راهی جام جهانی خواهند شد. قبل از جام جهانی 2018 روسیه سعی می کردیم بازیکنانمان را بیشتر تمرین کنیم تا آمادگی بیشتری داشته باشند، اما مثلا تیم های انگلیسی یا آلمانی سعی می کردند بازیکنان خود را با دقت تمرین کنند زیرا 80 بازی در فصل انجام داده بودند و خیلی خسته بودند. . هیچ کس نمی داند در قطر چه اتفاقی خواهد افتاد، اما اروپایی ها در این جام جهانی خواهند درخشید.

کی روش درباره کیفیت تیم ملی ایران گفت: در دنیا بازیکنانی مثل ایرانی ها ندیده ام که اینقدر خود را وقف کشورمان کنند و بازی در تیم ملی برایشان اینقدر مهم باشد. آنها می خواهند با پیراهن تیم ملی جلو بروند و به آن خدمت کنند. من تا به حال بازیکنانی مثل بازیکنان ایران را ندیده ام که با این امکانات محدود این همه از همه چیز بدهند و برای موفقیت تیم ملی تلاش کنند. با چنین امکانات، پاداش ها و فرصت هایی فکر می کنم کار بزرگی انجام داده اند.

سرمربی تیم ملی در پایان گفت: در شرایط کنونی دنیا حامل یک پیام هستیم که آن وحدت و صلح است. وظیفه ما نه سیاسی است و نه اقتصادی، بلکه سعی می کنیم به مردم تفریح ​​و شادی بیافزاییم. ما در تلاشیم تا مردم ایران به فرهنگ و تاریخ خود افتخار کنند.

دیدگاهتان را بنویسید