بسیاری از قهرمانان المپیک در سن شما مدال طلا گرفتند/ هدف ما انتقال سریع نسل جدید کشتی به بزرگسالان است.


ساعت: 10:21
تاریخ انتشار: 1401/04/15
کد خبر: 1881323

رئیس فدراسیون کشتی در جمع کشتی گیران جوان حضور یافت

تیم ملی کشتی آزاد جوانان پیش از اعزام به مسابقات قهرمانی آسیا در بحرین با حضور علیرضا دبیر دبیر فدراسیون کشتی برگزار شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا و به نقل از روابط عمومی فدراسیون کشتی، دبیر در نشست اعضای تیم ملی کشتی آزاد جوانان گفت: بسیار مهم است که یک کشتی گیر از جوانی به رده جوانان برسد. سن به دلیل تداخل بسیاری از رویدادها با حضور کشتی گیران در این دسته قرار می گیرد.

وی تصریح کرد: قدر خودتان را بدانید چرا که خانواده ها و مربیان شما برای حضور در اینجا متحمل زحمات زیادی شده اند و خود شما هم قطعا در این مسیر متحمل زحمات زیادی شده اید. شما در رده ای هستید که حتی به عنوان یک کشتی گیر بزرگسال هم می توانید رقابت کنید و اگر به نتایج مدال آوران المپیک نگاه کنید، بسیاری از آنها در سنین پایین طلای المپیک را کسب کردند.

رئیس فدراسیون کشتی ادامه داد: قطعاً یک قهرمان المپیکی برای رسیدن به مدال طلا هدف گذاری کرده و از سال ها قبل برنامه داشته است و رمز موفقیت در داشتن هدف و برنامه است. یک برنامه و یک هدف سقف نهایی قهرمانی یک ورزشکار، کسب مدال طلای المپیک است و در صورت رسیدن به آن، به اوج اهداف ورزشی خود رسیده است و اگر بتواند افتخارات را تکرار کند، در تاریخ ورزش جاودانه خواهد شد.

وی ادامه داد: کسب مدال طلا در مسابقات قهرمانی آسیا یا جوانان سکوی پرشی شما برای موفقیت در آینده است، اما بدانید که در دنیا ارزش مدال کسب آن در رده بزرگسالان است و اگر می توانید در المپیک هم کسب کنید. و مسابقات جهانی، شما صاحب مدال خواهید شد. شما در عرصه قهرمانی به هدف نهایی خود رسیده اید.

وی بیان کرد: هدفمندی، تمرین سخت، نظم، احترام به مربی و والدین و مراقبت از جسم و روح راز اصلی موفقیت در کار است و اگر به خدا توکل کنید قطعا به خواسته خود خواهید رسید.

رئیس فدراسیون کشتی گفت: برای رسیدن به تیم ملی هزینه های زیادی می شود، مربیان و خانواده شما در این راه جان خود را داده اند. از طرفی شما به عنوان کاپیتان های ورزش ایران راهی مسابقات بین المللی می شوید و برای ارج نهادن به مردم و پرچم کشورتان باید تمام توان خود را بدهید و تسلیم نشوید.

وی در خصوص حضور محسن کاوه در راس تیم ملی کشتی آزاد جوانان گفت: قصد و هدف من از حضور آقای کاوه در رده جوانان انتقال سریع نسل جوان کشتی به رده بزرگسالان بود و معتقدم ایشان مثل زنده یاد معزی پور مهارت خاصی در این کار وجود دارد، بله و اگر به ترکیب تیم ملی کشتی آزاد در مسابقات جهانی نروژ نگاه کنید، تعدادی از کشتی گیران نوجوان ما هم در آنجا حضور داشتند.

منشی در پایان خاطرنشان کرد: موضوعی که برای ما مهمتر از قهرمانی است اخلاق و انسانیت شماست. البته قهرمانان کشتی ما دارای شخصیت، آرمان های قهرمانانه و میهن پرستی هستند، اما همه جا استثنا وجود دارد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید