به جای منفی نگری نسبت به پدیده حجاب، به جایگاه زنان/خواهرم اعتراف کنیم! نگذارید به نام آزادی پوشش شما را از شما بگیرند


ساعت: 10:04
تاریخ انتشار: 22.04.1401
کد خبر: 1882781

“خواهرم! به نام آزادی نگذار پوششت را بردارند”; این جمله یادگار شهدای هشت سال دفاع مقدس است. برخی از شهدا نیز حجاب را بهتر از خون شهید می دانستند، اما حجاب برگ ته یک زندگی عفیفانه و مؤمنانه است، آن هم به آتش تبلیغات دشمن و کفر فرهنگی.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از گلستان ما ; امروزه قدم برداشتن در راه حجاب و عفاف عمومی با توجه به حمایت قانونی و تکلیف شرعی امری آسان به نظر می رسد، اما در عمل دشواری دوچندان دارد.

شاید به همین دلیل است که برخی از مسئولان عفاف و حجاب امروز در میزگرد اختصاصی ما حاضر نشدند، مسئولی که باید به فکر ساماندهی بازار و پوشش مد و لباس باشد و مسئول دیگری که گفته می شود سال هاست که در موضوع عفاف و حجاب عرق می ریزند و حتی با مشغله های خود، نیروی انتظامی از این میزگرد کناره گیری کردند و همین موضوع ما را به این فکر انداخت که با جمع بندی نظرات کارشناسان در زمینه ابتذال فرهنگی و عفاف و حجاب. او می خواهد این پرچم را نگه دارد.

کنار هم قرار دادن این معماها نشان می دهد که با وجود اینکه اکثریت مردم استان گلستان را مردان متدین و زنان پاکدامن تشکیل می دهند، چرا باید حاکمیت اجتماعی به ویژه در فضای مجازی در دست مروجین حجاب باشد، موضوعی که گروه رسانه ای ما در گلستان بارها آن را مطرح کرده است. خطاب به. و از این رو مورد هجمه رسانه های مخالف جمهوری اسلامی ایران قرار گرفته است.

کارشناسان این میزگرد تخصصی معتقدند نگرش منفی به موضوع عفاف و حجاب مشکلی را حل نمی کند و باید برنامه های فرهنگی مناسب برای زندگی عفیفانه جامعه تدوین شود و از سوی دیگر باید در حوزه فکری کرد. ترویج عفاف و حجاب

حجت الاسلام محمدجواد محمدزاده رئیس تبلیغات اسلامی شهرستان گرگان در این خصوص می گوید: اگرچه در طول چهل سال گذشته انقلاب شاهد رشد عرصه های فرهنگی، مذهبی و دینی بوده ایم، اما باید بپذیریم که جامعه دارای رشد بوده است. همچنین تغییر کرده است که مطمئناً 10 سال آینده نیز شاهد این امر خواهیم بود. ما امروز لباس همیشگی نخواهیم بود و مسئله مهم این است که بتوانیم این لباس را با فرهنگ ایرانی و اسلامی خود درآمیزیم.


8ed46932 b4a4 4586 93ec a65fa9e4fb59 خبر خاکستری

محمدزاده یادآور شد: متأسفانه وقتی فصل خربزه و هندوانه فرا می رسد و گرمای تابستان می رسد، غیرت ما برای داشتن حجاب بیشتر می شود و این تا زمانی است که در دیگر فصول سال به موضوع عفاف و حجاب پرداخته ایم. پوشش جامعه را در بخشی از تابستان ببینید.”

وی افزود: چه کسانی به مراسم تشییع سردار سلیمانی آمدند؟ در مراسم تشییع سردار سلیمانی دیدیم که جامعه ما چقدر مذهبی است و در ماه رمضان حتی در دورافتاده ترین روستاها، جوانان ما شب قدر را احیا می کنند، هرچند کشور گرفتار مشکلات اقتصادی است، اما سطح درآمد مردم این کشور است. اباطات و عالیه، کمیته امداد و انفاق عمومی چند برابر است و این نشان می دهد که شهر دارالمومنین در مسیری که برای انقلاب ترسیم می کنیم، از نظر عفاف و حجاب پیشرفت خوبی دارد.


ریشه مشکل ریش در خارج از کشور است

این مسئول تاکید کرد: بحث عفاف و حجاب را در بعد شهری دنبال می کنیم و این در حالی است که عفاف و حجاب یک تفکر است و اگر ذهن جوان من اصلاح نشود حجاب را نمی پذیرد، بحث عفاف است. و حجاب یک بحث عقیدتی است و باید در دانشگاه و حوزه های علمیه به آن رسیدگی شود.

محمدزاده تصریح کرد: در بحث عفاف و حجاب در مدیریت فضای مجازی راه زیادی را طی کرده ایم، در بین رسانه های استان گلستان تنها رسانه مطالبه گر و عدالت محور در این حوزه مجموعه گلستان ماست و باید این دیدگاه را تقویت کنید.
وی گفت: آزادی را امام (ره) برای ما به ارمغان آورد اما دولتمردان آن را ذبح کردند و آزادی را در پوشش مسائل جنسیتی عرضه کردند.

این مسئول خاطرنشان کرد: بیش از 90 درصد گره های حوزه عفاف و حجاب را در خارج از ایران و در تلاش دشمنان می بینم.

محمدزاده تاکید کرد: در حوزه عفاف و حجاب ما بحث استعمار را نمی بینیم، یکی از ریشه های اصلی ما در بحث عفاف و حجاب استبداد است، تمدن غرب به دنبال تسلط بر جهان است و به همین دلیل فرهنگ خود را در جوامع دیگر ترویج می کند. ، در دوره ای که از سنت به مدرنیته می گذریم و مدرنیته نوجوانان و جوانان ما پوشش رنگارنگ را می گیرد.

طاهره رجبی، کارشناس فرهنگی، حوزه و مدرس دانشگاه نیز در میزگرد تخصصی عفاف و حجاب گفت: اگر به سیر تحول تاریخی رشد و تکامل زنان نگاه کنیم، خواهیم دید که قبل از بعثت پیامبر(ص) اجساد دختران را زنده به گور می کردند و حالا هویت زنانی را که زنده به گور می کنند، وقتی زنی هویت ندارد، تبدیل به ابزار و کالای تبلیغاتی شده است، دهکده جهانی را نیز ابزاری برای تبلیغ خود می دانند. اهداف


5efcea2b 947b 4da3 8a4a 2a4667f2801a خبر خاکستری

رجبی تاکید کرد: رسانه ملی و شبکه استانی باید برای تقویت عفاف تلاش کنند، برنامه های صدا و سیما با ذائقه ارزش های دینی همخوانی ندارد به ویژه در حوزه کودک و نوجوان می توان برنامه هایی را نقد کرد تا نشست فرهنگی را فتح کند. برنامه های برتر، منسجم و به روز نیاز است، ما داریم، وضعیت فعلی قرمز است و نباید نسبت به این موضوع بی تفاوت باشیم.


خانواده ها باید کمربند عقیدتی را برای فرزندان خود محکم کنند

وی بابیان اینکه خانواده ها باید کمربند عقیدتی را برای فرزندان خود تقویت کنند و ثبات رفتاری داشته باشند، خاطرنشان کرد: می گویند در سال های اخیر پوشش مردم تغییر کرده است، چرا ظاهر تبلیغات ما تغییر نکرده است باید از کنش های منزوی و اتحاد خارج شویم. سازمان تبلیغات باید مسیر سلامت معنوی ایجاد کند، خانواده ها در النگدره امنیت داشته باشند.

این استاد دانشگاه می گوید: ما در دنیا با ویروس بداخلاقی روبرو هستیم که اگر رشد کند زندگی بشر خاکستری می شود. انقلاب های الجزایر و اندلس را بررسی کنید، من می بینم که زنان مورد حمله قرار گرفتند. تمام زندگی باید به تغذیه، تربیت و آموزش توجه شود.

رجبی تصریح کرد: بسیاری از مروجین بوم گردی و کوهنوردی بی حجاب هستند. من بانویی هستم که بسیاری از قله های کشور را با حجاب فتح کردم.

وی افزود: دشمن هر روز و ثانیه در مقابل ما ایستاده است و کاری با او نداریم، چرا مطالب ما را بر اساس او قرار دهید. س.ا و اینکه چرا باید بنیادهای غربی به آرامی ما را از کشور خارج کنند و چرا در حوزه ایدئولوژی های اسلامی جایی برای تفکر نداریم.


به جای منفی نگری نسبت به پدیده حجاب، جایگاه زن را تصدیق کنیم

آزاده دانکوب، مدرس و مدرس دانشگاه و رابط جامعه استان گلستان نیز در این زمینه می گوید: یکی از ریشه های زنان محجبه در جامعه این است که به جای پرداختن به پدیده زنان محجبه، به وضعیت زنان محجبه توجه نمی شود. حجاب و برچسب زدن به صورت منفی ورود افراد محجبه ممنوع است» وضعیت واقعی زنان باید مشخص شود.


a3cfe0ca 3435 46a3 8173 bf6a61112d91 خبر خاکستری

دنکوب بابیان اینکه گاهی مرز بین محجبه ها و محجبه ها باعث از بین رفتن وحدت و یگانگی می شد افزود:

وی با ترویج فرهنگ عفاف و حجاب می گوید: در بحث تولید پوشاک باید از فعالان حوزه عفاف و حجاب حمایت شود، یک ماه از سال در این تلویزیون های شهری و بیلبوردهای سطح شهر به موضوع اختصاص داده شود. عفاف و حجاب و معرفی این مغازه ها و نکته بعدی این است که باید جایگاه زن محجبه را بالا برد.

“خواهرم! به نام آزادی نگذار پوششت را بردارند”; این جمله یادگار شهدای هشت سال دفاع مقدس است. برخی از شهدا نیز حجاب را بهتر از خون شهید می دانستند، اما حجاب برگ ته یک زندگی عفیفانه و مؤمنانه است، آن هم به آتش تبلیغات دشمن و کفر فرهنگی.

امروز که جمهوری اسلامی ایران در مسیر تمدن نوین اسلامی قرار دارد و مهم ترین وسیله نیل به این هدف، خانواده متدین اسلامی است، قطعا فرهنگ برهنگی و حجاب ما را از این مسیر منحرف خواهد کرد.
اگرچه مسئولان گلستان از پاسخگویی به بحث های کارشناسان در این میزگرد خودداری کردند، اما پیگیری های ما از گلستان همچنان ادامه دارد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید