بهترین و مهم ترین راه برای پیشگیری از سرخک، واکسیناسیون است


ساعت: 10:17
تاریخ انتشار: 1401/01/18
کد خبر: 1820190

محمود فاطمی گفت: بهترین و اصلی ترین راه پیشگیری از سرخک واکسیناسیون است که در حال حاضر هر 12 ماه و 18 ماه دو بار انجام می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمود فاطمی; رئیس مرکز بهداشت زاهدان در گفت و گو با خبرنگار عصر هامون گفت: سرخک یکی از بیماری های ویروسی بسیار واگیردار است که از طریق قطرات بینی، گلو و دهان فرد مبتلا به این ویروس منتقل می شود.

وی افزود: از زمان ظهور بیماری ها در افغانستان و استان ما به دلیل هم مرز بودن با افغانستان و پاکستان همواره در معرض شیوع انواع بیماری های واگیردار است.

رئیس مرکز بهداشت زاهدان گفت: بزرگسالان و کودکان بالای 6 ماه که واکسن سرخک را انجام نداده اند باید واکسینه شوند. اولین دوز واکسن برای کودکان معمولا در 12 تا 15 ماهگی و دوز بعدی در 4 تا 6 سالگی تزریق می شود.

وی ادامه داد: در صورت مشاهده مورد تب و بثورات پوستی توصیه می شود برای معاینه با نزدیکترین مرکز بهداشتی درمانی یا مرکز بهداشت تماس بگیرید.

فاطمی با اشاره به توصیه‌های پیشگیری و مراقبت از این بیماری گفت: افرادی که علائم مشکوک سرخک را در خود یا خانواده‌شان مشاهده می‌کنند باید این بیماری را جدی گرفته و سریعاً به پزشک مراجعه کنند.

وی گفت: اقدامات کنترلی از جمله واکسیناسیون افراد در معرض خطر انجام شده است، اما از همه مردم خواسته شده است که افراد مبتلا به تب را در اسرع وقت به نزدیکترین مرکز بهداشتی درمانی منتقل کنند تا اقدامات لازم انجام شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید