برنامه مسابقات هندبال قهرمانی بانوان آسیا اعلام شد / بازی ایران و هند در گام نخست


ساعت: 13:00
تاریخ انتشار: 09/02/1401
کد خبر: 1913122

تیم ملی هندبال بانوان ایران در اولین دیدار خود در مسابقات قهرمانی آسیا به مصاف هند می رود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش روابط عمومی فدراسیون هندبال، تیم ملی هندبال بانوان ایران که با حمایت باشگاه فرهنگی ورزشی سنگ آهن راهی مسابقات قهرمانی آسیا شده است، فردا پنجشنبه 12 آذرماه ساعت 8:30 هوای ایران به مصاف تیم هند می رود. خواهد رفت
بانوان هندبالیست ایران در گروه A مسابقات قهرمانی آسیا به میزبانی کره جنوبی با تیم های هند، ازبکستان، استرالیا و کره جنوبی همگروه هستند. تیم ملی استرالیا که سال گذشته در مسابقات قهرمانی آسیا حضور نداشت با بانوان ایران همگروه است. بانوان ایران با حضور استرالیا میزبان و کره جنوبی راه سختی برای صعود از گروه و کسب سهمیه جام جهانی دارند.

هندبال بانوان ایران در دوره قبل از مسابقات قهرمانی آسیا که به میزبانی اردن برگزار شد، برای اولین بار به مسابقات قهرمانی جهان راه پیدا کرد و به جمع چهار تیم برتر این قاره راه پیدا کرد و اولین زمین هندبال بانوان ایران شد که جواز حضور در مسابقات جهانی را به دست آورد. قهرمانی جهان

مینا وطن پرست، هانیه لک، فاطمه مرحیس، ملیحه یغمایی پور، نوریه عباسی، عطیه شهسواری، مبینا حسن نژاد، الناز یحیوی پور، راحله اعتمادی پور، محدثه شعبانی، مائده اسحاقی، حدیثه نوروزی، شهسواری، شهسواری، هنازهمی، شهسواری ها آرزو محمدی نوزدهمین تیم ملی ایران در مسابقات قهرمانی آسیا را تشکیل می دهد.
همچنین خدیجه قانع و مریم فخری به عنوان مربی، غلامعلی اکبرآبادی به عنوان مدیر فنی، محبوبه دهقان به عنوان سرپرست و اکرم حبیب لو به عنوان فیزیوتراپ تیم ملی را در مسابقات قهرمانی آسیا همراهی کردند.

گروه بندی مسابقات قهرمانی بانوان آسیا به شرح زیر است:
گروه A: ایران، کره جنوبی، ازبکستان، هند، استرالیا
گروه B: ژاپن، قزاقستان، هنگ کنگ، چین، تایلند

همچنین برنامه دیدارهای تیم ملی ایران در مرحله گروهی مسابقات قهرمانی آسیا به شرح زیر است:

12 آذر پنجشنبه – ساعت 8:30 / ایران – هند
13 آذر جمعه – ساعت 8:30 / ایران – ازبکستان
15 آذر یکشنبه – ساعت 8:30 / ایران – استرالیا
9 آذر چهارشنبه – ساعت 12:30 / ایران – کره جنوبی

پس از پایان مرحله گروهی، در مرحله نیمه نهایی، تیم اول گروه A به مصاف تیم دوم گروه B و تیم دوم A به مصاف تیم اول گروه B می رود.

همچنین تیم سوم گروه الف به مصاف تیم چهارم گروه ب و تیم چهارم گروه الف با تیم سوم گروه ب برای مشخص شدن رتبه های پنجم تا هشتم خواهند رفت.

تیم های پنجم از دو گروه برای مشخص شدن رتبه های نهم و دهم به مصاف یکدیگر خواهند رفت.

دیدگاهتان را بنویسید