برگزاری نمایشگاه عکس از جاذبه های گردشگری خراسان شمالی در ایتالیا

ساعت: 12:12
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۱/۱۷
کد خبر: 1806427

نمایشگاه عکس آثار حامد موسوی نژاد عکاس بوینوردی با موضوع جاذبه های گردشگری خراسان شمالی در شهر رم ایتالیا برگزار شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حامد موسوی نژاد عکاس بجنوردی در گفتگو با خبرنگار عصرتراک گفت: این نمایشگاه که این روزها در شهر رم ایتالیا در حال برگزاری است تلاشی است تا فرهنگ، طبیعت و جاذبه های گردشگری خراسان شمالی را در قاب عکس به جهانیان معرفی کند. “بودن.

موسوی نژاد گفت: این نمایشگاه قرار بود در پنجم اسفندماه برگزار شود که به دلیل شیوع گسترده ویروس کرونا و لغو تمامی رویدادهای هنری در ایتالیا و جهان، چندین بار به تعویق افتاد. و مجله پارس فورته امکان برگزاری این نمایشگاه را هم اکنون فراهم کرد.

وی افزود: مقرر شد 13 دی ماه افتتاح شود و خوشبختانه افتتاحیه این رویداد هنری چند شب پیش در شهر رم ایتالیا برگزار شد و به عنوان اولین نمایشگاه هنرمندان ایرانی در اروپا پس از تاج اعلام شد که هم اکنون مورد بازدید قرار گرفته است. طرفداران ملیت های مختلف «جهان می توانند از نمایشگاه دیدن کنند.

عکاس بجنوردی افزود: این نمایشگاه از 7 دی ماه تا 11 بهمن 1391 دایر بوده و هم اکنون تمدید شده است.

وی با بیان اینکه آثار این نمایشگاه تحسین کنندگان را برانگیخت، گفت: ماریو سالوو، استاد بین المللی هنر ایتالیایی با تمجید از آثار، به زبان مشترک هنر در همه تمدن ها و اشتراکات هنری فراوان ایران و ایتالیا اشاره کرد.

وی خاطرنشان کرد: در این نمایشگاه الین راچو طراح لباس و طراح لباس ورساچه نیز از نمایشگاه بازدید کرد و از علاقه خود به آثار گفت.

این عکاس اهل بوینورد گفت: یکی از مزیت های حضور در نمایشگاه های بین المللی، ترویج فرهنگ و هنر ایرانی و همچنین ارائه جاذبه ها و ظرفیت های فرهنگی، هنری، گردشگری و اقتصادی استان خراسان شمالی است.

موسوی نژاد گفت: از دیگر آثار برگزاری این گونه نمایشگاه ها می توان به جذب سرمایه گذار خارجی بر اساس ظرفیت مصور ارائه شده از سوی ایران و استان در عرصه هنر بین المللی اشاره کرد که در نهایت به رونق صنعت گردشگری و توسعه اقتصادی مردم منطقه می انجامد. ” خواهد بود .

به گزارش عصرتارک، اردیبهشت ماه امسال 7 اثر از این عکاس بجنوردی در نمایشگاه بین المللی عکس پارس فورته ایتالیا برگزار شد و کتاب عکس در ایتالیا منتشر و در سه قاره آمریکا، اروپا و آسیا توزیع شد.

این کتاب در کتابخانه ملی آمریکا و آمازون بین المللی موجود است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید