برگزاری اجلاسیه شهدای مقاومت با سخنرانی فرمانده جبهه مقاومت در قم


ساعت: 20:58
تاریخ انتشار: 1301/07/17
کد خبر: 1902131

نماینده رسمی کمیته شهدای نهضت جهانی اسلام کنگره ملی شهدای قم اعلام کرد؛

فرمانده لشکر عملیاتی امام علی بن ابی طالب (علیه السلام) از برگزاری اجلاسیه سال 1330 شهدای نهضت مقاومت تشییع شده در قم با سخنرانی فرمانده جبهه مقاومت خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سردار حسین تناور مسئول کمیته شهدای نهضت جهانی اسلام کنگره شهدای استان قم در حاشیه نشست خبری سال 1330 نهضت جهانی اسلام در گفتگو با خبرنگار قم فردا گفت: هیچکس تصور نمی کرد طلبه ای به نام روح الله خمینی (ره) بتواند به کشوری که کاملاً در دست ابرقدرت ها بود، بازگردد، استکبار جنگ تحمیلی را آغاز کرد تا صدای انقلاب را خاموش کند تا انقلاب ایران را ببندد. الگو نمی شود، اما در این سال ها گروه های انقلابی در سراسر جهان از انقلاب اسلامی الگو گرفتند و بدون توجه به اینکه در جبهه های مختلف جنگ تحمیلی هستیم، شاهد حضور آزادگان بودند.

فرمانده لشکر عملیاتی امام علی بن ابیطالب (علیه السلام) تصریح کرد: انقلاب اسلامی ایران تهدیدی برای امپراتوری بود، جبهه مقاومت به فرماندهی حاج قاسم سلیمانی به نتیجه رسید و داعش را از آن جمع کرد. منطقه ای که به گفته رزمندگان جبهه های مقاومت، ایران به برکت ایستادگی خود پیروزی های بسیاری را در برابر امپراتوری مسلط به دست آورده است، همه بر این باورند که اگر ایران استوار بماند، رزمندگان دیگر کشورها را امیدوار خواهد کرد.

تنور تصریح کرد: لشکر 17 در مأموریت های محوله فتوحات و پیروزی های زیادی داشت، لشکر 17 در هر جایی که توانست و توانست خدمت کرد، از جمله حضور نیروهای لشکر در بحث پشتیبانی و دیگر برنامه های فصل شیدایی بود.

وی خاطرنشان کرد: اجلاسیه شهدای نهضت جهان اسلام روز چهارشنبه 29 مهرماه از ساعت 16 الی 18 با سخنرانی یکی از فرماندهان جبهه مقاومت خان برگزار می شود.افغانستان و الجزایر در قم به خاک سپرده شد، در جبهه های دفاع مقدس و مدافعان حرم به شهادت رسید.

مسئول کمیته شهدای نهضت جهانی اسلام کنگره شهدای استان قم گفت: 255 شهید مدافع حرم و 31 شهید دوران دفاع مقدس از رزمندگان افغانستانی، یک شهید از فرانسه، 168 شهید مدافع حرم و 7 شهید مدافع حرم از دست سربازان پاکستانی در قم تشییع شدند.

فرمانده لشکر عملیاتی 17 علی بن ابی طالب با اشاره به حضور شهدای سپاه بدر در دو گلزار شهید استان قم اظهار داشت: فیلم مستند سپاه بدر از زمان تشکیل آن در حال تولید است. و تدوین دو جلد از کتاب شهدای بدر مدفون قم و شهدای زینبیون نیز در حال انجام است.

تناور افزود: سرکشی به خانواده شهدای مقاومت و اهدای لوح شهدای عراقی که در دوران جنگ تحمیلی در جبهه ایران حضور داشتند از دیگر برنامه هایی بود که توسط قمی در ایام اربعین در عراق انجام شد.

وی افزود: ارتباط موثری با گروه های مقاومت در قم برای تهیه کتاب و خاطرات انجام شده است همچنین فرش 200 شهید جبهه مقاومت ساکن قم نیز تهیه شده و به خانواده های آنان اهدا می شود.

فرمانده لشکر 17 عملیاتی علی بن ابی طالب علیه السلام افزود: سرود ملی به پنج زبان انگلیسی، فارسی، عربی، پاکستانی و افغانی نواخته می شود.

رئیس کمیته شهدای نهضت جهانی اسلام کنگره شهدای استان قم در پاسخ به سوال خبرنگار قم فردا، چه مستنداتی برای قانع شدن جوانان ایرانی در حضور رزمندگان مقاومت انجام شد؟ وی گفت: قبول داریم که برای نمایندگی شهدای جبهه مقاومت کم کاری شده است. اگر برای هر شهید فقط یک صفحه نوشته می شد، الان یک کتاب 1330 صفحه ای داشتیم، چندین مستند و کتاب در حال تولید است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید