برپایی سیاه چادر و جشنواره بازی های محلی در دو شهرستان استان یزد


ساعت: 12:36
تاریخ انتشار: 1401/01/02
کد خبر: 1817076

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد از ایجاد سیاه چادر و جشنواره بازی های محلی در دو شهرستان ابرکوه و اردکان در دومین روز نوروز سال 1401 خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ احمد آهوندی در گفت و گو با خبرنگار یزدرسا با اشاره به برگزاری رویدادهای فرهنگی در روز دوم فروردین 1401 در اردکان اظهار داشت: اجرای برنامه نوروزگاه در بافت تاریخی و آب انبار سلطان مهمترین رویداد فرهنگی کشور است. اردکان امروز.

وی گفت: برپایی نمایشگاه صنایع دستی، برگزاری جشنواره های محلی بازی های بومی محلی، برپایی بازارچه محلی با همت بسیج خواهران روستا، برپایی بازارچه محلی و فروش صنایع دستی، گیاهان دارویی و محصولات کشاورزی از اقدامات فرهنگی اردکان است. .

کشیش از برگزاری روز شهرستان اردکان خبر داد و گفت: این مراسم از ساعت 8 صبح تا 22 شب در تمامی مراکز گردشگری و کارگاه های صنایع دستی برگزار می شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد همچنین به تشریح برنامه های روز فرهنگ ابرکوه پرداخت و گفت: روستای فراگه امروز میزبان سیاه چادرهای عشایری است و با موسیقی سنتی و دامپروری، اقتصاد روستایی و صنایع دستی پذیرای مهمانان نوروزی این روستا است.

آخوندی از راه اندازی بلوک بوم گردی در قلعه قدیم شهرسب خبر داد و گفت: مسابقات ورزشی در چمن روستای شهرسب برگزار می شود.

وی همچنین از ایجاد ایستگاه های نقاشی و بازی کودکان، مسابقات مختلف در امامزاده عباسعلی روستای مریم آباد و ساخت سیاه چادر با موسیقی سنتی و محصولات دامی، کشاورزی و صنایع دستی خبر داد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید