بزرگترین طرح دزدی از بورس تهران

سرکرده این باند بزرگ پس از دستگیری اعتراف کرد که آرزوی ایجاد یک بورس بزرگ را داشته است. این افراد قصد داشتند یک صراف دیگر را ربوده و باج خواهی کنند اما پلیس نتوانست نقشه چهارم خود را عملی کند.

بزرگترین طرح دزدی از بورس تهران

در اسفند ماه سال گذشته اعضای این باند تصمیم به اجرای نقشه های بزرگ برای سرقت پول از بورس گرفتند. پنج نفر بودند که با لباس نظامی به عنوان مامور ظاهر شدند و وارد صرافی در مرکز تهران شدند. ساعت 12 ظهر بود که نقشه شان را اجرا کردند. آنها مدعی هستند که تخلفاتی در خصوص این صرافی گزارش شده و باید بررسی شود.

سرقت 20 میلیارد ارز

افراد این باند پنج نفره پس از چند پرسش و پاسخ، اقدام به اجرای نقشه وحشتناک خود کرده و تمامی کارکنان این بورس را به گروگان گرفتند. دست و پایشان را بستند و در اتاقی حبس کردند.

آنها موفق شدند 20 میلیارد تومان و دلار و ارز از این صرافی به سرقت ببرند و متواری شوند. گزارش این سرقت خیلی زود به پلیس گزارش شد و آنها نیز تحقیقات خود را انجام دادند. n

اولین قدم افسران بررسی دوربین های مداربسته بود. از تصاویر دوربین ها مشخص شد که این پنج مرد با یک دستگاه موتور سیکلت و یک دستگاه خودرو پژو به صرافی رفته و اقدام به سرقت کردند. آنها حتی صورت خود را با ماسک پوشانده بودند و سعی می کردند اثری روی خود باقی نگذارند.

دومین سرقت از این دست

در حالی که تحقیقات ادامه دارد، چند روز پس از وقوع این سرقت، گزارش حمله دوم به بورس به اطلاعات ارائه شد. در این سرقت 5 مرد در پوشش ماموران وارد بورس شده و افراد آنجا را گروگان گرفته و دست و پای آنها را بستند. اتفاقا 20 میلیارد تومان ارز دزدیدند و رفتند. در این سرقت سعی کردند اثری از خود بر جای نگذارند.

اجرای طرحی متفاوت

سارقان بورسی هیچ ردی از خود نگذاشتند و نقشه سرقت سریالی خود را بسیار حرفه ای اجرا کردند. با این حال پلیس آنها را تعقیب کرد. در حالی که پس از مدتی سیگنال ربوده شدن یک صرافی به پلیس می رسد. مردی که 5 نفر را به مدت 12 ساعت گروگان گرفت و در نهایت به آنها میلیاردها ارز دیجیتال داد تا از چنگال آنها فرار کنند. پس از آزادی به پلیس آگاهی رفت و شکایت کرد.

در این سرقت و آدم ربایی پنج مرد با یک دستگاه موتورسیکلت و یک دستگاه پژو راه را بستند و صاحب یک صرافی شدند. آنها به عنوان مامور سوار ماشین او شدند، اما در راه چشمان این تعویض کننده را بستند و او را به باغی بردند. این مرد به مدت 12 ساعت توسط اعضای باند مخوف گروگان گرفته شد.

تا اینکه توانست با خانواده اش تماس بگیرد و میلیاردها ارز دیجیتال به حساب این آدم ربایان واریز کند. آنها تهدید کرده بودند که در صورت عدم واریز پول، عابر را خواهند کشت و جسد او را مثله خواهند کرد. به همین دلیل خانواده صراف بدون گزارش پرونده به پلیس، ارز دیجیتال را تهیه و در اختیار آدم ربایان قرار دادند.

وقتی صراف آزاد شد، به پلیس گفت: «مرا سوار ماشین کردند و در پوشش مامور بردند و مرتکب تخلف شده‌ام. می توانستم صورتشان را ببینم. چون قبل از اینکه مرا ربودند، چشمانم را نبستند و صورتشان را دیدم».

شناسایی مجرم سابقه دار

چهره پردازی با این اظهارات انجام شد و تحقیقات پلیسی نشان داد که یکی از آنها ماجرایی دارد. چند سال پیش به جرم سرقت دستگیر و زندانی شد. او پس از چندین سال حبس، در حالی که مدت محکومیتش تمام شده بود، توانست با سپردن وثیقه از زندان استراحت کند. به همین دلیل پلیس نظاره گر فرارهای احتمالی متهم بود تا اینکه سرانجام چند روز پیش او را دستگیر کرد.

متهم با سابقه خیلی زود مورد بازجویی قرار گرفت و در نهایت به سرقت سریالی از صرافی ها اعتراف کرد. بررسی ها نشان می داد او سال ها قبل از خانه صاحب کارش که صرافی داشت سرقت کرده و در زندان به سر می برد.

اعتراف پیک خودرو به راه اندازی باند سرقت

این مجرم حرفه ای در بازجویی ها درباره سرقت هایش گفت: در سال 95 در صرافی پیک کار می کردم. کارفرمای من خیلی به من اعتماد داشت. او حتی کلید خانه اش را به من داد تا وقتی او رفت به آنجا بروم. تا اینکه یک روز حدود 10 میلیارد تومان و ارز و دلار از بورس به خانه اش برد. می دانستم که آن را در گاوصندوقش در خانه نگه داشته است. صاحب صرافی به خارج از کشور رفت و من هم وسوسه شدم از آنجا دزدی کنم.

من و برادرم تصمیم گرفتیم به آنجا برویم و دست به سرقت بزنیم. ما هم همین کار را کردیم. اما خیلی زود دستگیر شدیم. چون کارفرما من را به عنوان مظنون معرفی کرد. چندین سال در زندان ماندم تا اینکه با قرار وثیقه آزاد شدم. من هم آرزو کردم که یک تبادل بزرگ وجود داشته باشد. من که خودم در بورس کار کرده بودم، می دانستم چقدر می توانید ثروتمند شوید. به همین دلیل می خواستم برای خودم کسی باشم. به همین دلیل وقتی از زندان بیرون آمدم باندی تشکیل دادم که ارز و دلار را از صرافی ها سرقت می کردند.»

وی ادامه داد: قرار بود یک صندوقدار دیگر را گروگان بگیریم. چون زمانی که در بورس کار می کردم، کنترل کاملی روی چند بورس بزرگ داشتم. این پسر هدف دیگر ما بود و بدشانس بودیم و دستگیر شدیم. هدف ما این بود که پول و ثروت زیادی به دست آوریم تا بتوانیم صرافی ایجاد کنیم. اما این اتفاق نیفتاد باید دوباره به زندان برگردم.»

با اعترافات متهم، همدستان وی نیز دستگیر و همه با صدور قرار قانونی روانه بازداشتگاه شدند. در حال حاضر رسیدگی به این پرونده توسط ماموران پلیس آگاهی تهران همچنان ادامه دارد.

دیدگاهتان را بنویسید