بهره برداری از 3 مخزن سیار برای آبرسانی به 40 روستای سیستان و بلوچستان

ساعت: 14:01
تاریخ انتشار: 1400/08/30
کد خبر: 1786070

با حضور مدیرعامل بنیاد احسان، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) اعدام شد;

سه مخزن سیار آبرسانی برای رساندن آب شرب سقایی به 40 روستای سیستان و بلوچستان با حضور مدیرعامل بنیاد احسان فرماندهی معظم کل قوا به بهره برداری رسید.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ نقل قول از زمان ما؛ علیرضا قاسمی مدیرعامل آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان صبح امروز در حاشیه افتتاح و بهره برداری از سه تانکر آب سیار که با مشارکت بنیاد امام احسان (ع) امام (ره) مرمت شد، در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار داشت: خمین: با سرمایه گذاری بنیاد احسان، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) به مبلغ 5000 میلیون ریال، 3 مخزن سیار آبرسانی برای تامین آب شرب 40 روستای آبدار و بدون آب بازسازی شد. شبکه آب شرب در روستاها

وی افزود: در مرحله اول ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) باید مخازن ثابتی را خریداری می کرد که پیشنهاد آبفا، نوسازی ناوگان سیار آبرسانی با توجه به شرایط استانی و بهره وری و ارائه خدمات بهتر به مردم این بخش بود. در دستور کار قرار گرفت و ظرف دو ماه پروژه به اتمام رسید.

این مسئول با بیان اینکه این خودروها امروز به مناطق سراوان و کورین ارسال شد، افزود: با توجه به کمبود بارندگی در سال گذشته و امسال در استان و کاهش شدید منابع آب زیرزمینی، اکثر چاه های آب شرب منطقه به شدت ریزش کرده است. “یا فاقد زهکشی است.

b2ed4bbd a8d3 4337 95c3 9394a94d5ae4 خبر خاکستری


به گفته وی، ارسال این مخازن به مناطق آسیب دیده از کمبود آب شرب باعث رفع نسبی تعدادی از روستاهای زاهدان به ویژه در مناطق کورین، سراوان و سیرکانسکو و بهبود وضعیت آبرسانی می شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان گفت: در پی مذاکرات انجام شده با بنیاد احسان ستاد امام خمینی (ره)، امیدواریم با کمک بنیاد برکت، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) ع) و شرکت آب با سه سهم مساوی می توانیم کل ناوگان 5 میلیارد تنی آب صادراتی سیار را احیا کنیم تا خدمات آب سیار بهتری در استان داشته باشیم و برکات آن به دست مردم عزیز و شریف سیستان و بلوچستان برسد.

وی گفت: سال گذشته 3 روستا در قالب تفاهم نامه با بنیاد احسان ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) با احداث شبکه آب شرب آبرسانی شدند و امسال نیز آبرسانی به 55 روستا در قالب تفاهم نامه ای بین ستاد اجرایی و شرکت منعقد شد. در دستور کار این شرکت مهندسی لوله کشی کشور خواهد بود که به صورت مشترک انجام خواهد شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید