بلافاصله در لورکوزن احساس کردم که در خانه هستم


ساعت: 10:35
تاریخ انتشار: 05/08/1401
کد خبر: 1886464

گزارش مفصل مجله بیلد از امید شماره یک تیم ملی در جام جهانی فوتبال؛

رسانه معتبر آلمانی بیلد در گزارشی مفصل به رویاهای مهاجم ایرانی تیم فوتبال بایرلورکوزن از پرورش اسب تا جام جهانی پرداخت.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانا؛ نشریه معتبر بیلد آلمان در جدیدترین گزارش خود به تمجید از سردار آزمون، مهاجم ملی پوش ایرانی تیم فوتبال بایرلورکوزن پرداخت و با عنوان «سردار آزمون – راز فوق ستاره بوندسلیگا» لقب جالبی برای او ساخت. رسانه بیلد قهرمان محبوب اما رازدار بوندسلیگا را به شرح زیر ستایش کرد و از رویاهای او صحبت کرد.

در آلمان، بسیاری از هواداران فوتبال از قبل فقط نام آزمون را می‌دانند، اما در کشور او دیگر نیازی به توضیح او نیست. سردار آزمون 27 ساله فوق ستاره مخفی بوندسلیگا است. در ایران او یک قهرمان ملی است. او 4.8 میلیون دنبال کننده در اینستاگرام دارد که بیشتر از متس هوملس مدافع قهرمان جام جهانی دورتموند (33 سال با 4.1 میلیون فالوور) در اینستاگرام است و این تنها بخشی از چیزهایی است که باید بدانید. این مهاجم ایرانی

ژانویه گذشته، بایرلورکوزن بهترین گلزن فصل 2019-20 لیگ برتر روسیه (17 گل) را از زنیت سن پترزبورگ به مبلغ 2.5 میلیون یورو به خدمت گرفت. پیش نمایش فصل جدید آزمون و بایرلورکوزن ابتدا بر سر انتقال رایگان تابستانی به توافق رسیدند.

با این مهاجم همه کاره، ورکسلف نه تنها به جمع آوری عناوین (او با زنیت چهار عنوان لیگ برتر روسیه، یک جام روسیه و دو سوپرکاپ روسیه را به دست آورد)، بلکه بهترین مربی لیگ شد. آزمون که پدر و مادرش ترکمن هستند 52 اسب مسابقه دارد.

آزمون که در بایرلورکوزن پشت پیراهن شماره 9 او به نام سردار حک شده است به بیلد آلمان گفت: اسب های من در ایران و استرالیا هستند و اولین اسبم را در 17 سالگی خریدم.

آزمون در محاصره اسب ها بزرگ شد. او گفت: «وقتی کوچک بودم، پدر، پدربزرگ و عمویم در مزرعه بزرگ خود اسب داشتند. اسب ها همیشه نقش زیادی در خانواده ما داشته اند. با کمک پدرم توانستم در سه سالگی سوار اسب شوم. این آغاز عشق من به این حیوانات بود.

آزمایش اطمینان حاصل کرد که او نام تمام 52 اسب خود را می داند. او علاقه خاصی به سرکان اسب نر خود دارد و می گوید: «من همه اسب هایم را دوست دارم، اما سرکان و پدرش اسب های مورد علاقه من هستند. سرکان یک ساله است و دو سال مسابقه می دهد.

گالوپ کردن (چهار دست و پا راه رفتن) یکی از اشتیاق بزرگ بازیکنان فوتبال است. خانواده او در حال حاضر 25000 یورو جایزه در مسابقات اسب دوانی برده اند، اما چه کسی از اسب های او مراقبت خواهد کرد که آزمون برای رویارویی با بایرن مونیخ با لورکوزن در آلمان آماده می شود؟ فوتبالیست 2021 روسی می گوید: من یک مزرعه بزرگ و مدیری برای نگهداری از اسب هایم در ایران دارم و مربیان و سوارکارانی برای تمرین و مسابقه دارم.

آزمون نه تنها به دلیل علاقه اش به ورزش سوارکاری شخصیت بزرگی است، بلکه می توانست به عنوان یک بازیکن والیبال به کار خود ادامه دهد. والیبال ورزش مهمی در خانواده او بوده و هست. سردار خودش تا سن 15 سالگی والیبالیست کشورش بود اما بعد تصمیم گرفت فوتبال بازی کند. آزمون با نشان دادن کلاس والیبال ساحلی خود در یک مسابقه با هم تیمی هایش در کمپ تمرینی لورکوزن در کاپرون، اتریش، هفته گذشته ثابت کرد که هیچ چیز را در تور فراموش نکرده است.

پس از روستوف و زنیت، بایرلورکوزن سومین باشگاهی است که آزمون در لیگ قهرمانان اروپا با آن بازی خواهد کرد. وی تاکید می کند: لرکوزن بهترین تیم باشگاهی است که تا به حال در آن بازی کرده ام. من هرگز باشگاهی را ندیده بودم که اینقدر حرفه ای اداره شود و اینقدر احترام قائل باشم. وقتی یک بازیکن جدید به تیم می‌پیوندد، هرگز احساس غریبگی نمی‌کند. شخصاً بلافاصله احساس کردم که در خانه هستم.”

در جام جهانی 2022 قطر، تمام کشور ایران روی این مهاجم حساب باز کرده اند. سردار آزمون به عنوان کاپیتان دوم قرار است تیم ملی ایران را به مرحله یک هشتم نهایی گروه B مقابل انگلیس، آمریکا و ولز برساند. اگر این اتفاق بیفتد، او دیگر یک ستاره پنهان در بوندسلیگا نخواهد بود.”

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید