بستن بازار ترفندی است برای اینکه تاجران در کنار شورشیان ظاهر شوند


ساعت: 13:40
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۱۰/۱۰
کد خبر: 1921066

علی منتظران گفت: در واقع تعطیلی مغازه ها که به عنوان اعتصاب در رسانه ها مطرح شد، ترفندی است برای اینکه جماعت بازار را یاغی جلوه دهد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ علی منتظران کارشناس مسائل سیاسی در گفتگو با خبرنگار عصرترک گفت: یکی از شریان های اصلی اقتصاد هر جامعه، معیشت جامعه است، یعنی خرید و فروش اجناس خرد به ویژه. مایحتاج اولیه و مواد غذایی، حالا تصور کنید فروشگاه هایشان در چند منطقه تخریب شود یا احساس امنیت در بازار کار خود را از دست بدهند، آنگاه مجبور به تعطیلی برای جلوگیری از این ضرر می شوند.

وی ادامه داد: در واقع تعطیلی مغازه ها که در رسانه ها از آن به عنوان اعتصاب یاد می شود، ترفندی برای نشان دادن بازار جماعت در کنار اعتصاب و معاندین است.

وی گفت: در روزهایی که صحبت از اعتصابات کشوری بود، دیدیم که اکثر صاحبان مشاغل خرد مغازه های خود را بستند اما بیرون مغازه ایستادند، یعنی می ترسیدند که خدای ناکرده یک نفر اعتصاب و اموال کند مغازه را باز کنند. اگر اموالشان را از بین نمی برد، راضی به این کار نمی شدند.

این کارشناس سیاسی گفت: اگرچه در بین این آقایان افرادی بودند که در رفاه زندگی می کردند و دیگران را به اعتصاب دعوت می کردند اما از آب گل آلود ماهی می گیرند.

منتظران تاکید کرد: دشمن به خوبی فهمیده است که اگر وضعیت اقتصادی جامعه ای خراب شود، مردم به میل خود اعتراض می کنند، به همین دلیل اعتصاب می کنند، اما باید دید آغازگر این اعتصابات کیست.

وی گفت: اکثر افرادی که اعتصاب می کنند، درآمدشان به باز یا بسته بودن مغازه هایشان بستگی ندارد، یعنی اعتصاب ظاهری برایشان اثری ندارد، حالا یک پیرمرد بازاری این حرف ها را باور می کند و شروع به همکاری با این گروه چه کسی ضرر می بیند؟ آخر ماه نباید اجاره مغازه را پرداخت کند؟ آیا انبار و کالا در خطر نیست؟

منتظران ادامه داد: مردم ما فهیم تر از این حرف ها هستند، به خوبی می توانند خط دسیسه و حقیقت را پیدا کنند، همین که بازاریان شروع به اعتراض به اعتصاب کردند و از نیروهای نظامی و بسیجیان خواستند امنیت بازار را برقرار کنند. خوشحالم از این رفتار این نشان می دهد که مردم ما منطقی هستند، به راحتی گول یک مشت اوباش را نمی خورند و عقب نشینی نمی کنند.

وی با بیان اینکه امروز همه شاهد افزایش قیمت برخی از کالاهای اساسی مانند دلار، طلا و سایر کالاهای مورد نیاز مردم هستیم، تصریح کرد: این افزایش قیمت انتقامی است که دشمن می خواهد از ملت ما بگیرد زیرا او متوجه شده است که مردم او را همراهی نمی کنند، بنابراین شروع به افزایش قیمت این کالاها توسط نمایندگان خود در کشور کرده است تا شاید در نتیجه بقیه مطالب گران شود.

منتظران تاکید کرد: البته دولت باید از هم اکنون دست به کار شود و از تمام توان خود برای کوتاه کردن دست این یاغیان از توده مردم استفاده کند.

وی خاطرنشان کرد: مردم ما در مقاطع مختلف نشان داده اند که پشتوانه محکم انقلاب مهربان هستند اما مسئولان در هر رتبه و مقامی که هستند باید همین را به مردم نشان دهند، اعتماد مردم را به خود جلب کنند. تلاش ها..

انتهای پیام/گ

دیدگاهتان را بنویسید