برنامه های بانکی تقلبی

ساعت: 10:27
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۰۸/۱۹
کد خبر: 1783175

معاون اجتماعی پلیس فتا با هشدار نسبت به تلفن همراه بانکی تقلبی در گوگل پلی به مردم توصیه کرد از دریافت و نصب اپلیکیشن های آلوده که به صورت جداگانه از طریق پیامک برای آنها ارسال می شود، خودداری کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سرهنگ رامین پاشایی در تشریح این خبر گفت: طراحی و اجرای اپلیکیشن های جعلی با اهداف مغرضانه مانند دسترسی به اطلاعات شخصی، شخصی و بانک های مصرف کننده یکی از شگردهای مجرمان سایبری است.

وی ادامه داد: برای اهداف جدید، مجرمان سایبری اپلیکیشن های جعلی را برای بانک های صادرات، کشاورزی و سپه به گوگل پلی طراحی و ارسال می کنند و کاربران را تشویق می کنند تا اپلیکیشن های دسترسی غیرمجاز جعلی و مخرب را با نیت مخرب کلاهبرداری، باج گیری و آلوده کردن تلفن همراه کاربران به روز رسانی یا نصب کنند. به صفحات جعلی هدایت می شوند که اغلب برای فیشینگ و برداشت غیرمجاز از حساب های بانکی آنها استفاده می شود.

پاشایی افزود: بر اساس مشاهدات صورت گرفته در فضای مجازی، گزارش های متعدد دریافتی از هموطنان و بررسی های فنی، ضمن تاکید بر این روند مجرمانه و اخذ دستور قضایی برای شناسایی، برخورد با عاملان و سایر اقدامات بین المللی برای رفع این درخواست است. جعلی از فروشگاه های برنامه های خارجی در حال انجام است.

وی به مردم توصیه کرد در صورت نیاز به نصب اپلیکیشن های بانکی حتما از بازارهای داخلی و یا وب سایت های رسمی بانک های موجود دریافت کنند و سایر اپلیکیشن های فعال مورد نیاز خود را نیز به همین صورت دریافت کنند و از نصب اپلیکیشن های آلوده اکیدا خودداری کنند. که بیشتر آنها از طریق پیامک یا پیامک ارسال شده توسط پیام رسان ها و شبکه های اجتماعی با مجرمان سایبری مرتبط هستند.

معاون فتا نازه. از پلیس اجتماعی نیز از شهروندان خواست در صورت مشاهده موارد مشکوک و یا نیاز به اخذ مشاوره و راهنمایی تخصصی می توانند از طریق سایت رسمی پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.ir و یا شماره تلفن 096380 اقدام کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید