برگزاری اولین رویداد دانشجویی با محوریت میرزا کچچ خان جنگلی در گیلان


ساعت: 14:16
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۹/۰۱
کد خبر: 1912910

رئیس بسیج دانشجویی گیلان از برگزاری اولین رویداد دانشجویی با محوریت میرزا کوچچ خان جنگلی در استان خبر داد و گفت: این امر به بیان شخصیت میرزا و درک هویت گیلان توسط دیگران کمک می کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش 17 آذرماه، حمید حبیب زاده مسئول سازمان بسیج دانش آموزی سپاه قدس گیلان در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه بسیج در همه عرصه ها فعالیت بسیار جدی و موثری دارد، اظهار داشت: بسیج در عرصه های متعددی از جمله علمی، فرهنگی و … فعالیت دارد. پژوهشی، عدالت آموزشی و فعالیت اجتماعی دارد و وظایف خود را در حد توان انجام می دهد.

وی با اشاره به نقش موثر بسیج دانش آموزی در اجرای عدالت آموزشی در بین دانش آموزان گفت: برای تحقق عدالت آموزشی در مدارس و بین همه دانش آموزان، طرح تکمیلی آموزشی دانش آموزان محروم در تمامی شهرستان های گیلان اجرا می شود این دانش آموزان با بهترین اساتید ارتباط برقرار می کنند. در داخل کشور ابتدا در طرح ثبت نام و سپس آنلاین برای مشاوره تحصیلی.

مسئول سازمان بسیج دانش آموزی سپاه قدس گیلان بر توجه به مسائل فرهنگی و کاهش التهاب دانش آموزان در مدارس تاکید کرد و بیان داشت: بسیج دانش آموزی در حوزه فرهنگی و در قالب طرحی با عنوان شهید هاشمی در مدارس جهاد تبیین و پرسش و پاسخ جلسات پاسخگویی شب های مختلفی را در سطح اول و دوم متوسطه برگزار می کند.

حبیب زاده یکی از اهداف سازمان بسیج دانش آموزی را معرفی چهره های شاخص هر استان در عرصه های مختلف دانست و تصریح کرد: استان گیلان دارای شخصیت های برجسته ای همچون میرزا کوچوک خان جنگلی است که مقام معظم رهبری این شهید گرانقدر و بنیانگذار نهضت جنگل در حین خواندن اسطوره.

وی از برگزاری اولین رویداد دانشجویی با محوریت میرزا کوهچ خان جنگلی در گیلان خبر داد و افزود: در روزهای نزدیک به کنگره میرزا کوهچ خان جنگلی، اقدامی را آغاز کرده ایم که دانشجویان در 10 حوزه علمی، ادبی و فرهنگی آثار خود را ارسال می کنند. شخصیت میرزا کوچوک خان شناخته و به دیگران معرفی می شود که به بازگویی شخصیت میرزا و شناخت هویت گیلان به دیگران کمک می کند.

به گفته مسئول سازمان بسیج دانشجویی استان گیلان، مهلت ارسال آثار دانشجویی در رویداد دانشجویی مستور از اواخر آبان ماه آغاز شد و تا 15 آذرماه ادامه داشت.

حبیب زاده با بیان اینکه ایثارگری های رزمندگان گیلانی در دوران دفاع مقدس و در راه پیروزی انقلاب اسلامی باید برای جوانان بازگو شود، گفت: در ایام راهیان نور دانشموری یکی از برنامه های این نهاد این است که به خانه میرزا در شهرهای مختلف سر بزنید و از فداکاری های رزمندگان گیلانی در این دوران دفاع مقدس و انقلاب بگویید.

وی با اشاره به برپایی اردوی راهیان نور دانش آموزی در استان گیلان افزود: این اردو همه ساله در سازمان بسیج دانش آموزی تشکیل و دانش آموزان در قالب اردوی راهیان نور به مناطق عملیاتی جنوب کشور اعزام می شوند.

رئیس سازمان بسیج دانش آموزی استان گیلان با بیان اینکه همزمان با اعزام کاروان راهیان نور، رویداد رسانه ای نمونه در گیلان برگزار می شود، تصریح کرد: رویداد نمونه چالش فکری خوبی برای دانش آموزان بود که منجر به تولید محتوای خوب در حوزه حراست.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید