برگزاری کنگره ملی شهدای محراب / شهید اشرفی در کرمانشاه رهبر انقلاب اسلامی بود

زمان: 16:28
تاریخ انتشار: 1400/07/22
کد خبر: 1776145

وی گفت: به زودی کنگره ملی شهدای محراب را در سراسر کشور برگزار می کنیم و دبیرخانه شهدای محراب و تمدیدات استانی را برای آن در نظر گرفته ایم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش مرصادنیوز ، حجت الاسلام محمدجواد حاج علی اکبری امروز پنجشنبه در کنگره بزرگداشت چهارمین شهید حرم ، آیت الله اشرفی اصفهانی ، این شهید بزرگوار را اسطوره جهاد و شجاعت معرفی کرد و گفت: نام های ماندگار نباید باشند. فراموش شده و همیشه در کنار نام هر یک از این افراد وارسته است ، باید پیامها ، روشها و شیوه زندگی آنها خوانده شود.

رئیس شورای سیاست گذاری ائمه اطهار (ع) افزود: ارزشهایی که در وجود انسانهای الهی کاربرد ویژه ای دارد باید مورد توجه قرار گیرد و در حافظه آنها ارزشهای والای انسانی و الهی در جامعه منتشر شود و باید یک خط آموزشی فعال در جامعه وجود داشته باشد. “بودن.

cda51114 1517 4309 8c91 1173842b26af خبر خاکستری

وی خاطرنشان کرد: همانطور که در قرآن تاکید شده است ، هیچ راه م effectiveثری برای تربیت انسان ها وجود ندارد تا اینکه الگو را بیابیم و با الگوها زندگی کنیم.

حجالاسلام حاجی علی اکبری گفت: اگر استخوان ها و صفحات برجسته علمی و کاربردی بود ، مانند شهید اشرفی اصفهانی در آن زمان ، نام و یاد او نه تنها تعداد محدودی از افراد را تربیت می کرد ، بلکه دامنه وسیعی را نیز القا می کرد.

وی با بیان اینکه شهدای محراب م effectiveثر هستند و شیوه زندگی آنها الگویی برای امروز است ، افزود: این افراد برای گردن اسلام ، مسلمانان و جامعه حق بزرگی برای همیشه دارند و باید راه آنها ادامه یابد. زنده نگه داشتن یاد این افراد بزرگوار بسیار ارزشمند است.

رئیس شورای سیاستگذاری امام اذعان داشت: «با بررسی شخصیت این بزرگان و مجموعه ویژگی هایی که جمع آوری شده است ، می توان دریافت که به لطف خدا در مسیر تزکیه قرار گرفته اند و توانسته اند دستیابی به کلی که یک الگو است. “بگذارید حضور و الهام آنها در همه زمانها برای همه کلاسها باشد.

a47e9713 be42 4d2c af37 4ca4174cabb8 خبر خاکستری

وی ادامه داد: شهدای محراب گنجینه ای بزرگ برای پیگیری آرمان های الهی ما هستند و ما همیشه می توانیم از آنها درس بگیریم ، بنابراین الگویی کامل و ثابت برای علما ، طلاب و روحانیون به ویژه ائمه جمعه در روز جمعه هستند.

حجالاسلام حاج علی اکبری با تاکید بر اهمیت و ضرورت تجلیل از شخصیت و خدمات شهدای گرانقدر در محراب ، گفت: اهداف ملی و استانی با طرح های مختلف در این زمینه تعیین شده است و به نظر می رسد در چهل سال آینده این کشور می تواند آموزش و پرورش دهد. دانش آموزان. “جایگاهی در پرتو انقلابی و عرفان جامعه.

وی گفت: بیشتر این کارها با تلاش ، سرمایه گذاری و سازماندهی نمایندگان ممتاز مقام معظم رهبری در استانهای مربوطه و همچنین مستندسازی آثار و آداب و رسوم شهدای محراب و علمی انجام می شود. مشاهده آنها مورد توجه قرار خواهد گرفت

رئیس شورای سیاسی ائمه جمعه گفت: باز هم خواهری که ما داریم باید خوب رفتار کند و نباید جشن یاد آنها را به تأخیر بیندازیم ، زیرا زیبا نیست و امام همواره تأکید کرده است که شما باید افتخارات علمی خود را درک کنید. “

c865037a fc28 4642 84e9 4ba6801f44d7 خبر خاکستری

وی افزود: آیت الله اشرفی اصفهانی ذخیره معمولی نیست ، بنابراین همه جوانان کشور ، روحانیون ، طلاب و اقشار دیگر باید با آن زندگی کنند.

حجالاسلام حاج علی اکبری گفت: صدا و سیما ، آموزش و پرورش ، دانشگاه ها و حوزه های علمیه باید بیشتر مراقب باشند تا یاد و خاطره رهبران ملی را حفظ کنند ، زیرا اگر آنها به چهره های مشهور دقت کنند ، همین نام خیابان ها و مدارس خلاصه می شود. سرکوب نسل بعدی

وی خاطرنشان کرد: به زودی کنگره ملی شهدای محراب را در سراسر کشور برگزار می کنیم و دبیرخانه شهدای محراب و تمدیدات استانی را برای آن در نظر گرفته ایم.

این مقام مسئول در خصوص فضایل اخلاقی شهید اشرفی اصفهانی گفت: وی عارف بود و امام راحل در مورد حقیقت وجود این شهید فرمودند که از هوا خالی و مطیع فرمان پروردگار و پاکی روح است. و اعتماد قلبی نتیجه آن است. این یک عمر مبارزه در جهاد بزرگ است که این جهان با آن درگیر بوده است و او یک قهرمان در قلمرو جهاد بزرگ است.

وی در نماز از انس به عنوان یکی از ویژگیهای قابل توجه شهید اشرفی اصفهانی یاد کرد و ادامه داد: آیت الله اشرفی اصفهانی (ره) یک شخصیت کاملاً قرآنی است و همه آثار وی رنگ و بوی قرآن دارد که نشان می دهد انس ویژه این قهرمان با کتاب مقدس.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه اطهار (ع) گفت: زهد این شهید بزرگوار مثال زدنی است و خدمات و خدمات اجتماعی در جامعه شهدا از محراب وجود دارد و این مورد برای این شهید بزرگوار قابل مشاهده است زیرا مساجد ، حوزه های علمیه ساخته است. و … او توجه ویژه ای به این روح اجتماعی داشت و یکی از نمونه های متعدد تأسیسات وارسته ای است که ما در این شخص بزرگ می بینیم.

45581330 44b8 4b0a be65 cf22433969e6 خبر خاکستری

وی ادامه داد: شهید اشرفی اصفهانی پرچمدار حرکت امام در غرب کشور به ویژه استان کرمانشاه بود و در این منطقه وسیع موفق به ارائه خدمات شایسته ای شدند.

حجالاسلام حاج علی اکبری گفت: در طول نبرد او لباس بسیجی می پوشید که برای او بسیار مناسب بود و جوانان باید از این الگو پیروی کنند.

وی گفت: چون خود شهید اشرفی اصفهانی می خواست چهارمین شهید محراب باشد و این گونه شد و به آرزوی خود رسید.

این مقام مسئول ادامه داد: در مورد شهید اشرفی اصفهانی لازم است سه مورد در دستور کار قرار گیرد. او هیجان انگیز بود و این مرد الهی محور ، مدار و بنیانگذار وحدت در استان شد ، بنابراین امروزه وقتی از بیرون به استان کرمانشاه نگاه می کنیم ، به عنوان استان متحد شناخته می شود.

وی گفت: هر عالمی نمی تواند شخصیت تقریبی داشته باشد ، بنابراین باید دارای آینده نگری ، بصیرت و گاهشماری باشد و آیت الله اشرفی اصفهانی چنین شخصیتی بود و ظاهر و سیره او تقریبی بود.

55ddea38 a81c 4762 8fee 781f770938e9 خبر خاکستری

حجه الاسلام حاج علی اکبری گفت: نکته دوم مسأله قرآن شناسی و ارتباط نزدیک با قرآن است که با توجه به آثار این شهید متوجه می شویم که همه آنها ریشه قرآنی دارند و این شخصیت به یاد ماندنی است. و عاشق قرآن

وی افزود: انقلاب اسلامی یک انقلاب قرآنی بود و کارهای زیادی در این راستا انجام شده است و ما باید برای چیزهایی که روی زمین باقی مانده به قرآن پناه ببریم.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه اطهار (ع) خاطرنشان کرد: سومین نکته مشترک شهدای محراب ، مسئله عرفان انقلابی و معنویت آمیخته با جهاد است و وقتی این س isال نادیده گرفته شود ، افتخار خواهند کرد. اگر دستغیب و صدوقی متصل شوند ، بدون شک عارفان انقلاب خواهند شد.

وی گفت: اگر فعالان حوزه های سیاسی ، اجتماعی و عملی از معنویت ، دانش محض و اخلاق جدا شوند ، کشورها به طرز عجیبی به کشور وارد می شوند و برعکس ، اگر افراد دارای معنویت و رفتار باشند اما از مسائل اجتماعی و سیاسی عاری باشند. آنها به کشور ضربه خواهند زد و چنین افرادی اگر پرچمدار شوند آسیب بیشتری خواهند دید.

حجالاسلام حاج علی اکبری گفت: ما همیشه تحت تأثیر لجاجت و تحجر قرار گرفته ایم و راه بازگشت به شیوه زندگی استاندارد به رهبری امام (ره) است.

انتهای پیام /

دیدگاهتان را بنویسید