برنامه های رادیویی تشویق به تولد فرزندان نمی شوند


ساعت: 10:42
تاریخ انتشار: 1301/08/10
کد خبر: 1907499

احمدرضا بسیج گفت: برنامه های صدا و سیمای ما تشویق به تولد فرزند نیست و باید مطالبه جدی شود و صدا و سیما چه در مرکز و چه در استان ها دست به کار شده و موضوع را به طور جدی در دستور کار قرار دهد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش جهانبین نیوز؛ احمدرضا بسیجی استاد دانشگاه با اشاره به آمار مشکلات جوانان در کشور گفت: بحث جوانی جمعیت یکی از موضوعات پنهان جامعه است و گاهی مشکلات و مسائلی که پیرامون ما پیش می آید این را فراموش می کنیم. مسئله و به تعبیری بچه دار شدن در جامعه اهمیت کمتری پیدا می کند.

وی افزود: برنامه های صدا و سیمای ما ترویج زاد و ولد نیست و باید مطالبه جدی شود و صدا و سیما چه در مرکز و چه در استان باید کار کند و موضوع را به طور جدی در دستور کار قرار دهد.


بسیج تصریح کرد: هنوز هم می شنویم که توصیه هایی برای زندگی بهتر برای کودکان کمتر وجود دارد که با وجود سیاست های کلی وزارت بهداشت که به خوبی اجرا می شود، یک سری جریان های نفوذی ایجاد می شود که باید شناسایی شود و اجازه دهیم. گذشته از.

وی تصریح کرد: در حوزه الگوسازی باید تعداد بیشتری از کودکان به عنوان الگو برای جامعه قرار گیرند و کارکنان ادارات و نهادهایی که فرزندان بیشتری دارند تشویق شوند.

این استاد دانشگاه بیان کرد: این موارد در بحث جوانی جمعیت تاثیر می گذارد و ممکن است تاثیرات کوتاه و کم باشد اما وقتی این تاثیرات جمع شود می تواند موثر باشد و نتیجه خوبی را به دنبال داشته باشد. خانواده ها می توانند این مشکل را واضح تر از قبل نشان دهند

وی گفت: مقوله ازدواج یکی از موضوعاتی است که بیش از گذشته نیاز به توجه دارد. دانشجویان در دوران دانشگاه با درس شناخت خانواده و جمعیت مواجه می شوند و استقبال بسیار خوبی از آن می شود، اما در عمل و زمانی که با ازدواج مواجه می شوند به دلیل ترس از هزینه ها و مشکلات از ازدواج خودداری می کنند.

بسیج ادامه داد: باید زبان روشنی داشته باشیم، در حال حاضر تعدادی از سالن های دولتی برای ازدواج رایگان است اما تبلیغاتی در این راستا وجود ندارد، خیرینی هستند که به تسهیل مراسم ازدواج برای جوانان کمک می کنند اما به آنها گفته نمی شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در حوزه مسکن، وام ازدواج، طرح های حمایت از باروری و قانون جوانان اتفاقات خوبی رخ داده است، اما برای رفع مشکلات جوانان باید تلاش بیشتری شود، دولت باید تدارکات بیشتری داشته باشد. اطلاع رسانی در این زمینه ها تا جوانان بیشتر وارد این موضوعات شوند و بخشی از مشکلات خود را حل کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید