بلیط اتوبوس اربعین روزانه فروخته می شود


ساعت: 17:02
تاریخ انتشار: 06/01/1401
کد خبر: 1892017

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای گفت: بلیت اتوبوس اربعین روزانه فروخته می شود و به هیچ وجه اتوبوس نداریم و اجازه خروج اتوبوس از کشور را نمی دهیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ داریوش امانی معاون وزیر راه در جمع خبرنگاران در خصوص نرخ کرایه اتوبوس های اربعین گفت: کرایه های اربعین در حال نهایی شدن است و به محض نهایی شدن اعلام می شود.

وی افزود: بلیت اتوبوس اربعین روزانه فروخته می شود و به هیچ عنوان اتوبوس نداریم و اجازه خروج اتوبوس از کشور را نمی دهیم.

امانی با اشاره به افزایش تردد زائران اربعین در سال جاری گفت: تلاش می کنیم قیمت بلیت را در اسرع وقت نهایی و اعلام کنیم.

معاون وزیر راه ادامه داد: 14 هزار ناوگان اتوبوسرانی داریم که 2 هزار ناوگان آن برای مسیرهای کوتاه مانند اصفهان و شهرکرد استفاده می شود و برای مسیرهای طولانی مناسب نیست.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای یادآور شد: 4 هزار دستگاه دیگر برای سرویس دهی به ظرفیت ها در کشور استفاده می شود.

به گفته امانی، کرایه ها و اتوبوس ها مصوب اربعین است و باید نظارت شود.

وی درباره عدم کارکرد دوربین های ترافیکی نیز گفت: از ابتدای سال تاکنون یک میلیارد و 700 میلیون عدد توسط دوربین ها در جاده ها خوانده شده که حکایت از ترافیک زیاد دارد.

19 میلیون تخلف رانندگی توسط دوربین های اداره راه به ثبت رسید

امانی تصریح کرد: از ابتدای سال تاکنون 19 میلیون تخلف رانندگی توسط دوربین های سازمان راهنمایی و رانندگی شناسایی و ثبت شده که رقم بسیار بالایی است، ضمن اینکه طبق اعلام پلیس راهنمایی و رانندگی 50 میلیون گواهینامه رانندگی صادر و 38 فقره گواهینامه رانندگی صادر شده است. میلیون وسیله نقلیه در کشور تردد دارند.

به گفته معاون وزیر راه، تردد ما از سطح شهرها به سطح جاده ها کشیده شده و در روزهای پایانی هفته تردد در جاده ها را رصد می کنیم. بنابراین برای کنترل ترافیک باید به وسایل مدرن مجهز شود.

وی تاکید کرد: دوربین های راهنمایی و رانندگی گاهی سرقت یا معدوم می شوند که به محض اطلاع آن را تعمیر می کنیم.

امانی افزود: هزینه تعمیر هر سایت با دوربین ترافیکی 2 میلیارد تومان برای سازمان راهداری است.

دیدگاهتان را بنویسید