بررسی نحوه پرداخت غرامت به سیل زدگان در کمیسیون دولتی/ کمک 200 میلیون تومانی نامزدها


ساعت: 11:08
تاریخ انتشار: 06/04/1401
کد خبر: 1892650

محمدحسن نامی گفت: جمع بندی خسارات ناشی از سیل اخیر هفته آینده در کمیسیون دولت نهایی و در خصوص نحوه پرداخت آن تصمیم گیری می شود. ‏

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش بلاغ ، محمدحسن نامی صبح امروز پس از بازدید از مناطق سیل زده مرزن آباد در جلسه ای که به همین منظور در شهرداری منطقه کوهستانی مرزن آباد برگزار شد، اظهار داشت: هرچند خسارت تا حدودی پس از سیل در ساعت 24 رخ داده است. استان های کشور، کافی نیست.

وی با بیان اینکه سیلاب خرداد و مرداد امسال خسارات جبران ناپذیری به اراضی کشاورزی، شهرک ها، زیرساخت های جاده ای، آبرسانی و گازرسانی وارد کرده است، ادامه داد: این خسارت در گذشته گزارش شده است که البته شاید دقیق نباشد.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور تصریح کرد: به عنوان مثال ممکن است در برخی نقاط سیل باعث آبگرفتگی اراضی و باغات شده باشد، بنابراین مکان زمین از نظر ارزیابی خسارت متفاوت است و به همین دلیل در این زمینه با تست های انجام شده آزمایش می شود. با همکاری کارشناسان جهاد کشاورزی نرم افزار مربوطه نقشه برداری و سپس در سامانه ارزیابی خسارت سازمان مدیریت بحران ثبت می شود.

این مسئول از آزادسازی حدود 90 میلیارد تومان اعتبار اولیه برای سیل زدگان مازندران خبر داد و گفت: این اعتبار هفته آینده در اختیار استاندار قرار می گیرد و کل خسارات ناشی از سیل پس از نهایی شدن تا سه هفته آینده پرداخت می شود. دولت . .

نامی از کمک به موقع استاندار مازندران و اعضای ستاد مدیریت بحران استان و شهرستان چالوس به سیل زدگان مرزن آباد تشکر کرد.

وی بیان کرد: یکی از مهم ترین سیاست ها در زمینه پرداخت غرامت به سیل زدگان پرداخت حدود 50 میلیون تومان و 200 میلیون تومان به متقاضیان ساخت هر ساختمان مسکونی به صورت رایگان است.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور تاکید کرد: اکیپ های تخصصی باید سیل زدگان را همراهی کنند و امکانات و تجهیزاتی از قبیل لودر، بولدوزر و …. برای لایروبی رودخانه باید تقویت شود.

نامی از کارکنان بنیاد مصطفان و مسکن خواست در زمینه ساخت منازل و تامین شرایط اولیه زندگی برای سیل زدگان تلاش کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید