بهزاد نبوی در آستانه بازگشت به جبهه اصلاحات است

بهزاد نبوی در آستانه بازگشت به جبهه اصلاحات است

آنها اگرچه می دانند که اصلاح طلبان در انتخابات مجلس نامزدی ندارند اما از بزرگان و متنفذین این جریان می ترسند.

آنها هر روز اخباری را منتشر می کنند و تصور می کنند ادعاهایشان برای عموم قابل باور است. آخرین ادعای آنها درباره بهزاد نبوی از بزرگان و معتمدین اصلاحات است. سایت های نگران دیروز مدعی شدند: «روزی که بهزاد نبوی با عصا از جبهه اصلاحات زنان بیرون رفت و درها به روی او بسته شد، یکی از نمایندگان سابق مجلس ششم نوشت که بی وجدان ها پیرزن را حذف کردند. حالا کمتر از 5 ماه از آن شب نمی گذرد، بهزاد نبوی دوباره به گودال سیاست بازگشته است. برخی اخبار حاکی از آن است که برخی از اعضای جبهه اصلاحات در حال مذاکره با بهزاد نبوی برای فعال سازی گروه ویژه در این جبهه بوده اند. در هفته‌های اخیر، غیبت امثال حسین مرعشی از حزب کارگزاران سازندگی و الیاس حضرتی از حزب اعتماد ملی در جلسات جبهه اصلاحات منجر به بروز شکافی در این جبهه شده است. آنها تاکید می کنند رمز موفقیت اصلاح طلبان رسیدن به ایده و راهبرد و بیان صدای واحد از جبهه اصلاحات است. سران جبهه اصلاحات با بیان اینکه در شرایط کنونی شکاف اصلاحات خوب نیست، از بهزاد نبوی خواستند کارگروهی برای ایجاد همدلی در بین طیف های مختلف جریان اصلاحات ایجاد کند تا شاید با ریش سفیدی، حضور جناح هایی مانند حزب کاراگران در جبهه اصلاحات فراهم خواهد شد. گفته می شود رهبران جبهه اصلاحات احساس می کنند در صورت تشکیل این کارگروه، زمینه برای بحث جدی برای رسیدن به ایده عدم حضور در این جبهه تقویت می شود. پیش از این اعضای جبهه اصلاحات ایران در جلسه تیرماه سال جاری «آذر منصوری» دبیرکل حزب غیرقانونی اتحاد ملت را به عنوان رئیس جدید جبهه اصلاحات ایران انتخاب کردند. در آن زمان، این انتخاب به این معنا بود که اصلاح‌طلبان مایل بودند از آنچه که صندوق می‌خواندند، جامعه‌محور شوند تا بهبود یابند. البته این رسم است که اصلاح طلبان کادرهای رهبری را رها کرده و دوباره در این تشکل سیاسی به سمت آنها برگردند. اما چرا اصلاح طلبان در آستانه انتخابات دوباره به سراغ بهزاد نبوی رفتند؟ پاسخ به این سوال سخت نیست! اصلاح طلبان نمی خواهند با قطار رادیکال بدون ترمز به جهنم بروند. بنابراین، آنها سعی می کنند با جابجایی افراط گرایان به شیوه ای معقول تر به فعالیت های خود ادامه دهند. از منظر اصلاح طلبان نهادی، گروه هایی مانند حزب اتحاد ملت و نهضت آزادی در جبهه اصلاحات قیام کردند و با حذف افرادی مانند بهزاد نبوی قیام کردند.

در عین حال ادعای بازگشت نبوی به جبهه اصلاحات ناشی از دغدغه های اصولگرایان است که سایت خبرگزاری فارس چند روز پیش نوشت: برکناری بهزاد نبوی اصلاح طلبان را سردرگم کرد. حالا معلوم نیست دم خروس را باور کنیم یا قسم حضرت عباس!

پیامبر قصد بازگشت ندارد

اسفند سال گذشته بود که بهزاد نبوی رئیس وقت جبهه اصلاحات گفت: دوره دو ساله من به عنوان رئیس جبهه اصلاحات به پایان رسیده و دیگر سمتی در جبهه ندارم. وی در پاسخ به اینکه آیا تمایل به ادامه فعالیت در جبهه اصلاحات دارد، گفت: به دلیل مشکلات جسمی و همچنین کهولت سن دیگر نمی توانم در جبهه حضور داشته باشم. بار دیگر در سوم خرداد ماه سال جاری بهزاد نبوی اعلام کرد که حاضر نیست این مسئولیت را برای ریاست جبهه اصلاح طلبان که به زودی ماموریت جدیدش آغاز می شود، بر عهده بگیرد.

منبع: آرمان ملی