سالانه 250 هزار نفر به جمعیت تهران اضافه می شود/ شرایط مهاجرت معکوس در پایتخت فراهم شود

ساعت: 12:00
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۰۸/۲۲
کد خبر: 1783861

شاکری گفت: بر اساس اطلاعیه استانداری تهران سالانه 250 هزار نفر به جمعیت تهران اضافه می شود و به مرور زمان تهران پاسخگوی آن جمعیت نبوده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ اقبال شاکری نماینده مردم تهران، ری، شمیرات، اسلام شهر و پردیس و نماینده مردم استان تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار تهران پرس با اشاره به اینکه شاهد افزایش هستیم. در جمعيت تهران سالانه ميليون ها نفر در استان تهران زندگي مي كنند و همچنين در طول روز شاهد حضور مسافراني از ساير شهرهاي استان تهران هستيم و همين امر باعث مي شود هر ساله شاهد سفرهاي ميليوني به استان تهران باشيم. روز، که به نوعی بالا است.

تهران این اندازه جمعیت را ندارد
وی ادامه داد: برای این حجم از جمعیت به ویژه برای حمل و نقل روزانه نیاز به ناوگان حمل و نقل عمومی با پتانسیل بالا است تا بتواند پاسخگوی این حجم از جمعیت باشد، از سوی دیگر احداث خیابان ها و بزرگراه ها در صورت نیاز در تهران در نظر گرفته شده است تا بتوان آن حجم از ترافیک را گرفت.
شاکری خاطرنشان کرد: مدیریت شهری مانند تهران با این جمعیت زیاد کار سختی است و مدیران شهری با نگاهی خاص و روحیه جهادی می توانند مشکلات این استان را حل کنند و به همین دلیل برخی از نمایندگان مجلس بحث تقسیم تهران را مطرح کرده اند. رئيس جمهور. جمهوری در نشست اخیر خود مطرح کرد.

نماینده مردم تهران در مجلس اضافه کرد: به گفته استاندار تهران سالانه 250 هزار نفر به جمعیت تهران اضافه می شود که این رقم بسیار زیادی است و به مرور زمان تهران جوابگوی این جمعیت نیست و باید شرایطی فراهم شود تا شاهد این امر باشیم. مهاجرت معکوس به تهران

وی افزود: باید برای ساماندهی مهاجرت به تهران برنامه ریزی درستی انجام شود تا وضعیت به جایی نرسد که با توجه به جمعیت زیاد شاهد کاهش رفاه شهروندان تهرانی باشیم. تهران با توجه به جمعیت زیاد در حال حاضر با مشکلاتی مانند ترافیک، آلودگی هوا، کمبود جای پارک، شلوغی ناوگان حمل و نقل عمومی، گسترش حاشیه شهر مواجه است و این موضوع نیازمند توجه جدی مسئولان شهری است. آن را بگیرید و راه حلی برای آن بیاندیشید.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید