برپایی مساجد در تراز انقلاب اسلامی، هدف نهایی تشکیل قرارگاه پیامبر اکرم (ص) است.


ساعت: 14:48
تاریخ انتشار: 21.07.1401
کد خبر: 1903105

مساجد پایه های اصلی حکومت اسلامی هستند و اقامتگاه پیامبر اکرم (ص) در قالب مساجد برای سامان دادن به امور مردم تأسیس شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش مرات؛ مساجد از ابتداي اسلام همواره جايگاه ويژه اي داشته اند و منشأ تحولات نظام اسلامي به شمار مي روند و شايد بتوان گفت مساجد تاريخ مصرف ندارند و با وجود پيشرفت جوامع بشري همچنان به مساجد نياز داريم تا دستیابی به اهداف جامعه اسلامی

از این رو در راستای احیای جایگاه مساجد، طرح قرارگاه پیامبر اعظم (ص) با هدف ارتقای جایگاه مساجد در رفع معضلات و آسیب های اجتماعی برای اولین بار در استان سمنان در دستور کار قرار گرفت. و استفاده از ظرفیت مردم محلی.


شهر سمنان پیشتر در محل تأسیس قرارگاه پیامبر اکرم (ص).

حجت السلام ابراهیم قاسم پور رئیس قرارگاه نبی اکرم (ص) صبح امروز در نشست خبری که به منظور راه اندازی طرح قرارگاه نبی اکرم (ص) برگزار شد، در جمع اصحاب رسانه و خبرنگاران اظهار داشت: مساجد ساختمان و زیربنای اصلی اسلام هستند. حكومت ائمه عطار نيز به تمام امور مسلمانان در مسجد رسيدگي مي كردند و به وضع مسلمانان رسيدگي مي كردند، از اين رو اهميت مساجد در زندگي ائمه اطهار آشكار است.

حجت سلام قاسم پور در ادامه افزود: به منظور ساماندهی امور و فعالیت های مساجد و فعال سازی ظرفیت مساجد در راستای اهداف تمدنی انقلاب اسلامی، دغدغه ایجاد قرارگاه دوران ولیعهد زیر نظر کانون تشکیل شد. پرچم آیت الله شاهچراگی و سپس در شهرستان های سمنان نیز ادامه یافت.

وی همچنین بیان کرد: گروه اوقاف، سازمان تبلیغات، کمیته امداد، رهبری و ارتش که هر کدام با عناوین مختلف در مساجد فعالیت می کنند در کنار هم در یک قرارگاه قرار گرفته و برای مدیریت بهتر امور تصمیم گیری می کنند. مساجد


اولین «همایش مردمی قرارگاه نبی اکرم» در آبان ماه

حجت الاسلام محمد نوروزی فرد، دبیر قرارگاه حضرت رسول اکرم (ص) و رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سمنان نیز از برگزاری نخستین «همایش مردمی قرارگاه قدس شریف» خبر داد. پیامبر» در آبان ماه گفت: در این همایش تمامی اصحاب مساجد حضور خواهند داشت. به منظور توجیه عوامل مربوطه، آغاز اجرای این طرح نیز برگزار می شود.

نوروزی فرد همچنین گفت: ایجاد یک رویداد بزرگ فرهنگی و تحول در سطح جامعه و با مشارکت حداکثری مردم در قالب این طرح محقق می شود.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر حمایت از جوانان مومن انقلابی و تلاش های فرهنگی ویژه در این زمینه، افزود: با راه اندازی قرارگاه پیامبر اکرم(ص) این اهداف پیگیری می شود.

دبیر قرارگاه حضرت رسول اکرم (ص) خاطرنشان کرد: در هر منطقه، امور با فرماندهی و هدایت امام جماعت مساجد و در قالب کارگروه های مربوطه و با حمایت خود مردم ساماندهی می شود.

وی همچنین از برگزاری 14 جلسه و 84 مصوبه در سال جاری خبر داد و افزود: تمامی مصوبات مربوط به اهداف اردو بوده و اقدامات لازم نیز در خصوص صدور تصمیمات ائمه جماعات سراسر استان انجام شد.


برپایی مساجد در تراز انقلاب اسلامی هدف نهایی است

مرتضی عبداللهی فرمانده سپاه ناحیه سمنان و دبیر اجرایی قرارگاه پیامبر اکرم (ص) هدف اصلی از تشکیل این قرارگاه را تحقق مساجد در تراز انقلاب اسلامی و با هدایت نماینده ولی فقیه با رویکرد تقویت شبکه مردمی.

وی تصریح کرد: مساجد فعالیت خوبی دارند و شاید دلیل عدم تحقق غنی سازی فرهنگی در سطح جامعه موازی کاری و عدم اجرای اردو و کار هم افزایی باشد که از این پس در این قرارگاه زیر نظر فرماندهی یک واحد پرونده

به گفته عبداللهی حوزه استحفاظی هر مسجد محله های اطراف هر مسجد است و اهالی هر مسجد همه افرادی هستند که در حوزه استحفاظی زندگی می کنند تا با حمایت و همراهی مردم مشکلات و مسائل آنها حل شود. خودشان

دبیر اجرایی قرارگاه با تاکید بر اینکه در سال گذشته اساسنامه و آمار 65 مسجد در سطح شهرستان انجام شد و از این پس شاهد کار عملیاتی در سطح مسجد خواهیم بود.

وی در پایان تصریح کرد: پس از برگزاری همایش مربوطه در آبان ماه و مشخص شدن تعهدات و تکالیف مساجد، اقدامات اجرایی در قالب 8 کارگروه انجام می شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید