برنامه های زیادی برای موسسه تدارک دیده ایم/ چند سالی است که کمیسیون کوچینگ اقدامی نکرده است

ساعت: 12:13
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۱/۱۷
کد خبر: 1806443

پس از گذشت نزدیک به 30 سال، دیدگاه های این مرکز علمی باید تغییر کند

رئیس موسسه بین المللی کشتی گفت: برنامه های بسیار مهمی برای موسسه تدارک دیده ایم که قطعا با حمایت های ویژه و تخصیص بودجه لازم میسر خواهد شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش روابط عمومی فدراسیون کشتی، ناصر نوربخش رئیس موسسه کشتی در گفت وگویی تفصیلی به برنامه ها، اهداف و برنامه های این پژوهشگاه پرداخت.

نورباش در ابتدا گفت: حدود 4 ماه است که از موسسه کشتی بازدید می کنم و در این مدت 30 ساعت تمرین در زمینه داوری، مربیگری و بانوان انجام داده ایم که تاکنون 10 تست و کارآموزی انجام شده است.

وی افزود: اگرچه با معلمان خود صحبت می کنیم و موضوعات آموزشی را به آنها می دهیم، اما متاسفانه در برخی موارد ناهماهنگی هایی وجود دارد که ایجاب می کند کلاس توجیهی معلمان باشیم.

وی ادامه داد: آنچه به دنبال آن هستیم به طور کامل انجام نشده است، سرفصل های آموزشی جدیدی را برای کلاس های خود تعریف کرده ایم که از جمله آنها می توان به موضوع تکنیک ساخت اشاره کرد. مدت زمان کلاس های عملی ما از یک یا دو روز به 10 روز افزایش یافته است که در این مدت معلمان باید مربیانی را در موضوعات خاص آموزش دهند، اما در برخی موارد آموزش خارج از این مباحث انجام می شود.

نوربخش گفت: حتی با توجه به سطح کشتی، سرفصل های دروس ما تقسیم بندی شده و همه این موارد را در قالب آیین نامه در سایت فدراسیون کشتی قرار داده ایم تا در دسترس همگان باشد.

نوربچش گفت: قبلا کمیسیون هایی در موسسه کشتی تعیین می شد اما تا زمانی که دستورالعملی برای آن ها تعیین نشده بود فعال نبودند و در واقع وجود خارجی نداشتند.

وی ادامه داد: در این مدت سعی کردیم با دستورالعمل های مشخص و با حضور اساتید و صاحب نظران برجسته دانشگاه، کمیسیون های متعددی تشکیل دهیم. در گام اول جلساتی را برای تشکیل کمیته بازاریابی و کمیته آسیب شناسی و استعدادیابی برای اولین بار برگزار کردیم.»

نوربخش گفت: آیین نامه کاملی در مورد آموزش و پرورش نداشتم و در این مدت در سطوح مختلف این آیین نامه را تدوین کردیم.

وی ادامه داد: در حالی که سه کتاب در زمینه اصول عملی تمرینات کشتی، بازی های کشتی و حرکات ژیمناستیک روی زمین – تمرینات پل سازی دونفره و داور تخصصی و مربی کشتی انگلیسی منتشر کرده ایم که این کتاب باید در البته آموزش معلمان ما.» با توجه به نیاز، این کتاب اصلاح شده و نسخه جدید آن به زودی منتشر خواهد شد.

رئیس انستیتو کشتی درباره فعالیت کمیته مربیان در این پژوهشگاه گفت: در حال حاضر چنین کمیته ای نداریم و به دنبال تدوین آیین نامه برای این کمیته هستیم چرا که نماینده این کمیته باید در حوزه های مختلف حضور داشته باشد. مسابقات.”

نوربخش گفت: فدراسیون کشتی قطعا به تربیت صحیح و اصولی مربیان و همچنین ارتقای دانش فنی و علمی آنها اهتمام دارد. اولین کاری که باید انجام داد این است که مربیان را بررسی کنیم، یعنی مربیان ما در روستا حضور داشته باشند و کلاس های کنترلی و تبلیغاتی برگزار کنند و مربیانی که نمی توانند کار را انجام دهند بیرون بروند و به مربیان ارزش بیشتری بدهند. که از نظر فنی و به خوبی مطلع هستند.

وی ادامه داد: کاری که فدراسیون انجام داده ایجاد سامانه جامع اطلاع رسانی کشتی است که مربیان باید در آن ثبت نام کنند و در این سامانه 13 مرحله برای مربیان از پایین ترین تا بین المللی در نظر گرفته ایم که باعث ایجاد انگیزه می شود. مربیان در این مراحل

رئیس موسسه گفت: از سوی دیگر تمامی مربیان باید توسط اساتید ما مورد ارزیابی کامل قرار گیرند تا از وضعیت کمی و کیفی مربیان سراسر کشور آگاهی کامل پیدا کنند. تمام کلاس ها فیلمبرداری می شود و سپس در موسسه کشتی بازبینی می شود.

