برگزاری نشست آستانه در تهران نقش بسزایی در توسعه منطقه ای و بین المللی خواهد داشت


ساعت: 12:29
تاریخ انتشار: 1301/04/29
کد خبر: 1884378

صدرالحسینی گفت: نشست آستانه اگرچه جهت تعامل برای گسترش و تعمیق روابط با همسایگان تلقی می شود، اما تأثیرات منطقه ای و بین المللی قابل توجهی نیز خواهد داشت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سیدرضا صدرالحسینی تحلیلگر مسائل بین الملل در گفتگو با خبرنگار یزدرسا در خصوص برگزاری اجلاس آستانه در آستانه با حضور روسای جمهور ایران، روسیه و ترکیه در تهران، اظهار داشت: این اجلاس با حضور رئیس جمهور ایران، روسیه و ترکیه برگزار می شود. گفت: یکی از رویکردهای مهم دولت سیزدهم تقویت نظام دیپلماسی کشور برای تقویت روابط با کشورهای همسایه و افزایش تعاملات اقتصادی حل بحران های منطقه ای است.

وی افزود: برای رسیدن به این هدف رئیس جمهور و وزیر امور خارجه کشورمان سفرهای مختلفی به کشورهای منطقه داشته اند و نشست کنونی سران ایران، روسیه و ترکیه در تهران نیز در راستای تداوم است. از این رویکرد

این کارشناس مسائل بین الملل گفت: برگزاری اجلاس آستانه در تهران با حضور روسای جمهور سه کشور ایران، روسیه و ترکیه قطعا آثار مختلفی در توسعه منطقه ای و بین المللی به جای خواهد گذاشت.

صدرالحسینی افزود: به عبارت دیگر، اگرچه نشست آستانه با هدف گسترش و تعمیق روابط با همسایگان تلقی می شود، اما تأثیرات منطقه ای و بین المللی قابل توجهی نیز خواهد داشت.

وی تاکید کرد: پیام مهم این اجلاس این است که مشکلات منطقه ای باید در داخل خود منطقه حل شود، زیرا این توانایی در بین کشورهای منطقه وجود دارد، بنابراین می توانند مشکلات موجود را با گفت و گو حل کنند و نیازی به مداخله نیست. خارج از کشورهای منطقه، به ویژه آمریکایی ها، اینطور نیست.

کارشناس مسائل غرب آسیا بیان کرد: کشورهای منطقه اگرچه در برخی مسائل اختلاف نظر دارند، اما این کشورها می توانند با تمرکز بر نقاط و مشکلات خاص، نقش بهتری در حل مسائل منطقه ای مانند مشکل انرژی ایفا کنند.

صدرالحسینی گفت: علاوه بر این، نشست آستانه برای منطقه و از نظر امنیتی مهم است. در واقع اگرچه سفر بایدن به منطقه با شکست مواجه شد، اما از آنجایی که آمریکا تلاش می کند مداخلات مستقیم و غیرمستقیم خود را در منطقه افزایش دهد، نشست آستانه نیز در این زمینه بسیار مهم است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید