بهره برداری از قسمت اول 5 خانه خلاق کرمانشاه تا پایان سال جاری


ساعت: 11:21
تاریخ انتشار: 1401/06/15
کد خبر: 1895480

رئیس پارک علم و فناوری استان کرمانشاه اعلام کرد؛

سیامک آزادی گفت: با توجه به ظرفیت بالای استان کرمانشاه، در نظر داریم حداقل 5 خانه خلاق راه اندازی کنیم و امیدواریم تا پایان امسال قطعه اول را به بهره برداری برسانیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سیامک آزادی در گفتگو با خبرنگار مرصاد نیوز درباره مصوبات سفر رئیس جمهور به استان کرمانشاه گفت: با پیگیری های انجام شده در این سفر در مجموع 80 میلیارد تومان اعتبار برای پارک علم و فناوری کرمانشاه تصویب شد. استان

رئیس پارک علم و فناوری استان کرمانشاه افزود: این مبلغ برای تکمیل برج فناوری استان است که بخشی از آن هم اکنون به بهره برداری رسیده است و با تحقق این مصوبات کل مجموعه فناوری استان و 110 واحد ظرفیتی که این برج برای ایجاد شرکت های دانش بنیان دارد و از دیگر مولفه های اکوسیستم فناوری و نوآوری استان به طور کامل استفاده خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: همچنین چندین مرکز نوآوری و خانه خلاق بر اساس ظرفیت و پتانسیلی که در استان داریم در نظر گرفته شده است که به بهره برداری می رسد.

آزادی بیان کرد: خانه های خلاق یکی از مولفه های اصلی اکوسیستم فناوری و نوآوری بخش خصوصی است و تلاش می شود ساختارهایی در این راستا ایجاد شود که بتواند حمایت های لازم را از ایده های نوآورانه و افراد شاغل در این مشاغل در حوزه صنایع خلاق انجام دهد. در حال انجام هستند.

وی گفت: استان کرمانشاه در زمینه صنایع خلاق از گردشگری گرفته تا بازی های رایانه ای ظرفیت بسیار بالایی دارد و بنا داریم حداقل 5 خانه خلاق راه اندازی کنیم و امیدواریم تا پایان امسال قسمت اول را به بهره برداری برسانیم.

رئیس پارک علم و فناوری استان کرمانشاه ادامه داد: این مصوبات برای دو سال آینده در نظر گرفته شده که بخشی از آن در سال 1401 و بخشی در سال 1402 توزیع می شود و با تحقق آن، توسعه جدیدی در حوزه زیرساخت های فناورانه ایجاد می شود. شاهد نوآوری استان باشیم.

وی بیان کرد: با توجه به صحبت های انجام شده با رئیس جمهور در حاشیه بازدید از شرکت های دانش بنیان، مقرر شد زیرساخت های لازم برای راه اندازی کارگاه ها و واحدهای صنعتی شرکت های دانش بنیان و واحدهای فناور در سطح کشور ایجاد شود. زمین های 50 هکتاری پارک. اگر علم و فناوری داریم باید 100 میلیارد تومان برای تامین این زیرساخت ها تخصیص یابد که در حال پیگیری است.

دیدگاهتان را بنویسید