به تعویق افتادن بازی های آسیایی هانگزو شوک ناامیدکننده ای بود/ توقع زیادی دارم


ساعت: 12:23
تاریخ انتشار: 91/02/23
کد خبر: 1838452

بعد از 100 سال حق نامزدی در ایران وضعیت فعلی نیست

وزیر ورزش و جوانان گفت: به تعویق افتادن بازی های آسیایی هانگزو خبر ناامیدکننده ای بود و هیچکس را خوشحال نکرد، اما باید آن را به یک فرصت تبدیل کنیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان در حاشیه برگزاری مسابقات دوومیدانی باشگاه انقلاب گفت: از بانیان این مسابقات تشکر می کنم. امروز شاهد گردهمایی قابل توجهی از پیشکسوتان و علاقه مندان برای تشویق مردمی بودیم که فضایی عالی ایجاد کردند. این مسابقات برای ترویج فرهنگ دویدن به ویژه استقامت بسیار مثبت بود. من خودم خیلی تشویق شدم که این مسابقات را برگزار کنم. من شخصاً اینجا دویدم و راه خیلی سخت است. این روزها مردم باید بعد از اتمام تاج تمرین کنند. با توجه به مساعد بودن شرایط جوی در فصل بهار این مسابقات طراحی شد و با نزدیک شدن به فصل تابستان این مسابقات جای خود را به دو و میدانی می دهد و این فرصت بسیار خوبی بود که همکارانم از آن استفاده کردند و دوست دارم در مسابقات حضور داشته باشم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا دوست دارد در این مسابقه شرکت کند، گفت: واقعیت این است که با لباس شخصی آمدم پشیمان شدم. اگه بدونم حتی فعلا با پیشکسوتان فرار میکردم.

سجادی درباره گفت و گو با پیشکسوتان گفت: صحبت ها زیاد بود. همه در گوشم به من گفتند که دوندگان باید استان ما را پیدا کنند. صحبت های پیشینیان نشان می دهد که دو و میدانی در کشور بسیار شلوغ است. ظاهرا یک سری اتفاقات در این مورد رخ داده که آنها را نگران کرده است. جلسات زیادی با رئیس فدراسیون دوومیدانی داشتم و مواردی را به او گفتیم. حتی از امکانات، پیست ها و حتی سنبله ها به من گفتند. توقعم بالاست

وی افزود: پیشکسوتان نسبت به شرایط دویدن، تمرینات و امکانات موجود در اختیار دوندگان ابراز نگرانی کرده اند. از روزی که آمدم در مورد دو و میدانی گفتم باید این رشته را به شهر بیاوریم، مسابقات جاده ای داریم که به شهر بیاوریم، شرایط اسکی صحرایی سخت است و امکان برگزاری آن وجود ندارد. همه شهرها. من می دانم منظور جانبازان شما چیست. در کل از کیفیت و کمیت دو و میدانی ناراضی هستند. من هم اشرافی هستم اما همیشه بین کمال مطلوب و وضعیت فعلی فاصله است و باید سعی کنیم این اختلاف را کاهش دهیم.

سجادی در پاسخ به این سوال که به عنوان نفر اول این رشته برنامه ای برای برگزاری مسابقات بین المللی دو و میدانی دارد؟ وی خاطرنشان کرد: اصلا این کار من است. من بارها به آقای صیامی رئیس فدراسیون دوومیدانی تاکید کرده ام که باید دوومیدانی را برای مردم بیاوریم نه اینکه منتظر حضور مردم در ورزشگاه ها باشیم. دو و میدانی برای همه انواع بدن فعال است. این رشته حداقل 12 مدال المپیک دارد و این یکی از ویژگی های این رشته است. قایقرانی، دو و میدانی، ژیمناستیک از جمله رشته های اصلی هستند. امروزه مسابقات فوق سنگین در برخی از نقاط جهان برگزار می شود. یکی از برنامه های مهم ما ترویج ورزش دو و میدانی در بین مردم است. زمینه تعمیم آن نیز غیرعادی است.

وی گفت: من به اندازه کافی از وضعیت اسف بار جانبازان شما اطلاع دارم. آنها مسابقات بین المللی را دوست دارند. دوندگان از این رشته درآمد کمی دارند. نحوه برگزاری لیگ ها باید تغییر کند و دو و میدانی معرفی شود. ورزشکاران ما با پول کمی در باشگاه ها کار می کنند. در اکثر فصول سال دوندگان ما می توانند فعال باشند و مسابقات زیادی برگزار کنند. ما نیاز به ارتقای بهتر در این زمینه داریم. پس از 100 سال حضور در دو و میدانی در ایران، این عرصه در شرایط فعلی مناسب نیست.

سجادی در پاسخ به این سوال که آیا تعویق بازی های آسیایی به نفع ورزش کشورمان است یا خیر، گفت: باید متخصص شویم. فدراسیون ها برنامه ریزی کرده اند و تقریبا هیچکس از شنیدن این خبر خوشحال نمی شود. من سرپرست بازی های آسیایی و المپیک پاریس هستم و از جزئیات آن اطلاع دارم. از نظر امکانات آمادگی کامل داشتیم. این یک شوک ناامید کننده به نظر می رسید، اما میزبان تصمیم گرفت این کار را انجام دهد و کاری از دستش بر نمی آمد. ما باید این تعویق را به یک فرصت تبدیل کنیم. برای حضور در مسابقات باید دوندگی خوبی داشته باشیم و پرش خوبی داشته باشیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید