بهره برداری از بزرگراه تهران – شمال تا پایان سال 1401/76 درصد پیشرفت فیزیکی در خط 2 منطقه


ساعت: 14:18
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۱/۲۹
کد خبر: 1809381

بازدید مشترک رئیس سازمان برنامه و بودجه، رئیس بنیاد مستضعفان و معاون اجرایی رئیس جمهور از بزرگراه تهران – شمال

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در بازدید از بزرگراه تهران – شمال از بهره برداری از بزرگراه منطقه 2 این بزرگراه تا پایان سال 1401 خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور به همراه رئیس بنیاد مستضعفان و معاون اجرایی رئیس جمهور صبح امروز از بزرگراه تهران شمال بازدید کردند.


* میرکاظمی: بزرگراه تهران – شمال تا پایان سال 1401 به بهره برداری می رسد.

مسعود میرکاظمی رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور صبح امروز در بازدید مشترک از بزرگراه شمال تهران با رئیس بنیاد مستضعفان و معاون اجرایی رئیس جمهور از تلاش مهندسان ایرانی در ساخت این بزرگراه تقدیر کرد.پیمانکاران. و حتی تمامی مصالح به کار رفته در این پروژه ایرانی بوده و تمامی تونل ها و پل های آن توسط مهندسان ایرانی طراحی و ساخته شده است.

وی با اشاره به زمان بازگشایی باند اول تهران – بزرگراه شمال منطقه 2 گفت: تا پایان سال 1401

رئیس سازمان برنامه و بودجه با اشاره به حمایت دولت از تزریق اعتبار به این پروژه، گفت: با توجه به حجم کار و فعالیت این پروژه، دولت به تعهدات خود در حوزه مالی عمل خواهد کرد.

میرکاظمی ادامه داد: همچنین مقرر شد با بررسی های کارشناسی بیشتر در منطقه سوم بزرگراه تهران – شمال راه اندازی شود.


* فتاح: پیشرفت فیزیکی در منطقه 2 بزرگراه تهران – شمال 76 درصد است.

سید پرویز فتح رئیس بنیاد مستضعفان صبح امروز در حاشیه بازدید مشترک رئیس سازمان برنامه و بودجه و معاون اجرایی رئیس جمهور از بزرگراه 2 تهران – شمال با اشاره به بازدیدهای دوره ای از این پروژه گفت: : در جاده ها و سایر کارمندان ملکی با هماهنگی بیشتر بنیاد مستضعفان و دولت مشکلات و موانع این پروژه را برطرف کنند.

رئیس بنیاد مستضعفان با اشاره به زمان بهره برداری از مسیر قطعه دوم بزرگراه تهران شمال، گفت: در کیلومتر 16 تکمیل و کار می کند: این زمان ادامه دارد.

وی ادامه داد: در این گزارش پیشرفت فیزیکی کار در مسیر منطقه 2 بزرگراه تهران – شمال بیش از 76 درصد اعلام شد و خوشبختانه در جلسه امروز بر زمان تکمیل این مسیر در اسفند 1401 تاکید شد.

فتح با بیان اینکه اعتبار این پروژه باید 50 تا 50 از سوی بنیاد مستضعفان و دولت باشد، افزود: 50 درصد سهم بنیاد مستضعفان تا امروز به طور کامل پرداخت شده و دولت تا اواسط به تعهدات خود عمل کرده است. – امسال با هزینه دولت و مشکلات آنها در تامین اعتبار، امروز مذاکراتی برای تزریق اعتبارات از سوی دولت در این پروژه انجام شد.

رئیس بنیاد مستضعفان با تاکید بر اینکه تمامی سیمان و آرماتورهای مورد نیاز این پروژه توسط بنیاد مستضعفان تامین می شود، گفت: در جلسه امروز تاکید شد که اگر دولت بتواند منابعی را به این پروژه تزریق کند در اسفندماه امسال، خدای ناکرده مسیر دو بزرگراه تا پایان سال آینده تکمیل می شود، زیرا با پیشرفت فیزیکی 2 درصد در ماه، مسیر این منطقه تا اسفند 1401 تکمیل می شود.

به گزارش فتح، راه اندازی و ساخت پل ها و تونل ها در مسیر منطقه 2 بزرگراه تهران – شمال رو به اتمام است که عمده کارها تامین تجهیزات و امکانات است که هزینه های قابل توجهی را می طلبد. نوار در طول برنامه انجام می شود.


* مرتضوی: هزینه های ساخت این بزرگراه تا چند سال دیگر جبران می شود

سید صولت مرتضوی معاون اجرایی رئیس جمهور در حاشیه این بازدید مشترک با اشاره به نقش این طرح در اقتصاد مقاومتی گفت: این پروژه بخش های جنوبی و مرکزی کشور را به دریای خزر و اقتصاد دریایی متصل می کند. اقتصاد مقاومتی

معاون اجرایی رئیس جمهور افزود: علاوه بر این، تکمیل بزرگراه تهران – شمال نقش بسزایی در کاهش دسترسی به شمال کشور و همچنین کاهش مصرف انرژی و صرفه جویی در زمان دارد. با توجه به مزایای مالی این صرفه جویی، هزینه ساخت این بزرگراه تا چند سال دیگر جبران می شود.

وی با تقدیر از عملکرد مهندسان و کارگران ایرانی در ساخت این پروژه گفت: این پروژه عظیم شاهکار مهندسی است و مهندسان توانمند ایرانی سازه های عظیمی را در این بزرگراه ساخته اند و قطعا مهارت و تجربه آنها در سایر کشورها قابل نمایش است. “باش.


* خادمی: 2000 نفر در 70 جبهه کاری بدون وقفه کار می کنند

خیرالله خادمی، مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور در پایان دیدار امروز جمعه 29 بهمن ماه با رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی، سید پرویز فتح رئیس بنیاد مستضعفان در جمع خبرنگاران گفت: انقلاب اسلامی، سید مسعود میرکاظمی، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه. مرتضوی معاون اجرایی رئیس جمهور در خصوص قطعه ۲ بزرگراه تهران – شمال گفت: تا انتهای قطعه ۲ بزرگراه تهران – شمال عملیات اجرایی در حال انجام است.

وی افزود: نزدیک به 2000 نفر در 70 جبهه کاری در 16 کیلومتری قطعه 2 بزرگراه تهران – شمال فعال هستند. پروژه به خوبی پیش می رود.

مدیرعامل جامعه ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور یادآور شد: طرحی که امروز با حضور این 4 تن از مدیران ارشد کشور تدوین شد، تدوین سهم نقدینگی وزارت راه و شهرسازی است. به عنوان دولت و بنیاد مستضعفان سرمایه گذار تا پایان سال 1401 می توانیم قطعه 2 اتوبان تهران – شمال را مدیریت کنیم.

وی ادامه داد: بنابراین بهره برداری از بزرگراه تهران – شمال به گونه ای است که ساخت قطعه یک به پایان رسیده و در حال بهره برداری است و ممکن است تا پایان سال 1401 بر روی پل زنگوله استان مازندران ادامه یابد تا شاهد افتتاح قطعه باشیم. 2 از این بزرگراه باید به صورت 4 خطه باشد تا مسیر قطعه 2 بزرگراه برای مسیر جنوب – شمال و جاده قدیم چالوس – کرج برای مسیر برگشت استفاده شود. با این حساب مردم می توانند در مسیر 55 کیلومتری قطعات یک و دو بزرگراه تهران – شمال در 4 خطه، ایمن و بدون گره جاده تردد کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید