نیاز به نرده مناسب برای شرکت های دانش بنیان/ بسیاری از شرکت ها با فضای کسب و کار آشنا نیستند

وی ادامه داد: برای ایجاد و رشد و توسعه گروه های دانش بنیان باید چرخه اقتصادی داشته باشند و توجه به اقتصاد دانش بنیان ضروری است.

این مسئول افزود: در دنیای امروز کشورهای توسعه یافته برای رشد اقتصادی و رفع نیازهای خود به مجموعه هایی توجه ویژه ای دارند که از طریق کشورهای دانش بنیان مشکلات کنونی را حل کنند.

جوجه گفت: امروز هم کار به جایی رسیده است که این مجموعه از فرمانروایان عالم، فرمانروایان و فرمانروایان جهان هستند.

وی بیان کرد: باید این فرهنگ را با خود رها کنیم و به مجموعه های دانش بنیان و اقتصاد دانش بنیان توجه ویژه ای داشته باشیم تا بتوانیم بیش از پیش جلو برویم.


ما نتوانسته ایم فرهنگ ایجاد یک شرکت دانش بنیان را به درستی تطبیق دهیم

رئیس جهاد دانشگاهی استان قزوین گفت: شرکت های دانش بنیان مشکلات مختلفی دارند و می توان از زوایای مختلف به آن نگاه کرد.

وی ادامه داد: ابتدا باید دید یک شرکت دانش بنیان چگونه ساخته می شود. افراد دارای ایده های خلاقانه وارد مراکز نوآوری و شتاب می شوند، با راهنمایی رشد می کنند و سپس وارد مراکز رشد می شوند.

پیله چی گفت: این افراد از 6 ماه تا 2 سال در مراکز رشد اسکان داده می شوند و پس از گذراندن این دوره از حمایت و راهنمایی به صورت شرکتی وارد پارک های علم و فناوری شده و به عنوان شرکت دانش بنیان در آنجا اسکان داده می شوند.

این مسئول گفت: متاسفانه تعداد شرکت های دانش بنیان واقعی در استان قزوین بسیار اندک است و این موضوع نیاز به آسیب شناسی دارد.

رئیس جهاد دانشگاهی استان قزوین بیان کرد: نمی توان از هر شرکتی در پارک به عنوان شرکت دانش بان نام برد، زیرا وقتی به مجوز این شرکت ها نگاه می کنیم می بینیم که مجوز از نماینده مجلس گرفته نشده است.

کوکون گفت: «بنابراین، اساساً مشکل این است که چرا شرکت‌های ما آنقدر قدرتمند نمی‌شوند که حتی زمانی که بالغ شده‌اند و در پارک‌های علم و فناوری هستند، نمی‌توان آنها را در زمره شرکت‌های دانش‌بنیان طبقه‌بندی کرد.

وی گفت: فکر می کنم یکی از دلایل این است که این شرکت ها به درستی اداره نمی شوند و حتی بسیاری از واحدهای فناوری ما اشتباه می کنند و فکر می کنند محصول تمیزی دارند در حالی که وقتی به مراحل نهایی نزدیک می شوند می بینند که نمی توانم نگاه کنم. در آن مانند ارائه مجموعه ای از دانشمندان.

این مقام مسئول تاکید کرد: علاوه بر این برخی از شرکت ها در پارک مستقر هستند و واحدی در آرندی یک شرکت هستند اما نمی خواهند آنها را شرکت دانش بنیان بنامند، بنابراین فرهنگ ایجاد یک شرکت دانش بنیان در کشور ما وجود دارد. همانطور که در استان ما به خوبی تثبیت نشده است. «تکنولوژیست های ما در ایجاد شرکت های مناسب شکست خورده اند.

این مقام مسئول بیان کرد: بنابراین می توان گفت به درستی زیرساخت ها و شرایط را برای حرکت شرکت ها به سمت دانش بنیان فراهم نکرده ایم، باید فضایی ایجاد کرد که شرکت ها از این طریق دانش بنیان شوند.


بسیاری از شرکت ها با محیط کسب و کار آشنا نیستند

رئیس جهاد دانشگاهی قزوین ادامه داد: بسیاری از تیم هایی که وارد مراکز نوآوری و شتاب و رشد می شوند و حتی در پارک علم و فناوری حضور دارند شکست می خورند زیرا متاسفانه اکثر آنها با ادبیات کسب و کار آشنا نیستند و فقط آنها نخبه هستند و می توانند محصول یا خدماتی را ارائه دهند.

وی افزود: وقتی این اقوام وارد بوروکراسی اداری و فضای کسب و کار می شوند، نمی توانند به برچسب آن احترام بگذارند و با وجود اینکه کالای لوکس دارند، شکست می خورند، یعنی نمی توانند مشکلات بوروکراسی اداری و محیط کسب و کار را به طور موثر طراحی و اجرا کنند. . “

پیلچی گفت: «بنابراین وقتی یک شرکت در پارک راه اندازی شد، فرض نکنیم که تیم بالغ است، اما این تازه شروع کار است و این نیروها نیاز به آموزش و حمایت دارند.


سهم قزوین از اقتصاد دانش بنیان 2 درصد است

رئیس جهاددانشگاهی قزوین گفت: به گفته معاون فناوری پارک قزوین، سهم قزوین از اقتصاد دانش بنیان 2 درصد از اقتصاد کشور است که برای استانی مانند قزوین بسیار کم است.

وی ادامه داد: وقتی مقام معظم رهبری به پرسش مردم بر اساس علم اشاره می کنند، می توان به بصیرت و شعور ایشان پی برد که به مشکلات روز دنیا توجه زیادی دارد.

پیله چی گفت: در آینده باید مشکلات و مشکلات خود را از طریق مردم بر اساس دانش حل کنیم. برای اینکه این مشکل در استان قزوین هم پیش بیاید، همه دستگاه ها باید مشکلات و مشکلات خود را مبتنی بر مجموعه های دانش بنیان قرار دهند و از آنها بخواهند که مشکلات را حل کنند.

این مقام مسئول گفت: دستگاه های متولی در حوزه شرکت های دانش بنیان نیز باید برای رفع مشکلات کشور تلاش کنند و با تمرکز مناسب به مجموعه های دانش بنیان روی بیاورند.

وی خاطرنشان کرد: زمانی که بتوانیم زیرساخت های لازم را هوشمندانه ایجاد کنیم، شرکت های مناسب آموزش های مناسب را ببینند و این شرکت ها به درستی نگهداری و مدیریت شوند، قطعا این شرکت ها بارور، متعالی و متبلور خواهند شد و پس از آن می توانیم مشکلات را به آنها بسپاریم. “برای آنها.


آموزش و پرورش باید برای شناسایی استعدادها وارد عرصه شود

رئیس جهاد دانشگاهی استان قزوین گفت: برای ایجاد شرکت های دانش بنیان باید کارهای زیربنایی انجام شود; به این معنا که تمرکز روی این موضوع، سرمایه گذاری و فرهنگ سازی است.

وی ادامه داد: آموزش باید به منصه ظهور برسد و نوجوانان ما با مفهوم دانش بنیان دبیرستان آشنا شوند و استعدادیابی در این دوره صورت گیرد. زمانی رشد می کنند که افراد به استعدادهای خود پی ببرند و آموزش های لازم را در دوران نوجوانی ببینند.

پیلچی گفت: زمانی که فضای ما مناسب باشد قطعاً چنین افراد و شرکت هایی به سطوح بالایی می رسند و در آن صورت می توانیم اکوسیستم و اکوسیستم مناسبی ایجاد کنیم که این افراد را در حوزه های مختلف خدمت کنند.

وی گفت: زمانی که سیستم مدیریتی جامعه اعم از دولت ها و شرکت های خصوصی مشکلات و معضلات خود را با این گونه شرکت ها در میان بگذارد، این اکوسیستم دائما در حال چرخش و حل مشکلات و معضلات خواهد بود.

این مقام مسئول بیان کرد: زمانی که به این بخش توجه ویژه شود، جوانان ما انگیزه پیدا می کنند تا انرژی خود را برای این مسائل بگذارند و به شرکت های دانش بنیان مراجعه کنند. وقتی ببینند دوستانشان بزرگ شده و پیشرفت کرده اند، افراد توانمند دیگری وارد میدان می شوند.«و با انگیزه بیشتری سعی می کنند مشکلات کشور را حل کنند.

وی گفت: بنابراین با حمایت، هدایت، راهنمایی و ریل گذاری صحیح می توان تعداد شرکت های دانش بنیان را افزایش داد.


باید روی تولید تمرکز کنیم

رئیس جهاد دانشگاهی استان قزوین نیز گفت: شعار سال بسیار هوشمندانه است و در هر حرف او حرفی برای گفتن وجود دارد و هر کدام عنوان برنامه های متعدد و جامعی است.

وی ادامه داد: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری باید روی بحث تولید تمرکز کنیم.

پیلچی خاطرنشان کرد: کارمندان ما در صلاحیت های مختلف باید توجه ویژه ای به این موضوع داشته باشند و وزارتخانه هایی که مستقیما در این موضوع دخیل هستند باید به گونه ای برنامه ریزی کنند که تولید رونق بگیرد.

این مقام مسئول تاکید کرد: عوامل رونق تولید بسیار زیاد است و در سال های گذشته مقام معظم رهبری سال را رونق تولید نامیدند، تولید پارامترهایی را شامل می شود که باید روی آن تمرکز کنیم.

«مانند سایر کشورها، ما باید برنامه های جذابی برای تولیدکنندگان داشته باشیم تا آنها را برای سرمایه گذاری، فعالیت و درآمدزایی ترغیب کند. او گفت: «این پیچیده نیست و ما باید بخواهیم این اتفاق بیفتد.

پیلچیچی در پایان گفت: وقتی چرخ تولید را حرکت دهیم، معماهای بعدی قطعاً رشد خواهند کرد.

دیدگاهتان را بنویسید