به برکت بسیج از صفر به صد رسیدم/ اردوی جهادی ترمیم دل های خسته است


ساعت: 11:05
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۹/۰۱
کد خبر: 1912819

سلمان یادگاری از اعضای اولین گروه جهادی بومی رودبار جنوب گفت: اردوهای جهادی قلب های فرسوده را بازسازی کرده و قلب های زنگ زده را رنگ آمیزی کرده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش را آرمان، هفته بسیج یادآور رشادت های مردم بسیجی است، این هفته بسیج یادآور بزرگمردان، اخلاص و ایثار خدمتگزاران و دلسوزان مردم است و جامعه باید قدردان این بزرگواران باشد. تلاش ها و خدمات بسیج؛ زیرا خدمات زیادی انجام داده و یادگاری است که امام خمینی(ره) به مردم ایران سپرده اند.

سلمان یادگاری نظم آبادی پیر جهادی شهرک رودبار جنوب در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار را آرمان ضمن تبریک هفته بسیج و گرامیداشت یاد و خاطره شهدا گفت: از مقطع متوسطه دوم به عضویت بسیج دانش آموزی درآمدم از همان سال در بخش های مختلف بسیج از جمله بسیج محله، بسیج دانش آموزی و در حال حاضر بسیج فرهنگی فعالیت دارم.

وی در پاسخ به این سوال خبرنگار ما که تاکنون در کدام بخش از بسیج فعالیت داشته اید، گفت: سعی کردم تغییر چندانی نداشته باشم; بیشتر دوران آموزش و پرورش، فرهنگی، سازندگی، دانش آموزان ارشد، فرمانده پایگاه هستم و در حال حاضر معاونت بسیج فرهنگیان هستم.

یادگاری به همراهی خود با راهیان نور و خادمین شهدا اشاره کرد و گفت: از سال 1390 به راهیان نور و خادمین شهدا می روم و درس های زیادی از این راه آموختم. این یک انتقال بود.

وی در پاسخ به این سوال که از سال 88 وارد اردوهای جهادی شده است، گفت: از سال 88 در بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور رودبار بودم اما از دوران دبیرستان اردوها را از تلویزیون دنبال می کردم. و به تعبیری عاشق یک دل هستم نه صد دل.» در میدان جهاد حضور پیدا کردم.

یادگاری خاطرنشان کرد: گروه جهادی طوار در استان اواخر سال 1387 تاسیس شد و اولین اردوی رسمی این گروه در سال 1388 برگزار شد.

وی به نام این گروه اشاره کرد و افزود: گروه در ابتدا نام مشترکی داشت، می گفتیم گروه جهادی بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور رودبار، اما در سال 91 یا 92 در یکی از روستاها در اردوی جهادی بودیم. در جنوب رودبار وقتی با مسما اسمی برای گروهی انتخاب کنیم که کلیشه ای و تکراری نباشد و نشان دهنده فرهنگ غنی رودخانه جنوبی باشد که با توصیه دوستان به خصوص مهدی بهرامی به این نام رسیدیم. یعنی فریاد بلند ولایت.

یادگاری تعدادی از همرزمان جهادی خود را معرفی کرد و نام برد: علی جاودان، اسحاق و اسماعیل بامری، عارف پهلوانی، سجاد رئیسی، شهید محمدرضا هاوش زاده و علی اکبر جرجندی، مهدی بهرامی، شهرام و عباس و بهنام کریمی و… مثل کیوان سالمی، میلاد خانه زر، فرشید اخباره، ارسلان خادم علی روهنده، علیرضا سالندری و منصور میرانی و… تیمی قدرتمند که چند نفر از آنها در شهرستان پست های رهبری را بر عهده گرفته اند.

وی به بزرگترین ذخیره فضای جهادی خود اشاره کرد و تصریح کرد: بیش از هر زمان دیگری به روند تلاش، توسل و توکل ایمان داشتم و آن را به همگان تقدیم کردم و به برکت بسیج از صفر به صد رسیدم.

یادگاری در پاسخ به این سوال خبرنگار ما که رویکرد جهادی شما با توجه به شرایط کشور و منطقه چه بود، گفت: ما همیشه بر اساس شرایط حرکت کردیم و بسیج سنگر خود را تغییر داد و در هر سنگری که نیاز بود حضور داشتیم. نظام و انقلاب در محافل و مجالس مختلف.

وی به چگونگی ورود خود به عرصه تعلیم و تربیت اشاره کرد و افزود: سال هاست که به موضوع تعلیم و تربیت علاقه مند بوده ام، در مسجد و پایگاه محلی کلاس تدریس می کردم و باعث افتخار است که بسیاری از آن ها که در کنار ما بودند در سمت های رهبری هستند. من از سال 1392 تا 1398 در آزمون استخدامی شرکت کردم و خدا را شکر در سال 1398 در رشته ای که علاقه و آرزوی قدیمی من بود، یعنی فعالیت های آموزشی استخدام شدم.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار ما که آیا بعد از ورود به آموزش و پرورش کار جهادی هم انجام می دهید، گفت: فعالیت های من در عرصه جهادی کم نشد، بلکه سازماندهی بیشتری پیدا کرد، مثلاً بیشتر نیروها جوان و نوجوان بودند. در فعالیت های جهادی در کنار آنها ایستادیم و از آنها حمایت کردیم.

یادگاری حادثه جمعی از دانشجویان بسیجی در راه بازگشت از اردوی راهیان نور را تلخ ترین خاطره جهادی خود می داند و می گوید: البته اتفاقات و سختی های اردو را جزء بدی های اردو نمی دانم. اردو، اما حادثه شهادت جمعی از دانشجویان بسیجی دانشگاه پیام نور در مسیر اردوگاه راهیان. نور که در اردو بودیم واقعا متاثر شدیم و با یکی از دوستان جهادی اتفاقی افتاد و مدتی در کما بود اما به فضل خدا بهبود یافت و دوباره در اردوها شرکت کرد و مطمئن بود که به خاطر دعای خیر بچه های جهاد بود خدا شفاش بده.

وی با بیان اینکه زندگی یک جهادگر پر از خاطره است، خاطرنشان کرد: روزها و شب هایی که در این مسیر گذراندیم مانند یک خواب است و شب های عید، یلدا، رمضان، محرم، اربعین و در نهایت بسیاری از مناسبت ها را سپری کردیم. بیشتر سال را در فضای جهادی سپری کرده ایم و احساس می کنیم این روزها بدون حضور در کنار مردم برایمان مهم نیست.

نانی که تا صبح دست به دست می شد

یادگاری با اشاره به خاطره جهادی شیرین ارین گفت: در یکی از اردوهای جهادی رفتیم و دو قرص نان از مردم محله گرفتیم که حدود 40 نفر بودیم. تا آخر شب دو نان بین خواهر و برادر رد و بدل شد و هیچ کس از استفاده از نان امتناع کرد و هر کدام به خاطر دیگران از استفاده از آن نان خودداری کردند.

و این روحیه ای است که دوستان ما می خواستند داشته باشند و همه چیز برای دیگران.

وی به شیرین ترین امتیاز جهادی خود اشاره کرد و افزود: خادمان اربعین اردو در 14 خرداد و زیارت مرقد امام خمینی (ره) و دیدار با رهبر معظم انقلاب شیرین ترین هدایای جهادی بود.

یادگاری در پاسخ به سوال خبرنگار ما مبنی بر اینکه چرا لقب جهادی قدیم به شما داده شده است، گفت: از حدود سال 1394 تا 1395 که در اوج فعالیت بودم، بسیاری از دوستانی که به تازگی وارد اردوهای جهادی شده بودند این عنوان را به من دادند. .

یادگاری با بیان اینکه بسیجی حد و مرز نمی شناسد و باید الگو باشد، گفت: ما با همه بچه های جهادگر و خانواده هایشان ارتباط نزدیک داریم و حتی بیشتر بچه ها با خانواده در اردو شرکت کردند.

وی به الگوهای خود در کار جهادگران اشاره کرد و افزود: بسیاری از دوستان، فرزندان جهادگران، اگر نام ببرم شاید یک نفر کنار گذاشته شود، اما به احترام سرهنگ حاجب فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه سپاه رودبار جنوب که بیش از 13 سال با هم کار کردیم. رفاقت هم داریم و مهدی بهرامی مدیر آموزش و پرورش رودبار جنوب که از دوران مدرسه در خوابگاه کار فرهنگی می کردیم و همچنین علی روهنده رئیس هلال احمر شهرستان نقش من بودند. الگوها و تشویق به این ترتیب.

یادگاری اردوی جهادی را در یک جمله توصیف کرد و گفت: اردوی جهادی قلب های فرسوده را ترمیم می کند و قلب های زنگ زده را رنگ می کند.

وی بیان کرد: گرچه عموم مردم به بسیج و بسیج ارادت دارند، اما عده ای با استفاده از زبان خود، ایجاد تفرقه، ناامیدی و تحریک دیگران علیه فرزندان حزب اللهی در فضای مجازی و واقعی به دنبال کشتن شخصیت کودکان هستند. .

جهاد رودباری تصریح کرد: شهادت تصادفی نیست، اتفاقی نیست و بر اساس حوادث روز نیست. بلکه فرهنگی است که باید در تمام وجود انسان رسوخ کند و با بندگی خدا تمام وجودش غنی شود و به توفیق شهادت برسد.

یادگاری در پایان افزود: باید روحیه جهادی را از اعماق وجودمان گرفت و عشق به خدمت در وجودمان جاری شود و آنگاه بتوانیم روح انسانیت را در درون خود پیدا کنیم. وقتی او چشم نداشت به مردم خدمت کردیم و لبخند رضایت مردم را دیدیم و فقط نگاهمان رضای خدا بود. ما می توانیم خودمان را جهادی بنامیم وگرنه هیچ نیستیم. بساط، ده سال بسیجی بودم و چیزی نبردم. به او گفتیم تقصیر تو بود که رفتی چیزی بگیری و چیزی نگرفتی. اما قصد ما متفاوت بود و به همه چیز رسیدیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید