به دنبال بازیکن آزاد خارجی برای استقلال/ جایگاه مجیدی در قبال گفوری مثل قبل نیست


ساعت: 15:00
تاریخ انتشار: 1200/06/14
کد خبر: 1811193

فدراسیون باید با سربازان برخورد می کرد

معاون حقوقی باشگاه استقلال گفت: فدراسیون باید وارد بحث سربازی می شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ فرشید سمیعی، معاون حقوقی باشگاه استقلال با بیان اینکه گفته می شود مدیران باشگاه استقلال در مورد مرادمند و یزدانی کمی دیر اقدام کرده اند، گفت: خیر، چند ماه پیش این کار را انجام دادیم. قرار وثیقه سرباز دلاور مرادمند و یزدانی حدود سه ماه پیش گرفته شد اما رسیدگی به آن زمان برد.

وی در خصوص انتشار نامه ای به تاریخ 28/11 که کامرانی فر برای خسروی ارسال کرده است، گفت: این نامه مربوط به زمانی بود که کار سخت شده بود که باید توسط باشگاه استقلال منتشر شود. کمیسیون ها ادامه یافت. از ابتدا می توانستند بگویند هیچ تضمینی ندارد. و در آنجا با تفسیری از قانون مواجه شدیم. می توان تعبیر کرد که ضمانت دارد یا خیر. جواب مدتی طول کشید و یکدفعه حدود 5 روز مانده به پایان گفتند وضعیت همین است.

قائم مقام باشگاه استقلال گفت: مدیران استقلال با وجود عملکرد چند ماه پیش خود مطمئن بودند. یکی اینکه خود آجورلو سال ها در اردو بوده است و کسانی را که برای این کار مأمور کرده است، می توانند رکورددار فوتبالیست های نظامی باشند. رزومه و تجربه داشته باشید. با توجه به نامه ها و صحبت ها تصور می شد مشکلی ندارد.

سمیعی افزود: طبق دستورالعملی که برای اولین بار در سال 97 به بازیکنان داده شد، بازیکنانی که در سطح یک تیم ملی هستند به شرط رعایت خدمت می توانند خروج خود را تا 30 سالگی به تعویق بیندازند. این به دو نهاد در سطح تیم ملی واگذار شد. تعیین اینکه چه کسانی در سطح تیم ملی هستند یک کار تخصصی است. مردم در تیم ملی می آیند و می روند. آنها ممکن است در یک اردوگاه باشند، نه در اردوگاه بعدی. اگر دو روز نرفته باشید نمی توانید در ارتش ثبت نام کنید. این عبارت را در سطح تیم ملی انتخاب کردند.

وی افزود: دو نهاد برای تایید تیم ملی از فدراسیون فوتبال و وزارت ورزش خارج شده اند. هر دو نهاد تایید کرده اند که محمدحسین مرادمند در سطح تیم ملی است. او در حال حاضر حق تعویق دارد.

سمیه افزود: ما برای سازمان نظام وظیفه احترام زیادی قائل هستیم و بسیار متاسفیم که ماجرا به این شکل ادامه دارد، اما باید و باید از حقوق باشگاه استقلال دفاع کنیم. با توجه به نامه هایی که فدراسیون و وزارتخانه به نیروهای مسلح ارسال کرده اند، «دقت کردند و فرستادندش سامانه جذب.

وی با اشاره به موضوع سیاوس یزدانی گفت: مبنای مصوبه نیروهای مسلح که در سال 97 توسط سردار موسی کمالی ابلاغ شد کمک به فوتبال بود. این تصمیم برای محدود کردن بازیکنان نبود. برای اینکه بتوانم به تیم ملی خدمت کنم، تیم ملی بود. سالها در اوج خود ورزش کنید.

نماینده استقلال در مجلس افزود: این مصوبه با نگاه مثبت آمد و مطرح شد. او ملی پوشی است که از مسابقات مقدماتی جام جهانی آمده و بعد می خواهد در جام جهانی شرکت کند. طبق این مصوبه برای کمک به بازیکنان امکان تعویق وجود دارد بازیکن در مسابقات حضور دارد و باید به محل کار اعزام شود. تاریخ احضار وی 1400.12.1 این تاریخ ارسال علاوه بر اینکه بارها برای مردم عادی به تعویق افتاده است، به دلیل اینکه بازیکن در حین مسابقه به سرویس اعزام شده است، پنجره نقل و انتقالات بسته است و یزدانی شامل می شود. سهمیه سپاه پاسداران. در عمل باید تا مهرماه سال آینده بدون تیم بماند.

سمیعی گفت: یا باید در خانه بنشیند و سرباز ناپدید شود یا به پادگان برود یعنی بازیکنی را در حد تیم ملی آورده ایم. دلمان برای ملی تنگ شده و او نمی تواند بازی کند. فدراسیون باید به اینجا می آمد. اگر این مصوبه برای کمک به فوتبال و تیم ملی نبود، پس چرا بارها از سوی نهادهایی مانند ستاد کل نیروهای مسلح مطرح شده که قصد کمک دارد و عملاً همینطور بوده است.

مطمئن باشید ستاد کل نیروهای مسلح همیشه قصد کمک داشته، همیشه قصد دفاع و تقویت تیم ملی را داشته است. یعنی گفتند راه حل قانونی پیدا کنید تا خدمت این بچه ها سه ماه به تعویق بیفتد.

قائم مقام باشگاه استقلال در خصوص آخرین وضعیت و اینکه آیا درخواست باشگاه پذیرفته شده است، گفت: ستاد کل نیروهای مسلح به نهادهای مختلف پاسخ داده است که روز پنجشنبه نیز به استناد همین پرونده های قضایی اعلام شد. بازیکنی که 28 سال سن دارد و در سطح تیم ملی است ممکن است محروم شود.

وی افزود: در نتیجه استقلال با توجه به اینکه محمدحسین مرادمند شرایط مناسبی برای گفتن اینکه ستاد کل نیروهای مسلح می گوید این نامه دقیقا شرایط را دارد به فدراسیون فوتبال و وزارت ورزش نامه نوشت. بازیکن ما همانطور که گفتند اگر یک بازیکن سطحی می تواند ملی پوش باشد و مورد تایید فدراسیون و وزارت ورزش باشد الان می تواند منصوب شود چون همه شرایط را دارد اما نمی دانم چرا وجود دارد. بدون نتیجه گیری در مسابقات مقدماتی می گویند کدام بازیکن حق تعویق دارد و همه را به او نسبت می دهند اما در جمع بندی می گویند شرایط را ندارد.

سمیعی در مورد اینکه آیا قوانین به آنها اجازه می دهد تا پایان فصل صبر کنند، گفت: در مورد سوارکاران بله، اما در مورد موراندما در سن 30 سالگی ممکن بود این اتفاق بیفتد. تا زمانی که در رده ملی می ماند، یعنی اگر در رده ملی می ماند و این 6 ماه به 6 ماه می رسید، مورد تایید دو نهاد مربوطه، مرادمند باید تا 30 سالگی به تعویق می افتاد. قدیمی

نماینده استقلال در مجلس گفت: اگر تفسیر موثقی بود، اصول صدور این حکم و ابلاغ و شرایط و دلایل تعویق برای تیم ملی در نظر گرفته می شود و با توجه به اینکه فصل نقل و انتقالات تمام شده و پنجره ما بسته است. “تیم ملی نمی تواند در لیگ یک بازی کند اما به هر حال سپاه پاسداران در لیگ یک تیم ندارد و ملوان هم در لیگ یک تیم ارتشی است. با این تفاسیر تکلیف این بازیکن مشخص نیست. فدراسیون و اعضای تیم ملی برای ورود به این موضوع سیاوش یزدانی ملی پوشی است که برایش زحمت کشیده و در اوج آمادگی است. اگر این قانون برای کمک به سیاوش نیست پس چرا؟

سمیعی گفت: ستاد کل نیروهای مسلح و نظام جذب همواره نقش پشتیبان داشته است. منصفانه نیست تا جایی که آنها توانسته اند به تیم ملی و بازیکنانش کمک کنند اگر این را نگویم.» در این اتفاق اخیر استادکل هم توصیه کرد که به تیم ملی و تیم ملی کمک شود و راه حل قانونی پیدا کند. که این بار هم می شود از ظرفیت قانونی استفاده کرد که استادکل را آنقدر مسئول می دانند که بیاید کمک کند، فوتبال تا می تواند یک مصوبه و ابلاغیه ایجاد می کند، الان هم از مسئولان و مسئولان استقلال که شهروند هم هستند انتظار داریم. از این قدرت ها مانند سایر تیم ها لذت ببرید.

نایب رئیس استقلال در پاسخ به این سوال که آیا این دو بازیکن می توانند این تیم را همراهی کنند، گفت: بله می توانیم بازیکن آزاد خارجی جذب کنیم و اگر مشکلی داشته باشیم یک خارجی آزاد جذب می کنیم و در عین حال به دنبال جذب بازیکن آزاد هستیم. عوامل آزاد خارجی

وی در خصوص پایان ماجرای ووریا گفوری و فرهاد مجیدی گفت: سرمربی آن را به مدیریت باشگاه داد. گفوری کاپیتان تیم است و سال هاست سخت کار می کند. مدیریت قصد دارد مشکل را حل کند اما با حفظ قدرت سرمربی استقلال می گوید: «به هر حال بعد فنی مدیریت در باشگاه استقلال دخالتی ندارد، قدرت کامل در اختیار سرمربی است، شأن او خواهد بود. او بازیکن و کاپیتان قدیمی ماست، اما باید فرض کنیم که سرمربی حرف اول و آخر را می زند.

سمیعی در خصوص اینکه آیا مجیدی همچنان در سمت قبلی خود در قبال غفوری است، گفت: خیر، معمولاً در تمام مواردی که به رهبری مراجعه می کند، پس از توضیح مواضع و کار رهبری یا احتمالاً کمیته انضباطی، سریعاً به ایشان التماس می کرد. مجیدی هرگز نمی‌خواهد بازیکنش از تمرینات دور شود. به تیم اضافه شد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا برای دریافت خبر ووریا غفوری عجله دارند، گفت: نمی توانم درباره مدیریت رسانه های باشگاه قضاوت کنم. حتما دلایلی داشتند و باید از آنها پرسیده می شد اما در این مورد مدیریت باشگاه تصمیم می گیرد. شاید اگر جای شما بودم این کار را نمی کردم. این نظر شخصی من است حتما دلایلی داشتند که بپرسند اگر مشکلی هست مدیریت باشگاه وارد می شود اگر درگیری، صحبت یا دلیلی باشد رسانه ای نمی شود. گذر از هر چیزی برای آجورلو آسان نیست، اما دلیلی هم ندارد که هیچ صحبتی در خانواده استقلال رسانه ای شود. دلیل رسانه ای شدن این موضوع باید در خانواده استقلال بررسی شده باشد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید