بهبود معاینه فنی خودروها در تهران


ساعت: 16:08
تاریخ انتشار: 1301/07/30
کد خبر: 1905103

معاون فنی ستاد معاینه فنی خودرو تهران از هوشمندی معاینه فنی خودرو خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محسن تبریزی مهر; معاون فنی مرکز معاینه فنی خودرو در تهران از حذف برگه معاینه فنی کاغذی و جایگزینی آن با نسخه الکترونیکی که لینک آن از طریق پیامک برای مشتریان ارسال می شود و همچنین درخواست و صدور کلیه معاینه فنی خبر داد. مجوز در مراکز تهران با همکاری و هماهنگی وزارت کشور.

وی افزود: با پیگیری های ستاد بررسی فنی، اجرای این طرح ها توسط همکاران وزارت کشور انجام می شود و به زودی پالایش رویه ها در کلانشهر تهران اجرایی می شود. ستاد بازبینی فنی تلاش می کند این رویکرد جدید را در راستای اهمیت مسائل زیست محیطی و کاهش مصرف کاغذ و به حداقل رساندن چرخه اداری اتخاذ کند.

تبریزی مهر توضیح می دهد: در روش جدید MOT، مشتریان پس از MOT خودروها در سالن MOT می توانند به راحتی از طریق لینکی که از طریق پیامک ارسال می شود و بدون نیاز به مراجعه به سایر بخش های مرکز، نتایج تست خودروی خود را بررسی کنند. به بررسی فنی دسترسی داشته باشید. ضمناً در لینک اطلاعیه می توانید در هر زمان با زمان دقیق اعتبار معاینه فنی خودرو و کلیه سوابق نتایج تست تماس بگیرید. با توجه به درخواست و صدور مجوز برای احداث مراکز بررسی فنی، با توجه به تاکید دولت بر هوشمندی کلیه فرآیندهای مرتبط با مشتری، به زودی کلیه درخواست های متقاضیان از طریق سامانه قابل دسترسی بوده و دستگاه های ذیربط به صورت سیستمی مجوز صادر خواهند کرد. شیوه.

معاون فنی ستاد معاینه فنی خودروهای تهران گفت: در حال حاضر تهران دارای 54 خط معاینه فنی در 16 مرکز ثابت و 7 واحد سیار مختص خودروهای سبک است که بر اساس دقت و صحت تست خودرو در مراکز شهر تهران است. این مراکز در مقایسه با سایر مراکز کشور توانستند پیروز شوند و جایگاه ویژه ای در اعتمادسازی شهروندان به خود اختصاص دهند.

وی با اشاره به بررسی انجام شده در ماه گذشته در مراکز معاینه فنی تهران، افزود: نزدیک به 40 درصد خودروها خارج از شرایط قانونی و بحث جریمه صرفاً برای بررسی ایمنی و وضعیت فنی به مراکز معاینه فنی تهران مراجعه کردند. نتایج این مطالعه نشان داد که مراکز شهر تهران از مراکز معاینه فنی دوره ای به مراکز پایش سلامت خودرو تغییر یافته است. خوشبختانه خودروها در سال چندین بار برای کنترل ایمنی و وضعیت فنی و آلودگی به این مراکز مراجعه می کنند. ضمناً تاکید می شود برای آسایش شهروندان در مراکز شهر تهران کلیه خدمات ارائه شده تضمینی بوده و شهروندان می توانند با اطمینان خاطر برای کنترل و بررسی سلامت خودروهای خود به خدمات این مراکز مراجعه کنند.

معاون فنی مرکز معاینه فنی با تشریح سایر اقدامات در راستای اعتمادسازی و تبدیل مراکز به مراکز بهداشتی خودرو گفت: علاوه بر تضمین خدمات معاینه فنی در مراکز تهران، تمامی نیازهای کارگاه ها و خدمات خودرو با توجه به با پرهیز از استقرار خدمات غیر ضروری و مشابه در اطراف مراکز معاینه فنی تهیه و ارائه می گردد که این خدمات از طریق بخش خصوصی ذیصلاح با توانمندی های لازم و با استفاده بهینه از امکانات و فضاهای موجود در مراکز معاینه فنی شهر تهران ارائه می گردد. ; ضمنا این سرویس هم در قسمت قطعات یدکی و هم در قسمت تعمیر دارای گارانتی می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید