به دنبال تغییرات NOC / متاسفم برای آیین نامه!


ساعت: 12:20
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۵/۱۹
کد خبر: 1888992

رئیس فدراسیون کبدی گفت: معتقدم باید به هر نحوی شرایط فراهم شود تا انتخابات کمیته ملی المپیک در موعد مقرر برگزار شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ عباس اُرسجی رئیس فدراسیون کبادی درباره دلایل ثبت نام خود برای نایب رئیسی برای حضور در انتخابات کمیته ملی المپیک گفت: فدراسیون های غیر المپیکی طبق اساسنامه نمی توانند در شورای اجرایی ثبت نام کنند و صرفا فرصت ثبت نام به عنوان رئیس و معاون رئیس جمهور را دارند.

وی افزود: دوران ریاست صالحی امیری پر رونق و پر رونق بود و نمی خواستم جزو افرادی باشم که در دوره آینده به کمیسیون کمک می کنند. امیدوارم شرایط برای حضور صالحی امیری در انتخابات فراهم شود. اگر این اتفاق نیفتد، کار و وظایف هیئت اجرایی و رئیس و معاون بعدی رئیس جمهور دشوارتر می شود. زیرا در دوره چهار ساله صالحی امیری کارنامه درخشانی اتفاق افتاد. همانطور که می دانید نقش مهم کمیته در دنیا پر رنگ است و کمیته نقش مهمی در ورزش دارد.

اورسجی ادامه داد: با عملکرد خوب در کبادی احساس کردم که می توانم نقش پررنگی در سمت معاونت داشته باشم. طبق تعریف یونسکو، انسان باسواد امروزی کسی است که توانایی تغییر را دارد. از این تعریف به دنبال تغییرات در کمیته هستم. البته در زمان صالحی امیری تغییرات خوبی ایجاد شد و امیدوارم در صورت انتخاب شدن بتوانم فرد موثری باشم، اگر نشد به دوستانم کمک کنم.

رئیس فدراسیون کبدی با ابراز تاسف از اینکه نتوانسته در هیئت اجرایی ثبت نام کند، در پاسخ به این سوال که آیا برنامه خاصی برای این پست دارید، گفت: پشیمانی من به این دلیل نبود که نمی توانستم در هیئت مدیره ثبت نام کنم. پست مشاوره اجرایی بلکه به این دلیل بود که در طراحی آیین نامه بود. وقتی فدراسیون هایی مثل کبادی در بازی های آسیایی می درخشند و در بازی های آسیایی 2 مدال می گیرند، مدال های متفاوتی می آورد. و با توجه به اینکه ما یک رشته تیمی هستیم و به دلیل پوشش بانوان در مورد نابرابری دختران ما با بانوان ورزشکار بحث می کنند، مدال های این رشته آنقدر ارزشمند بود که حداقل یک تذکر می دادند و آن را از مجلس تصویب می کردند. 5 تا 6 رشته غیر المپیکی برای انتخاب منطقه ای که انگیزه ای برای سایر مناطق غیرالمپیکی باشد.

وی ادامه داد: به همین دلیل ابراز تأسف کردم وگرنه دوستانی که به عضویت شورای اجرایی در می آیند قطعا شایسته انتخاب هستند و مورد احترام ما هستند. من باید مدافع رشته خودم باشم و جامعه کبدی از من چنین انتظاری دارد و بنابراین من ناراحت شدم. امیدوارم در آینده این مشکل حل شود و دوستان عزیزمان در هیات اجرایی و افسران بعدی کمیته ملی المپیک به این موضوع توجه کنند.

اورسی در پاسخ به برابری اعضای المپیکی و غیرالمپیکی مجمع انتخاباتی کمیته ملی المپیک و اینکه آیا انتخابات با این شرایط برگزار می شود، گفت: طبیعی است که اگر شرایط فراهم نشود، قطعا انتخابات برگزار نمی شود. برگزار شد، اما مطمئنم با درایت صالحی امیری و حمایت سجادی وزیر ورزش، برنامه ای برای برگزاری انتخابات اندیشیده خواهد شد. ما به انتخابات نیاز داریم. من معتقدم به هر طریقی باید شرایط برای برگزاری به موقع انتخابات فراهم شود.

دیدگاهتان را بنویسید