در ورزش شانس دسته بندی های اشتباه و فرضی نادرست و بی معنی است/ در بازی های آسیایی هانگزو یک پله صعود می کنیم.


ساعت: 13:10
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۱/۲۰
کد خبر: 1807357

رئیس کمیته ملی المپیک گفت: در حوزه ورزش مقوله ای به نام تصادف اشتباه است و ادعاها کذب و بی معنی است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ رضا صالحی امیری، رئیس کمیته ملی المپیک، درباره روند رو به رشد ورزش کشور پس از انقلاب گفت: امیدوارم دهه فجر مقدمه ای برای عبور از چالش ها و چالش های پیش روی کشورمان باشد. مخصوصاً بیماری شیطانی کرون و اومیکرون که ملت را تسخیر کرد.

وی افزود: طبیعتا ورزش ایران از زمان انقلاب بدون اغراق روندی پیشرفته را طی کرده است. جامعه ایران جوان و در حال رشد است. ما آینده بهتری را برای نسل جوان دیدیم. تعداد ورزشکاران ما از نظر کمی و کیفی قابل مقایسه با قبل از انقلاب نیست. نسل جدیدی که وارد ورزش قهرمانی شد، انگیزه، اراده، مربیان و توانایی های جدیدی ایجاد کرد.

رئیس کمیته ملی المپیک گفت: روندی که در 10 بازی آسیایی اخیر داشتیم یک روند رو به جلو است. البته فراز و نشیب هایی هم هست که ذات ورزش است و طبیعتا فراز و نشیب هایی داریم. در المپیک هم می بینید که یک سال می پریم و یک سال سقوط می کنیم. اما در مجموع وقتی نمودار را می بینیم، روند ورزش قهرمانی ایران رو به جلو است. به خصوص بعد از اینکه توانستیم بر مبارزه و وزنه برداری که در انحصار مدال هایمان بود غلبه کنیم و به تکواندو، تیراندازی با کمان، کاراته و سایر رشته ها برویم که رویکرد مثبتی است.

صالحی امیری افزود: در بازی های جاکارتا که من حضور داشتم، روند نسبت به گذشته بهتر شده است و نباید فراموش کرد که در جاکارتا با اینکه ششم شدیم اما می توانست پنجم شود که کوتاه است. فاصله از قزاقستان. “ما ششم هستیم. تعداد افرادی که طلا گرفته اند در آسیای مرکزی دوپینگ است. راهی که آنها می توانند برای بازگرداندن مدال های خود طی کنند هنوز در راه است.

رئیس کمیته ملی المپیک به بازی‌های آسیایی هانگجو گفت: در حال حاضر هدف عملیاتی ما برای مسابقات هانگزو یک پله بالاتر از پنجمین دوره بازی‌های جاکارتا است و هدفی که در نظر گرفته‌ایم این است که قهرمانی آسیایی ما جایگاه اصلی مسابقات باشد. او چهارم شد، اما چرا بالاتر نیست، زیرا معتقدم ما به یک دهه برنامه ریزی مداوم، قوی و جامع نیاز داریم تا بتوانیم مقام سوم را دنبال کنیم.

وی ادامه داد: چین، ژاپن و کره جنوبی نزدیک به پنج دهه است که رتبه های اول تا سوم آسیا را به خود اختصاص داده اند. بنده و سجادی وزیر ورزش و جوانان در پکن با روسای کمیته های المپیک چین، کره جنوبی و دیگر مسئولان دیدار کردند. واقعیت این است که سرمایه گذاری های کلانی انجام دادند و برنامه ریزی کردند.

او گفت: «وقتی به سخت‌افزار، نرم‌افزار و فرصت‌های سرمایه‌گذاری چین نگاه می‌کنید، طبیعتاً به آن این حق را می‌دهید که این کار را انجام دهد. موفقیت بدون تلاش به دست نمی آید. در حوزه ورزش مقوله ای به نام تصادف اشتباه است و ادعاها نادرست و بی معنی است. مسابقات قهرمانی ورزشی محصول برنامه ریزی، سرمایه گذاری، حمایت و تشویق است که باید انجام شود. در شرایطی که کشور مشکل و چالش دارد و منابع و امکانات محدود و ارز گران است، این حمایت ما را محدود می کند. ما با درک واقعیات کار می کنیم و نمی خواهیم ادعای معجزه کنیم.

صالحی امیری گفت: برای بازی های آسیایی جاکارتا به بانک مرکزی رفتم و 2 میلیون دلار ارز دریافت کردم که رئیس وقت بانک مرکزی آقای سیف بود. 8 میلیارد و 400 میلیون تن سپرده گذاری کردیم و 2 میلیون دلار ارز دریافت کردیم و از بازی های آسیایی جاکارتا و المپیک جوانان آرژانتین به 2 رویداد رفتیم.

وی گفت: سال آینده به 4 میلیون دلار ارز نیاز داریم زیرا سه رویداد آسیایی شامل بازی های کشورهای اسلامی در مرداد، بازی های آسیایی هانگجو در شهریور و المپیک جوانان چین در آبان در پیش رو داریم. ما داریم. امروز این رقم بالغ بر 100 میلیارد تن است. از 12 به 13 برابر افزایش یافته است. ما باید با شرایط کشورمان سازگار شویم.

رئیس کمیته ملی المپیک در گفتگو با رادیو ورزش درباره سخت افزار و شرایط امکانات گفت: بحث تجهیزات داریم چرا که برای موفقیت نیاز به تجهیزات داریم و باید آخرین تجهیزات روز دنیا را تهیه کنیم. تاکید می کنم مجموعه شرایط کشور این فضا را به ما می دهد که برنامه ریزی واقع بینانه، منطقی و مقرون به صرفه داشته باشیم، ارزیابی ما این است که روندی که از بازی های آسیایی سال 1982 دهلی آغاز شد و به امروز رسیده است، روندی با گرایش منطقی به جلو خواهد بود. و ارزیابی نهایی ما این است که در رویداد هانگزو یک پله صعود خواهیم کرد و این وعده ای است که در دهه فجر می توانیم به ملت بدهیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید