برگزاری دومین رویداد دوسالانه داستان نویسی با عنوان نهال های امید


ساعت: 08:16
تاریخ ارسال: 05/05/1401
کد خبر: 1885746

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان هرمزگان اعلام کرد؛

امین دریانورد گفت: سازمان کتابخانه های عمومی کشور در راستای تکریم سنت قصه گویی، گسترش خدمات جمعی کتابخانه ها و ایجاد انگیزه برای یادگیری در کودکان، دومین جشنواره دوسالانه قصه گویی را با عنوان «بذرهای امید» برگزار کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ امین داریانورد، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان هرمزگان در گفتگو با خبرنگار هرمز از برگزاری دومین دوره دوسالانه داستان نویسی با عنوان «بذرهای امید» با شعار «داستان خوب؛ یک داستان خوب؛ «قصه خوانی» خبر داد. «نسل خوب» و برای ترویج قصه‌گویی، شناسایی و ترویج و بهره‌برداری از شبکه کتابخانه‌های عمومی، کتابداران و اعضا را در دو بخش قصه‌گویی صحنه‌ای و قصه‌گویی دیجیتال اعلام کرد.
وی تصریح کرد: در فراخوان دوسالانه «بذرهای امید»، با ارج نهادن به سنت قصه گویی و تلاش برای گسترش خدمات حمایتی کتابخانه ها برای ایجاد انگیزه مطالعه، استعدادیابی، تشویق و بهره گیری از فرصت های مختلف در کتابخانه های عمومی برای ارتقای علمی و فرهنگی، ایجاد زمینه های لازم مبنای ارتقای دانش نظری و تبادل تجربیات مفید و مؤثر در بین کتابداران داستان نویسی، استفاده از فعالیت های ادبی ادبیات روایی اعم از داستان و شعر برای بهبود و تقویت فرهنگ یادگیری و در نهایت ایجاد و توسعه محتوایی متناسب با ترویج فرهنگ ملی بومی و اسلامی در کتابخانه های عمومی از اهداف برگزاری دومین دوره این دوسالانه است.
دریانورد تصریح کرد: مخاطبان این دوسالانه عموم مردم هستند که به دو گروه کتابداران شامل دانشجویان در کتابخانه، کتابداران شاغل در مؤسسات تعاونی و … و نوجوانان کانون مساجد و … تقسیم می شوند. مسابقه
وی افزود: دوسالانه نهال امید در دو بخش قصه گویی صحنه ای و قصه گویی دیجیتال و در سه سطح کشوری، منطقه ای و استانی برگزار می شود. بر این اساس، علاقه مندان به شرکت در بخش قصه گویی صحنه ای باید روایت خود را به صورت حضوری و روی صحنه و بدون استفاده از جلوه های صوتی و تصویری ضبط و آن را ویرایش و به سایت جشنواره ارسال کنند. همچنین علاقه مندان به شرکت در بخش داستان نویسی دیجیتال باید داستان سرایی خود را بر روی بستر نرم افزار دیجیتال و به صورت الکترونیکی (ترکیب تصویر، ویدئو، متن، صدای قصه گویی، انیمیشن و…) .n.) آماده کرده و فایل ویدئویی خود را در سایت آپلود کنند. جشنواره ارسال به WWW.SAMAKPL.IR.
این مسئول ادامه داد: در این دوسالانه با شعار «داستان خوب; نسل خوب» موضوعاتی چون «مشکلات امروز جامعه»، «مباحث آزاد»، «سبک زندگی اسلامی ایرانی»، «شعار سال» را آغاز کرد. تولید دانش‌بنیان و اشتغال‌زا (موضوع ویژه) موضوع محوری تلقی می‌شود. همچنین تمامی محورهای فوق با رویکرد انگیزشی، امید آفرینی، هویت بخشی و توجه به معنویت و اخلاق تعریف شده است.
مراحل دو ساله اجرای «نهال امید» به شرح زیر است:

علاقه مندان به شرکت در جشنواره باید تا 31 مردادماه پس از ثبت نام در سایت، فیلمی از داستان های خود (حداکثر 4 اثر) فیلمبرداری و ضبط کنند و برای سایت جشنواره ارسال کنند. پس از بررسی آثار ارسالی و داوری، افراد واجد شرایط به تفکیک استان انتخاب می شوند.
مرحله مقدماتی این دوسالانه که به برگزاری مسابقات استانی اختصاص دارد؛ در این مدت برگزیدگان مرحله شناسایی از طریق قصه گویی در حضور داوران استانی و مدعوین به رقابت خواهند پرداخت و برگزیدگان هر استان انتخاب و معرفی خواهند شد.
مرحله نیمه نهایی به برگزاری مسابقات منطقه ای (تقسیم کشور به 8 منطقه) و معرفی برگزیدگان اختصاص دارد. در این مدت برگزیدگان مرحله مقدماتی با یک داستان در مقابل هیئت داوران منطقه و مدعوین به رقابت می پردازند و برگزیدگان توسط هیئت داوران منطقه معرفی می شوند.
آخرین مرحله برگزاری مسابقه سراسری قصه گویی و معرفی برگزیدگان کشوری است. در این مدت نفرات راه یافته به مرحله نهایی با یکدیگر به رقابت می پردازند و با رای اولیه داوران و رای نهایی مهمانان دعوت شده از اول تا سوم انتخاب می شوند.
جوایز دوسالانه «نهال امید».
در مرحله پایانی این دوسالانه به برگزیدگان گروه های هدف در سه سطح استانی، منطقه ای و کشوری جوایزی اهدا خواهد شد که بر این اساس در مرحله “مقدمه ای استانی” از بین 12 نفر برتر این مرحله (جهت کسب) امتیاز 18 و بیشتر) در سطح استان به 6 نفر از کتابداران و 6 نفر دیگر به نسبت میزان مشارکت در دو بخش (هر بخش سه نفر) لوح تقدیر و جایزه نقدی (7 میلیون ریال) اهدا خواهد شد. ) داستان سرایی صحنه ای و دیجیتالی.
در مرحله “نیمه نهایی منطقه ای” به 12 نفر برتر این مرحله در سطح منطقه لوح تقدیر و جایزه نقدی 10 میلیون ریالی اهدا خواهد شد. همچنین در مرحله “فینال کشوری” به 12 نفر برتر این مرحله یک آلبوم اجرا و 30 میلیون ریال جایزه نقدی اهدا می شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید