بسیاری از ماماها با مشکلات شغلی مواجه هستند / شرکت های بیمه همکاری نمی کنند

کار ماما اگرچه دشوار است، اما شیرینی خود را دارد. این را در ابتدای گفت و گو با ماما که سال هاست در زمینه زنان و زایمان فعالیت می کند متوجه شدم.


fe36e45c 0be9 4db7 a3f7 7b93695283d2 خبر خاکستری

فریبا شهبازی با چندین سال سابقه در حال حاضر سرپرستی زایشگاه بیمارستان کوثر قزوین را بر عهده دارد که روزهای سختی را با همکاران خود بر سر اپیدمی کرون سپری کرده است.

در گفت و گو با خبرنگار صبح قزوین؛ وی در تشریح سختی های کار این ماما گفت: در روزهای اول شیوع تاج و تخت برای ارائه خدمات به مادران و نوزادان بسیج شدیم و روزهای سختی را پشت سر گذاشتیم.


ظرفیت پذیرش در رشته زنان و زایمان محدود است

وی ادامه داد: کار با مادر و نوزاد در شرایط سختی مانند تاج نیز دشوار است، زیرا ما باید از دو نفر مراقبت کنیم و با وجود اینکه در ارائه خدمات به کادر پزشکی و سایر رشته های پزشکی دریغ نکردیم، کمتر مورد توجه قرار گرفتیم. از مقامات.» این ماما گفت.

شهبازی با اشاره به مشکلات استخدام ماما اذعان می کند: این حوزه سختی های زیادی دارد و ظرفیت پذیرش آن محدود است، از این رو تعداد قابل توجهی از همکاران ما با سال ها تجربه در زمینه مامایی همچنان به صورت قراردادی یا شرکتی مشغول به کار هستند و این امر یکی از مشکلات جدی است که انتظار داریم مسئولان ظرفیت جذب این حوزه را افزایش دهند.

مامای قزوینی با اشاره به تشویق مادران به زایمان طبیعی گفت: مهمترین سیاست ما در این زمینه توجه به منویات مقام معظم رهبری برای فرزندآوری و تربیت نسل جوان در آینده است و از این امر استقبال کردیم. “


عدم انعقاد قرارداد با شرکت های بیمه یکی از مشکلات عمده مامایی است

شهبازی می گوید: در تشویق مادران به زایمان به نوع طبیعی توجه می شود; مادران با دانش و اطلاعات در این زمینه می توانند بر ترس از زایمان طبیعی غلبه کنند.

این ماما در پایان یادآور می شود: زمانی که مادران از مشکلات و عوارض سزارین آگاه شوند، قطعا همکاری بهتری با کارکنان مراکز درمانی برای زایمان طبیعی خواهند داشت.


85603e64 df15 4de3 9e96 c42b2c8e85d5 خبر خاکستری

مینا بهرامی متولد 1338 یکی دیگر از متخصصین زنان و زایمان استان قزوین با 17 سال سابقه در گفت و گو با خبرنگار بهداشت و درمان صبح قزوین ؛ وی می گوید: مشکل اصلی ماماها در سراسر کشور و استان قزوین نبود قرارداد با شرکت های بیمه است که تعرفه های این حوزه را برای مادران باردار رایگان می کند و از بار ارجاع آنها به ماماهای بخش خصوصی می کاهد.

وی از مسئولان دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: کارکنان با ناامنی شغلی مواجه هستند.

بهرامی ادامه می دهد: رشته مامایی یک فعالیت پرمسئولانه و پر استرس است که البته شیرینی های خودش را هم دارد.

کارشناس سلامت روان دانشگاه علوم پزشکی قزوین با اشاره به اهمیت ارتباط ماماها با متخصصان ادامه می دهد: ماماها در فرآیند زایمان از جمله تشویق آنها به زایمان طبیعی و در حین مراقبت های دوران بارداری، ارائه آموزش های بهداشتی قبل از ازدواج و بارداری نقش دارند.

بهرامی اذعان می کند: در مراقبت های مامایی قبل از بارداری، در صورتی که مادر روال عادی داشته باشد، ماما فعالیت های مادر را مدیریت می کند، اما اگر وضعیت جسمانی مادر در شرایط خاص باشد، مراقبت ها تخصصی تر می شود و با مراجعه به پزشک، موضوع به متخصص ارجاع می شود. سیستم. .

وی در خصوص جدایی رشته مامایی از دانشکده های پزشکی تصریح کرد: اگرچه در حال حاضر این موضوع در استان مطرح نیست، اما در مجموع می توان گفت که جدایی این دو بر کیفیت آموزش تاثیر می گذارد.

بهرامی در تشریح وضعیت مامایی استان قزوین بیان کرد: پذیرش و استخدام در این حوزه نیز مانند سایر حوزه ها محدود است و بسیاری از همکاران ما که به صورت قراردادی به عنوان پزشک خانواده مشغول به کار هستند به صورت رسمی استخدام نمی شوند.


از ظرفیت ماماهای همراه استفاده کنید

این ماما در خصوص سختی زایمان می گوید: برخی از سختی ها مربوط به مادران باردار است که در معرض خطر هستند و با پزشک همکاری نمی کنند و با درمان آنها مخالف هستند.

وی گفت: یکی از خواسته های ماماها این است که زایمان طبیعی داشته باشند و متخصصان زنان در زایمان سزارین شرکت کنند.

بهرامی گفت: باید ظرفیت استفاده از ماماها تقویت شود و اجازه همراهی و زایمان مادران در بیمارستان به ماما داده شود تا زایمان ایمن برای مادران تضمین شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید