بزرگترین پروژه زیست محیطی کهگیلویه و بویراحمد با حضور وزیر کشور افتتاح می شود.


ساعت: 12:33
تاریخ انتشار: 06/06/1401
کد خبر: 1893232

شهردار یاسوج از اجرای بزرگترین پروژه زیست محیطی استان کهگیلویه و بویراحمد در این شهر با حضور وزیر کشور خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از صبح زاگرس ، نستان مقدم در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: پس از سال ها انتظار و به مناسبت هفته دولت کارخانه بازیافت زباله شهر یاسوج در شهر یاسوج افتتاح شد. حضور وزیر کشور و معاون – وزیر سازندگی و رئیس سازمان شهرداری ها. در 7 شهریور 1401 افتتاح و به بهره برداری می رسد.

وی افزود: این طرح می تواند نقش مهمی در سلامت و بهداشت، رعایت محیط زیست و حفاظت از محیط زیست داشته باشد.

شهردار یاسوج تصریح کرد: جذب سرمایه گذار حتی در پروژه های تجاری کوچک و سریع در شهرهای متوسط ​​و کوچک سخت است.

مقدم خاطرنشان کرد: همزمان با بهره برداری از کارخانه، عملیات اجرایی راه دسترسی، برق، آب و گاز نیز انجام شده است که البته هنوز آب کارخانه به شبکه پایدار وصل نشده است و در این راستا، ما برای تخصیص چاه آب به همکاری و مساعدت استاندار نیاز داریم.

وی گفت: بیش از 2000 اصله درخت در محل این کارخانه کاشته شده تا آلودگی ایجاد نشود.

شهردار یاسوج ادامه داد: کارخانه بازیافت زباله ظرفیت ایجاد دو خط را دارد که می تواند روزانه بیش از 400 تن زباله را جدا کرده و بازیافت و کمپوست را انجام دهد.

مقدم معتقد است کارخانه بازیافت زباله شهر یاسوج در منطقه دو پیشه استان واقع شده و توانایی و ظرفیت جمع آوری، بازیافت و پوشش تمامی مناطق استان کهگیلویه و بویراحمد را دارد.

وی بیان کرد: از مزیت های این کارخانه تفکیک از منبع زباله، کاهش تولید زباله و حفظ منابع طبیعی مانند جنگل، آب، مواد معدنی است.

شهردار یاسوج درباره اشتغالزایی در این کارخانه گفت: در روند طولانی مدت این کارخانه بیش از 100 نفر به صورت مستقیم مشغول به کار هستند و با اجرای طرح جداسازی از مبدا و محل های خرید زباله، بیش از این تعداد شغل ایجاد خواهیم کرد.

مقدم تصریح کرد: با بهره برداری از این شهرک یاسوج، شهر بویراحمد و در نهایت استان کهگیلویه و بویراحمد تحت پوشش قرار می گیرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید