برگزاری مراسم شب قدر با رعایت پروتکل های بهداشتی در فضای باز


ساعت: 10:54
تاریخ انتشار: 91/01/29
کد خبر: 1822831

وی گفت: این با سال های گذشته متفاوت است. چرا که درصد قابل توجهی از مردم در سال جاری واکسینه شده اند و از شدت بیماری عروق کرونر در جامعه کاسته شده و محدودیت ها نیز بر همین اساس کاهش یافته است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سعید صحبتی در گفت و گو با خبرنگار راه آرمان در خصوص برگزاری مراسم مذهبی در ماه مبارک رمضان و شب های قدر گفت:

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: قطعا مراسم امسال با سال های گذشته متفاوت است زیرا امسال درصد قابل توجهی از مردم واکسینه شده اند و از شدت بیماری عروق کرونر کاسته شده و محدودیت ها کمتر مشکل ساز است. «به همین دلیل است.

وی افزود: اما توصیه های بهداشتی همچنان پابرجاست، بنابراین در روزها و شب های معنوی تاکید بر رعایت پروتکل های بهداشتی است.


وی با وجود اینکه مراسم شب های قدر امسال به صورت حضوری برگزار می شود، ادامه داد: امیدواریم این مراسم با شکوه و معنویت خاص خود برگزار شود، اما تمرکز بر روی کسانی است که در این مراسم دو بار واکسن تاج را دریافت کرده اند. و افرادی که بیماری زمینه ای یا علائم مشکوکی مانند تب و سرفه ندارند که ممکن است نشان دهنده بیماری عروق کرونر قلب باشد.

وی افزود: مسئولین برگزاری این مراسم باید به این نکته توجه داشته باشند که اگر مراسم در فضای سرپوشیده برگزار می شود باید دارای تهویه و فضای مناسب هوا باشد و حداقل تا حد امکان در مکان هایی که فضای باز دارند برگزار شود تا مردم کمتر در معرض خطر هستند.

وی با بیان اینکه فاصله فیزیکی مناسب بین افراد در مراسم تجمع الزامی است، تصریح کرد: تا زمانی که مراکز بهداشت وظیفه نظارت بر مراسم را بر عهده دارند، اما امیدوارم بتوانند با کمترین سختی مراسم را برگزار کنند و مردم از آن نهایت استفاده را ببرند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید