بهترین کار این بود که بهترین هندبالیست های جهان را ببینیم و مقابل آنها بازی کنیم

ساعت: 11:42
تاریخ انتشار: 14/01/1400
کد خبر: 1794129

بازیکنان تیم ملی هندبال بانوان از تجربه حضور در مسابقات جهانی می گویند

گلزن تیم ملی هندبال بانوان ابراز امیدواری کرد که بتواند تجربیات انباشته در میدان بزرگ ورزش هندبال جهان را به جوان ترها نیز منتقل کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از روابط عمومی فدراسیون هندبال، آرزو کیانی آرا بازیکن تیم ملی هندبال درباره اولین تجربه حضور خود در مسابقات جهانی گفت: هر ورزشکاری دوست دارد در میادین بزرگ ورزشی جهان شرکت کند و خوشحالم که برای برای من افتخار است که برای اولین بار در تیم ملی ایران حضور داشته باشم. “دنیا داشته باشید. اولین حضور در مسابقات قهرمانی هندبال جهان تجربه بزرگی بود و امیدوارم بتوانیم تجربیاتی را که در این میدان بزرگ ورزش جهان به دست آورده ایم به جوان.

وی ادامه داد: بازی با دو تیم جهانی یعنی رومانی و نروژ بسیار خاص بود. احساسم که برای اولین بار مقابل بزرگان هندبال جهان بازی می کنم وصف نشدنی بود و خوشحالم که توانستیم بازی قابل قبولی را به نمایش بگذاریم. لحظه ای که در این دو بازی توجه من را جلب کرد سرعت بازی و چابکی بالای بازیکنان بود که حتی در بازی های آسیایی هم چندان مشهود نبود.

کیانی خاطرنشان کرد: در جام ریاست جمهوری تمام تلاش خود را به کار گرفتیم تا از تجربیاتی که در دور اول به دست آوردیم استفاده کنیم، هرچند نتوانستیم به نتیجه مطلوب برسیم، اما متوجه شدیم که از برخی تیم های دنیا چندان عقب نیستیم. البته همه تیم های حاضر در این رقابت ها با برنامه ریزی بلندمدت و آمادگی بدنی بسیار بالا برای کسب نتیجه وارد این میدان بزرگ شده بودند و هر قدم و هر لحظه حضورم در اسپانیا برای من و سایر بازیکنان یک تجربه بود.

ملی پوشان هندبال کشورمان در خصوص لحظه انتخاب فاطمه خلیلی به عنوان بهترین بازیکن دیدار مقابل نروژ که بازتاب های زیادی داشت، افزود: یکی از اعضای تیم ملی هندبال ایران مفتخر به کسب این عنوان شد. از بهترین ها معتقدم فاطمه خلیلی یکی از بهترین هاست و بدون شک موفقیت روزافزون او نه تنها باعث خوشحالی من، بلکه جامعه هندبال و کل ایران می شود.

کیانی آرا که با 21 گل بهترین گلزن تیم ملی در جام جهانی اسپانیا است، گفت: تمام تلاشم را کردم و احساس می کنم به نتیجه تمریناتم رسیدم. اما مهم ترین چیز برای من پوشیدن تیم ملی در اولین حضور در مسابقات جهانی بود که این افتخار را در کارنامه خود ثبت کردم و خوشحالم که این افتخار مصادف شد با برترین گلزن تیم ملی کشورمان در این مسابقات

وی در پایان با اشاره به بهترین خاطره خود از حضور در این رقابت ها گفت: دیدن بازیکنان مورد علاقه ام یعنی کاملیا هرام و استاین اوفتال بازیکنان تیم ملی نروژ و بازی مقابل آنها از همه مهمتر است. . بهترین خاطره من از آن مسابقات.”

* خدای شب: دیدن بهترین هندبالیست های دنیا و بازی مقابل آنها بهترین اتفاق بود

بهار ایزدگشب بازیکن تیم ملی هندبال ایران گفت: حضور در مسابقات جهانی، بازی با تیم های درجه یک و کسب تجربه از آن مسابقات باعث افزایش عملکرد بلند مدت تیم ملی می شود.

ایزدگشب در خصوص اولین تجربه حضور خود در مسابقات جهانی گفت: خوشحالم که می توانم در اولین حضور تیم ملی در این مسابقات شرکت کنم. بازی مقابل بهترین های دنیا حس بسیار خوبی بود که باعث شد تجربه زیادی کسب کنم و مطمئنم در آینده نزدیک هندبال ایران از نظر تکنیک، تاکتیک و سطح بازی پیشرفت خواهد کرد.

وی ادامه داد: در بازی اول و دوم مقابل رومانی و نروژ می دانستیم که مقابل تیم هایی بازی خواهیم کرد که در بالاترین سطح هندبال دنیا هستند و تجربه حضور در این رقابت ها را دارند به همین دلیل کار سختی پیش رو داشتیم. وی ادامه داد: در بخش جام رئیس جمهور با اینکه با تیم هایی روبرو شدیم که همکلاسی ما بودند اما از نظر بدنی بهتر از ما بودند.

ایزدگشاب خاطرنشان کرد: بعد از این بازی ها فکر می کنم حضور در چنین سطح بالایی از مسابقات و بازی ها مقابل تیم های درجه یک دنیا و انباشت تجربه باعث افزایش تاثیرگذاری تیم در درازمدت می شود.

ملی پوشان تیم ملی هندبال کشورمان در زمان انتخاب فاطمه خلیلی به عنوان بهترین بازیکن دیدار مقابل نروژ که بازتاب های زیادی داشت، افزود: لحظه انتخاب فاطمه واقعا برای تک تک ما حس وصف ناپذیری داشت. انتخاب فاطمی باعث شد هندبال ایران بیشتر دیده شود و تیم ملی هندبال حتی در دنیا مورد توجه قرار بگیرد که فکر می کنم در نهایت باعث حمایت بیشتر مسئولان از هندبال شود.

وی با ابراز امیدواری از آمادگی بهتر برای حضور در دور بعدی جام جهانی گفت: بهترین خاطره من دیدن بهترین هندبالیست های جهان و بازی مقابل آنها بود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید