برنامه های استخدامی نهادی باید با در نظر گرفتن ظرفیت افراد طراحی شود


ساعت: 18:52
تاریخ انتشار: 1301/07/30
کد خبر: 1905144

معاون اول رئیس جمهور بر لزوم تسهیل دستگاه های اجرایی برای ایجاد اشتغال در کشور تاکید کرد و گفت: وزارتخانه و نهادهای مسئول باید با محوریت مردم و با تکیه بر ظرفیت جامعه برنامه خود را برای ایجاد اشتغال تدوین کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمد محبر معاون اول رئیس جمهور ظهر امروز شنبه (9 مهر) در نشستی با موضوع اشتغال بر ایجاد بانک اطلاعاتی و جمع آوری آمار دقیق و یکپارچه برای تدوین برنامه های اشتغال تاکید کرد و گفت: هیچ دستگاه اجرایی وجود ندارد. که هیچ مسئولیتی در زمینه اشتغال زایی ندارد و لازم است ظرفیت هر نهاد برای ایجاد اشتغال محاسبه شود تا بتوانیم ارزیابی دقیقی از وظایف و عملکرد همه دستگاه ها در رابطه با ایجاد اشتغال توسط دولت داشته باشیم. برنامه ها.

معاون اول رئیس جمهور همچنین از بانک مرکزی خواست تا با بانک های موجود تفاهم نامه منعقد و صورتجلسه جلسات امضا شده بانک ها را برای انجام تعهدات مربوط به اشتغال زایی نهایی کند.

مخبر بر لزوم تسهیل در دستگاه های اجرایی برای ایجاد اشتغال در کشور تاکید کرد و افزود: وزارتخانه و نهادهای متولی باید برنامه خود را برای ایجاد اشتغال با محوریت مردم و با تکیه بر ظرفیت جامعه تدوین کنند.

در این جلسه که با حضور رئیس دفتر رئیس جمهور، وزرای تعاون کار و رفاه اجتماعی، ارتباطات و فناوری اطلاعات، جهاد کشاورزی و معاون علمی و فناوری رئیس جمهور، نماینده وزارت اقتصاد و دارایی برگزار شد. گزارشی از پرداخت اعتبارات اشتغالزایی در دولت سیزدهم ارائه کرد و گفت: در سال 1398 میزان اعتبارات پرداختی 1400 میلیارد تومان بوده که در سال اول دولت سیزدهم به 31 هزار میلیارد تومان و علاوه بر آن 15 هزار تومان افزایش یافته است. میلیارد تومان در شرف پرداخت است.

در این جلسه راهکارهای ایجاد فرصت های شغلی و رفع موانع اشتغال زایی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و مقرر شد وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به همراه سازمان برنامه و بودجه و بانک مرکزی ارائه شود. گزارشی جامع از برنامه های دولت برای ایجاد فرصت های شغلی. ظرف دو هفته آینده جمع آوری و ارسال کنید.

دیدگاهتان را بنویسید