وی ادامه داد: تاکنون کلاس های کارآموزی (مربیگری ورود) برگزار کرده ایم اما اولین کلاس کنترل و ارتقای ما در خوزستان و منطقه آزاد اروند برگزار می شود که شخصا در آنجا حضور خواهم داشت.

نوربخش بیان کرد: اگر بخواهیم در مربیگری موفق باشیم باید در دوره های کوتاه و مستمر کلاس های مختلفی را برای آنها برگزار کنیم چرا که یک مربی باید کلاس های زیادی را طی کند تا به این درجه از تعالی و بلوغ برسد.

وی گفت: برنامه های زیادی برای موسسه کشتی تدارک دیده ایم، در حال تدوین آیین نامه های مختلف، تشکیل کمیسیون های مختلف و همچنین برگزاری دوره های داخلی و بین المللی هستیم، اما همه اینها حمایت ویژه این پژوهشگاه را می طلبد.

نوربخش گفت: انستیتو کشتی در دهه 70 توسط استاد حمیدی به عنوان مرکز تحقیقات کشتی در کشور تأسیس شد، اما پس از 30 سال نگاه این مرکز تحقیقاتی باید تغییر کند، زیرا اگر بتوانیم در این زمینه قدرت و اختیار لازم را بدهیم. مرکز، می توانیم کشتی را به صورت اصولی و زیرساختی بسازیم. البته این کار زمان زیادی می برد، اما باید از صفر شروع کرد و در حال حاضر از بسیاری از مالکان کشتی دنیا در این زمینه عقب هستیم.

رئیس موسسه کشتی گفت: واقعیت این است که هر برنامه بودجه و هزینه های مالی می خواهد.

وی ادامه داد: فدراسیون کشتی و به ویژه آقای دبیر در رأس آن، اعتقاد راسخی به این موسسه و اهداف آن دارد، اما با توجه به هزینه های سنگین کشتی از جمله اعزام تیم های ملی به مسابقات، برگزاری اردوها و مسابقات داخل سالن، کمبود مالی

نوربخش بیان کرد: دنیا با 30 سال پیش بسیار متفاوت است، همه برنامه ها و کارها به صورت سیستمی و بر اساس علم روز انجام می شود، ما به راحتی می توانیم مربی یا داور خود را از طریق فضای مجازی و بستر تربیت کنیم. این کار در ایران نیز موجود است، حتی می‌توانیم یک اپلیکیشن ویژه برای مربیانمان داشته باشیم تا مدام با آن‌ها در تماس باشند و در حین آموزش پرسش و پاسخ داده شود و آنها نیز کاربرد تکنیک‌های خود را در بستر فضای مجازی بارگذاری کنند. توسط اساتید بررسی شود.

وی افزود: ما بخشی از این کار را انجام داده ایم و کل سیستم مربیان کار خود را آغاز کرده است، اما قطعا باید به این راه ادامه داده و تجهیزات و نیروی انسانی لازم برای آموزش، فیلمبرداری، بایگانی … نیروی کار و بودجه مناسب: «اگر امنیت او تأمین شود، قطعاً تحول بزرگی در کشتی کشور رخ خواهد داد.

نورباخ ادامه داد: در گذشته بسیاری از افراد با حضور در کلاس ها بدون داشتن تجربه حضوری و یا شرکت در آزمون کارت مربیگری دریافت می کردند اما دیگر اینگونه نخواهد بود و ما شرایط خود را برای آن داریم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: یکی از شروطی که برای ورود مربیان در عرصه مبارزه با آموزش عالی گذاشته ایم، داشتن حداقل سومین قهرمانی کشور در رده های سنی مختلف است. ضمناً کلاس های ما برای ورود مربیان از یکی دو روز به 21 روز افزایش یافته است که 10 روز آن به صورت عملی و 11 روز به صورت تئوری است. نیز اضافه شده است. سپس در صورتی که کشتی گیر موفق به کسب امتیازات لازم در این کلاس ها شود، در سامانه وزارت ورزش و جوانان ثبت نام می کند و با داشتن کد مناسب وارد کلاس های عملی مربیگری می شود که با حضور مدرسین آموزش و پرورش برگزار می شود. حدود 10 روز است که تمام این اقدامات از زمان ورود من به انستیتو کشتی انجام شده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید