بهزستی کاگیلویه و بویر احمد اصول 21 و 29 قانون اساسی را فراموش نکنند.


ساعت: 14:07
تاریخ انتشار: 1401/04/16
کد خبر: 1881606

زندگی غم انگیز کودکان کار پشت چراغ قرمز شهر;

بر اساس اصول ۲۹ و ۲۱ قانون اساسی، سازمان اجتماعی موظف است از فرزندان کارگران خیابانی حمایت کند، کودکانی که آینده و زندگی غم انگیزشان پشت چراغ قرمز شهر رقم می خورد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از صبح زاگرس ، کودکان کار فرشته های کوچولویی هستند که کودکی خود را پشت چراغ های قرمز کوچه پس کوچه های شهر دفن کردند و تمام توان خود را به ثانیه های تایمر آن چراغ ها گره زدند تا از خود دوری کنند. کوکی حرارتی ، سردی و ترحم مسافران را از خودروهای متوقف شده تجربه کنید.

چند سالی است که شهر یاسوج با پدیده کودکان کار با اسپند در دست آشنا شده است، کودکانی که فقر آنها را مجبور به تامین معاش خانواده کرده است و چهره هایشان رنج دویدن برای لقمه نان پشت چراغ قرمز را نشان می دهد. .

بچه‌هایی که پشت چراغ قرمز خیابان‌ها کار می‌کنند احتمالاً تنها افرادی هستند که دوست ندارند این چراغ‌ها همیشه سبز شوند، زیرا آهسته گذر ماشین‌ها به معنای خوردن یک لقمه نان است، نانی که باید در طرح دوست‌داشتنی کودک یافت شود. برای سازماندهی بهزیستی و سازماندهی این بیگناهان

شکی نیست که افزایش فقر باعث افزایش تعداد کودکان کار در شهر یاسوج شده و نمی توان این کودکان را از خیابان بیرون کرد، اما چگونه سرپرست این کودکان یعنی سازمان اجتماعی آستین ها را بالا زد. از آنها حمایت کرد و در کهگیلویه و بویراحمد این کار را کرد؟ آیا این افراد حمایت می شوند؟

تاکنون آمار دقیقی از کودکان کار در شهر یاسوج اعلام نشده است زیرا فعالیت آنها قانونی نیست و البته به نظر می رسد سازمان بهزیستی در ساماندهی و حمایت از این کودکان کوتاهی کرده است.

بر اساس اصول ۲۹ و ۲۱ قانون اساسی سازمان اجتماعی موظف به حمایت از کودکان خیابانی است.

بر اساس مصوبه هیئت وزیران در سال 1383، سازمان اجتماعی به همراه 10 نهاد موظف به ارائه خدمات به کودکان خیابانی است.

در روزهای آینده سعی می کنیم با مدیران ارشد سازمان اجتماعی در کهگیلویه و بویراحمد گفت و گو کنیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید