برندگان لیگ سرود / تشکیل تیم ملی سرود در سال 1401 معرفی شدند.


زمان: 08:27
تاریخ انتشار: 14/30/1400
کد خبر: 1809475

مراسم اختتامیه اولین سرود مرکز موسیقی ماوا با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پردیس تئاتر تهران برگزار شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ اختتامیه فصل اول لیگ سرود مرکز موسیقی مائو زیر نظر سازمان هنری رسانه ای اوج روز جمعه 29 بهمن ماه با حضور محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اجرای عبدالله روا و معرفی برگزیدگان در این رویداد در پردیس تئاتر تهران (هاوران).


سرود لیگ دوم با تغییراتی همراه خواهد بود

سهیل سرافرازی مدیر اولین لیگ سرود کشور در ابتدای این برنامه گفت: در فصل آینده تغییراتی ایجاد می کنیم که مدل های مختلفی را شامل می شود و می تواند شرایط بهتر و بهتری را برای این رویداد موسیقایی فراهم کند. به هر حال فصل اول لیگ سرود پر از مشکلات و مصائب فراوان بود اما همراهی شما با گروه های سرود آنقدر برای ما ارزشمند بود که در کنار دوستان مرکز موسیقی ماوا و هیئت داوران موفق شدیم رویدادی موثر را رقم بزنیم. طبیعتاً حضور ترانه سراها، شاعران و آهنگسازان بسیاری، پایه های تازه و مؤثری را در عرصه موسیقی و سرود گذاشت و قطعاً به زودی شاهد نتایج مؤثری خواهید بود.

وی افزود: امیدوارم شما عزیزان بهترین انتخاب را در زندگی خود داشته باشید و امیدوارم از سال آینده این افتخار را داشته باشیم که به عنوان گروه های سرود کشور در خدمت شما باشیم و شاهد لیگ بسیار موثری در عرصه سرودها و سرودهای انقلابی.» بیایید باشیم


تجربه بسیار مهمی که در آینده مورد استفاده قرار خواهد گرفت

محمد معتمدی خواننده ایرانی نیز پس از سهیل سرافرازی گفت: بسیار خوشحالم که جزو افراد مورد علاقه ای هستم که دغدغه هایشان مربوط به سرود است. به هر حال من کارم را با حضور در گروه های کر شروع کردم و امروز بسیار خوشحالم که می بینم شما چقدر با شور و اشتیاق در عرصه خوانندگی کار می کنید. در آن زمان گروه و ارکستر حرفه ای نداشتیم و همه امکاناتمان به اندازه ای کوچک بود که بتوانیم روی کیبورد قرار بگیریم و همین باعث شد در این گروه ها شرکت کنیم. حتی دوستانی در این زمینه دارم که الان در حوزه حرفه ای هستند اما ورودشان از همین گروه های کر بود.

وی افزود: حضور در گروه های سرود تمرین با هم بودن به ویژه در گروه سنی نوجوان است که می تواند در شخصیت سازی تاثیر بسزایی داشته باشد. همین بچه های برومند در آینده با تکیه بر اعتماد به نفسی که از حضور روی صحنه به دست آورده اند می توانند در عرصه های مختلف اجتماعی حضوری موثر داشته باشند. حضوری که امروز با چشمان آنها و احساسات و انرژی آنها دیدم، چه انرژی دارند و می توانند در آینده مردم تأثیر بگذارند. لذا امیدوارم چنین رویدادهایی در سایه توجه سالمندان به سطوح بالاتری از هنر معرفتی برسد.


سرود ملی ایران در سال 1401 ساخته شد

احسان خداپرست قائم مقام مرکز موسیقی ماوا نیز با تشکر از برگزارکنندگان لیگ سرود گفت: هنری که در جریانی که در کشور ایجاد می کند تاثیر زیادی دارد اما در مقطعی دچار کسادی و راکد شد. اما شما نوجوانان عزیز توانستید دوباره در قالب گروه های کر فضایی الهام بخش را در کشور ایجاد کنید.وضعیت در روزهای سخت تاج به اوج خود رسید و به جریان امیدی تبدیل شد که باید به آن افتخار کنید.

وی افزود: خوشبختانه در سال 1400 شاهد فعالیت گسترده مرکز موسیقی ماوا و مجموعه های دیگر بودیم.در مرکز موسیقی ماوا تلاش کردیم تا سرودهای کشور را احیا کنیم و امروز بسیار خرسندیم که چنین رویکردی حرکت هنری خود را ثابت کرده است. . البته در اتاق فکری که در آن بودیم تصمیم گرفتیم لیگ سرود طراحی کنیم تا در این زمینه سرود به مناسبت ها و رویدادهای خاص محدود نشود، بلکه این جریان به عنوان هنر مردمی معرفی شود. البته در این زمینه قطعاً مشکلات و کاستی‌های زیادی داریم، اما کاری که انجام شده تلاشی است برای احیای مضمون سرود که توسط نزدیکانم ساخته شده است.

قائم مقام مرکز موسیقی ماوا در پایان سخنان خود گفت: خدای ناکرده در سال 1401 مرکز موسیقی ماوا سرود ملی را منتشر خواهد کرد که جزئیات آن در روزهای آینده به تفصیل اعلام خواهد شد. از طرف خودم و از طرف همکارانم در مرکز موسیقی ماوا از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی که به سرود توجه کردند و در این برنامه شرکت کردند تشکر ویژه دارم.


آثار مهم وزارت مدیریت در سرویس تازه ایجاد شده برای آهنگ ها و ملودی های انقلابی

محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تجلیل از دست اندرکاران کانون موسیقی ماوا در لیگ سرود کشور گفت: جای بسی خوشحالی برای ماست که این علاقه مندان با این شور و اشتیاق وارد عرصه سرود شدند. محصولات انقلاب اسلامی که پس از پیروزی انقلاب اسلامی تا پایان جنگ یکی از مهمترین فضاهای هنری فرزندان انقلاب بود مفاهیم انقلاب و پاسداشت مقدس در قالب سرود بیان شد. البته در دو دهه پس از پایان جنگ این موضوع از بین رفت، اما در اوایل دهه نود با ندای رهبر فرزانه انقلاب شاهد رونق سرود بودیم.

وی ادامه داد: ما از عملکرد سازمان هنری رسانه ای اوج قدردانی می کنیم و اعلام می کنیم که ما در وزارت ارشاد در دوره جدید حمایت از سرود در لیست اولویت هایی قرار داریم که دفتر سرود و سرودهای انقلاب را راه اندازی کردیم. در این زمینه سال آینده در مجموعه جشنواره های هنر فجر به این موضوع توجه ویژه ای خواهیم داشت. البته در حال حاضر در 72 شهرستان محروم آموزش های هنری رایگان وجود دارد که یکی از آنها آموزش سرود است که امیدوارم با همت جمعی و همکاری همه دستگاه ها شاهد هنر پرشکوه سرود در کشور عزیزمان باشیم.


برندگان اولین سرود کشور را به شما معرفی می کنیم

پس از صحبت های وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و اجرای یک قطعه موسیقی، نوبت به معرفی برگزیدگان اولین دوره لیگ سرود ملی به میزبانی مرکز موسیقی ماوا رسید. از بین حدود 700 گروه به عنوان گروه های منتخب انتخاب شدند.

گروه سرود رهروان شهدا از تهران به سرپرستی محسن بوربور به عنوان قهرمان سرود لیگ، گروه سرود تفا از اصفهان به سرپرستی سید فرشید پاکروان به عنوان گروه دوم، گروه سرود رایه الهدی به سرپرستی حجت الاسلام رمضان علی رحمتی از کوم تا معرفی شدند. عنوان گروه سوم از سری برتر از اولین دوره لیگ سرود.

اجرای زنده سرود جمهوری اسلامی ایران در قالب های مختلف، پخش زنده مراسم از شبکه افق، پخش کلیپی از فعالیت های مرکز موسیقی ماوا در زمینه سرود در مناسبت های مختلف، اجرای زنده سرود «نسیم رحمت»، «نسل جدید»، مسابقه حضوری، اجرای چند اثر موسیقایی از هنرمند علی اکبر قلیچ بخش‌های مختلف این برنامه بود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید