بر اساس آمارهای غیررسمی، سالانه ۲۵۰ هزار سقط غیرقانونی در کشور انجام می شود


ساعت: 14:03
تاریخ انتشار: 1301/09/12
کد خبر: 1915350

مروتی با بیان اینکه طبق آمارهای غیررسمی سالانه 250 هزار سقط جنین غیرقانونی در کشور انجام می شود، گفت: این موضوع صحت دارد، در حالی که برآوردها نشان می دهد تعداد واقعی دو برابر است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش جهانبین نیوز؛ حسین مروتی در اختتامیه نخستین جشنواره جوانان جمعیتی شهرکرد گفت: جمعیت ایران در حال حاضر 85 میلیون نفر است که جمعیت قابل توجهی است، حال این سوال مطرح است که چرا سیاست های کشور در جهت افزایش و جوانان، ساختار جمعیتی در شرایط سالمندی است. کشور این باید تغییر کند.
وی افزود: از هر 10 نفر در کشور یک نفر بالای 60 سال سن دارد و پیش بینی می شود در 30 سال آینده از هر چهار نفر یک نفر بالای 60 سال باشد.
دبیر ستاد جوانان جمعیت کشور ادامه داد: توسعه بدون جمعیت جوان امکان پذیر نیست و با جمعیت سالمند نمی توان توسعه را برنامه ریزی کرد، درست است که در کشورهای پیشرفته شاهد افزایش جمعیت سالمند هستیم اما این کشورها نیز در ابتدا به توسعه دست یافتند و بعداً روند پیری جمعیت در آنها آغاز شد.
مروتی بیان کرد: طی دو دهه 70 درصد زاد و ولد در ایران کاهش یافته است که این آمار در تاریخ بشریت بی نظیر است و نشان می دهد که کاهش جمعیت جوان در ایران به میزان بالایی است.
وی با اشاره به اینکه نرخ باروری در دنیا نیز کاهش یافته و تغییر کرده است، خاطرنشان کرد: در کشورهای آمریکایی نرخ باروری زنان در عرض 300 سال از 8 به دو فرزند رسید، اما در ایران طی دو دهه این میزان کاهش یافت.
دبیر ستاد جوانان جمعیت کشور افزود: نمی توان کشوری را با جمعیت سالمند اداره کرد، بنابراین مقوله جوانان یک معضل ملی است، در کشورهای پیشرفته این مشکلات فرهنگی و اجتماعی گریبانگیر جوانان جمعیت شده است و هیچ برنامه رسمی برای کنترل جمعیت اعمال نشده است.
مروتی با اشاره به اینکه مرگ و میر مادران یکی از شاخص های مهم کشور است، گفت: در ایران سالانه به طور متوسط ​​300 مادر باردار فوت می کنند که تلاش های زیادی برای کاهش این آمار انجام می شود.
وی با بیان اینکه بر اساس آمارهای غیررسمی سالانه 250 هزار سقط جنین غیرقانونی در کشور انجام می شود، گفت: این در حالی است که برآوردها نشان می دهد تعداد واقعی دو برابر است.
دبیر تیم جمعیت جوانان کشور افزود: متاسفانه خیلی ها به دنبال قانونی شدن سقط جنین هستند اما سقط جنین آسیب های جسمی و روحی زیادی به مادران وارد می کند.
مروتی با تاکید بر اینکه اجرای قانون جوانان باید در کشور به یک الزام تبدیل شود، ادامه داد: هرکس از اجرای قانون خودداری کند این موضوع قابل پیگرد قانونی است.


انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید