بسیجیان جهادی; پیشتاز در محرومیت زدایی و توسعه/ بیش از 4200 گروه جهادی در آذربایجان غربی فعال هستند


ساعت: 09:37
تاریخ ارسال: 05/12/1401
کد خبر: 1887533

همزمان با راه اندازی اردوی جهاد، ویژه محرومیت زدایی تابستانی بررسی شد.

«نیروهای جهادی» عنوانی است که از سال های گذشته و با ورود گروه های جهادی بسیج سازندگی در کنار سایر گروه های خدمات رسان برای زدودن محرومیت و فقر از چهره مناطق فقیرنشین رواج یافته و جوانان از دانشجویان، دانشجویان و دانشجویان را در بر می گیرد. حتی دانشجویانی که زندگی، پول و زمان خود را وقف خدمت به مردم کرده‌اند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش اروم نیوز، محرومیت زدایی و رفع فقر از چهره اقشار نیازمند و محروم جامعه از جمله شعارهایی است که در چند سال گذشته به یکی از موضوعات اصلی مدیران و کارکنان تبدیل شده است و بیشتر یا اقدامات کمتری در این زمینه انجام شده است.

اما در کنار همه این شعارها و اقدامات با بودجه و اعتبار معین، کسانی هستند که نام و نشانی ندارند، با جلسات و رسانه ها و تریبون ها آشنا نیستند و حتی فکر نمی کنند شایستگی و افتخاری دارند، جز خدمت به مردم. وضعیت نابرابر

«نیروهای جهادی» عنوانی است که از سال های گذشته و با ورود گروه های جهادی بسیج سازندگی در کنار سایر گروه های خدمات رسان برای زدودن محرومیت و فقر از چهره مناطق فقیر نشین رواج یافته است و شامل دانشجویان جوان، دانشجویان، و حتی دانشجویانی که ثروت و وقت خود را وقف خدمت به مردم کردند.

در استان آذربایجان غربی نیز مانند سایر مناطق کشور، گروه های جهادی و نیروهای جهادی از ابتدای فعالیت خود در حال شناسایی، اقدام و پیگیری محرومیت زدایی از نقاط مختلف استان بوده و این اقدامات درخشان و ارزشمند همچنان ادامه دارد. تا امروز.

فصل تابستان یکی از اصلی ترین ایام خدمت رسانی جهادگران به مردم مناطق محروم است که در قالب گروه های دانشجویی اقدامات مربوط به ساماندهی زندگی مردم مناطق هدف را انجام می دهند.


فعالیت 4200 گروه جهادی در آذربایجان غربی

مسئول بسیج سپاه شهدا آذربایجان غربی در این زمینه در گفت و گو با خبرنگار آروم نیوز اظهار داشت: هم اکنون 4200 گروه جهادی در آذربایجان غربی در عرصه های مختلف اجتماعی و محرومیت زدایی فعالیت دارند.

احمد رحمانی افزود: 4200 گروه جهادی فعال در آذربایجان غربی در حوزه های اجتماعی، اقتصادی، عمرانی، خدماتی و محرومیت زدایی فعالیت دارند.

وی با بیان اینکه استقبال جوانان از ثبت نام در گروه های جهادی در شهرستان های مختلف استان بسیار زیاد است، تصریح کرد: در دو سال اخیر شاهد افزایش هشت برابری تعداد گروه های جهادی در استان بوده ایم که نشان دهنده علاقه مندی این گروه ها است. بسیج و اقشار مختلف مردم برای حضور در گروه های جهادی.

وی با اشاره به برگزاری رزمایش سراسری جهادگران فاطمی در هفته بسیج سازندگی آذربایجان غربی گفت: در این رزمایش سه هزار گروه جهادی در آذربایجان غربی فعال بودند و در قالب این طرح 9 هزار بسته معیشتی توسط گروه های جهادی توزیع شد. آنها بلند شدند

رحمانی تصریح کرد: ارائه خدمات درمانی، دندانپزشکی، محرومیت زدایی، خدمات فرهنگی و همچنین توزیع بسته های معیشتی بین اقشار آسیب پذیر از اهداف این رزمایش و فعالیت گروه های جهادی و همچنین راه اندازی ستاد ویژه است. جهادگر تابستانی اردوی محرومیت زدایی در مناطق مختلف با هدف خدمت رسانی به مستضعفان و مستضعفان استان نیز از دیگر اهداف بسیج سازندگی در محرومیت زدایی است.

وی با بیان اینکه جوانان انقلابی و جهادی از اول تیرماه تا 10 شهریورماه در قالب این اردو برای خدمت رسانی به مناطق کم برخوردار سازماندهی شدند، گفت: گروه های جهادی تخصصی از تمامی سطوح بسیج اعم از حوزه های پزشکی، عشایری، دامپروری و دانش آموزی خواهند بود. به مناطقی که مردم روستایی، حاشیه نشین و عشایری اعلام آمادگی کرده اند اعزام شوند.

