بزرگترین شوک ممکن برای استقلال و پرسپولیس

بزرگترین شوک ممکن برای استقلال و پرسپولیس

روز پنجشنبه اخباری مبنی بر عدم تایید استقلال و پرسپولیس از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا برای مجوزهای حرفه ای منتشر شد که جنجال زیادی را به راه انداخت. این اتفاق چند روز قبل از جلسه روسای فدراسیون و کمیسیون صدور مجوزهای حرفه ای با مدیران دو باشگاه رخ داد و در آن جلسه اعلام شد که هر دو باشگاه موفق به اخذ مجوز حرفه ای شده اند و مشکلات و موانع را برطرف کرده اند. همین موضوع باعث شد روز جمعه در فدراسیون فوتبال جلسه ای برای بررسی این موضوع تشکیل شود.

کنفدراسیون فوتبال آسیا به فوتبال ایران و دو باشگاه 5 روز فرصت داد تا مشکلات خود را حل کنند و این فرصت روز دوشنبه 7 دی ماه به پایان می رسد.

یکشنبه 5 ژانویه:

فرشید سمیعی: برای ما این سوال وجود دارد که چرا اسناد در سال های گذشته تصویب می شد اما امسال نه. ورود کنفدراسیون فوتبال آسیا به دلیل رد مجوز حرفه ای از سوی کمیسیون اولیه فدراسیون فوتبال است. اسناد استقلال امسال خیلی بهتر و کاملتر از سال های گذشته بود و اگر مجوز صادر می شد AFC وارد نمی شد.

*حسن کامرانی فر دبیرکل فدراسیون فوتبال گفت که حذف سرخابی ها از آسیا قطعی شده و نباید به این وضعیت امیدوار بود.

* هفت باشگاه لیگ برتری برای دریافت مجوز حرفه ای از AFC اقدام نکرده اند در حالی که در فوتبال ما کلمه حرفه ای وجود دارد اما جالب اینجاست که تقریبا نیمی از باشگاه های لیگ برتری کشورمان حتی برای مجوز حرفه ای هم اقدام نکرده اند. از کنفدراسیون فوتبال آسیا 6-7 باشگاه لیگ برتری حتی مدارک لازم برای ثبت نام را ارائه نکرد و برای دریافت مجوز حرفه ای از کنفدراسیون فوتبال آسیا اقدام نکرد.

شنبه 4 ژانویه:

* خلاصه صحبت های کاظم اولیایی: فوتبال حرفه ای قابل اداره دولتی نیست و خلاف قوانین فیفا است/ باشگاه ها باید بر اساس قوانین تجارت اداره شوند/ اداره موقت وزارت ورزش و وزارت اقتصاد مشکلات را تشدید می کند/ فیفا نمی کند ایرانی فدراسیون تحت کنترل دولت / فیفا باشگاه ها را به عنوان شرکت های تجاری می پذیرد.

* به گزارش خبرگزاری فارس، در صورت حذف قطعی تیم های استقلال و پرسپولیس از لیگ قهرمانان آسیا به دلیل نداشتن مجوز حرفه ای، دو باشگاه ایرانی دیگر تعویض خواهند شد. در این فصل تنها پنج باشگاه لیگ برتری استقلال، پرسپولیس، فولاد خوزستان، سپاهان اصفهان و گل گهر سیرجان برای دریافت مجوز حرفه ای از کنفدراسیون فوتبال آسیا اقدام کرده اند. در حال حاضر علاوه بر استقلال و پرسپولیس، نام گل گهر سیرجان نیز در لیست مردودی های حرفه ای AFC قرار دارد. بدین ترتیب تنها دو باشگاه فولاد خوزستان و سپاهان اصفهان در لیگ قهرمانان آسیا حضور خواهند داشت و فصل آینده لیگ قهرمانان کشورمان در آسیا تنها دو نماینده خواهد داشت اما اگر مشکل گل گهر سیرجان برای حضور در لیگ قهرمانان آسیا باشد. مشخص شد، سپاهان و گل گهر جایگزین استقلال و پرسپولیس در لیگ قهرمانان خواهند شد

* گلمرضا بهروان از اعضای کمیته صدور مجوز حرفه ای گفت تا زمانی که من در این کمیته حضور داشته باشم استقلال در لیگ قهرمانان آسیا مشکلی نخواهد داشت. و می دانم که این درست نیست و استقلال و پرسپولیس هر دو برای حضور در لیگ قهرمانان آسیا مشکل داشته و دارند.

دیدگاهتان را بنویسید