مسئول بسیج سپاه شهدا آذربایجان غربی توزیع بسته های معیشتی، ارائه خدمات بهداشتی و درمانی، دامپزشکی، کشاورزی، فرهنگی، آموزشی، گفتگو و آب را برشمرد.

رحمانی با بیان اینکه اندیشه و اندیشه درخشان امام اعظم جهادی و مقام معظم رهبری در عرصه فرهنگ، روحیه جهادی و حکمرانی جهادی گنجینه گرانبهایی است، افزود: با نگاه عمیق به رهنمودهای این دو بزرگوار، نهضت جهادی و تلاش ها می توانند به خوبی کامپایل شوند.

وی خودباوری را یکی از نشانه های جامعه با نشاط و از ویژگی های جوانان جهادگر می داند و می گوید: جامعه ای که خودباوری داشته باشد قطعاً زنده و پویا است.


مراقبت از بیش از 300 کودک کار؛ یکی از اقدامات برجسته گروه جهادی مهر هشتم

فرهاد نوری رئیس گروه جهادی مهر هشتم در گفت و گو با خبرنگار اروم نیوز با بیان اینکه متولد 1342 و کارمند شرکت گاز ارومیه است، سال هاست به فعالیت های داوطلبانه و خیریه علاقه مند بوده و تلاش کرده است. در این راستا گام برمی دارد.بیش از 7 سال سابقه دارد اما از سال 1397 به طور رسمی فعالیت خود را آغاز کرد.

وی افزود: ایشان در زمینه های آموزشی، مالی، کار کودک و مواردی از این دست فعالیت داشته اند به طوری که از طریق یکی از نهادهای ارومیه با بیش از 300 مورد کودک کار آشنا شده ایم.

نوری بیان کرد: کمک به همسایگان و دستگیری نیازمندان از گذشتگان و نیاکان ما به جا مانده است و این گروه جهادی در زمینه حل مشکلات آموزشی، حمایت از کودکان بی سرپرست یا بد سرپرست، ساخت خانه برای نیازمندان، خیریه و اطعام کودکان و نیازمندان فعالیت می کند. ، محرومیت زدایی و موارد مشابه فعالیت های چشمگیری دارد.

وی با بیان اینکه وی علاوه بر گروه جهادی در موسسات خیریه و مجمع خیرین نیز عضویت داشته است، گفت: گروه جهادی مهر هشتم متشکل از افراد خوب و توانمند در عرصه ها و مشاغل مختلف است که با آرامش دل نیازمندان را به ارمغان می آورد. اعمال خیریه و داوطلبانه خود را به وجود می آورند، زیرا معتقدند این اعمال خیر به دل مؤمنان آرامش می دهد و همچنین خداوند خدمت به خلق خدا را بی اجر نمی گذارد.


گروه جهادی شهدای گمنام; از تهیه و تولید ماسک گرفته تا ساخت خانه برای افراد محروم

حسین صدر مسئول گروه جهادی شهدای گمنام ارومیه در گفت و گو با خبرنگار آروم نیوز گفت: متولد 1353 و دارای مدرک کارشناسی ارشد و بیش از 5 سال فعالیت در عرصه جهادی و داوطلبانه هستم. گروه های موجود در پرونده من

این مدیر جهادی تصریح کرد: افراد خیر در این گروه جهادی اوج فعالیت و رشادت خود را در ایام اوج شیوع کرونا به نمایش گذاشتند و با تهیه و توزیع ماسک و بسته های بهداشتی، معیشت و بسته های غذایی، اجرای سازندگی را به نمایش گذاشتند. اندازه گیری های صفر تا او صدها نوسازی ساختمان های فرسوده را در کارنامه کاری خود دارد.

وی افزود: تهیه و توزیع 50 هزار بسته غذای گرم بین نیازمندان حاشیه شهر و اطعام آنها در اعیاد و اعیاد مذهبی و همچنین ایام شهادت ائمه اطهار از جمله اقدامات برجسته این گروه جهادی است. مورد استقبال قرار گرفت.

صدر ادامه داد: همچنین اعزام اعضای گروه جهادی تورهای جهادی پزشکی، دامپزشکی، دندانپزشکی، آموزشی، قانونی و آموزشی در روزهای مختلف سال و در شهرستان های فقیرنشین استان از جمله تکاب، چالدران و سلماس با توجه به اینکه نیازهای اساسی مردم این شهرها این اتفاق می افتد و افراد محروم و نیازمند تحت پوشش این اردوهای جهادی قرار می گیرند.

وی گفت: هسته مرکزی این گروه جهادی بین ده تا پنجاه نفر است و اعضا از دانش فنی، حرفه ای و کاری زیادی برخوردار هستند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید