به همین دلیل یحیی باید از مربیان مستقل بترسد

به همین دلیل یحیی باید از مربیان مستقل بترسد

بهزاد داداش زاده بازیکن سابق تیم ملی و پرسپولیس در خصوص دیدار تهران و پرسپولیس با هواداران در هفته بیست و چهارم لیگ برتر و همچنین قرعه کشی جام جهانی و حضور علی دایی به عنوان نماینده ایران در این مراسم توضیحاتی ارائه کرد.

شرایط پرسپولیس برای بازگشت به لیگ برتر را چگونه ارزیابی می کنید؟

پرسپولیس در دربی فوتبال خوبی ارائه کرد و تیم متفاوتی بود. البته در مجموع این دربی با دیدارهای قبلی پرسپولیس و استقلال متفاوت بود، اما تساوی پرسپولیس و استقلال با توجه به امتیازات این تیم با حریف، کمی آرامش را از این تیم گرفت. این حواشی و اتفاقات قطعا روی این بازی تاثیر خواهد گذاشت.

یعنی نمک و امثال آنها، درسته؟

این تیم هواداران چند بازیکن استقلالی دارد و از همه مهمتر مربی آن رضا عنایتی بازیکن سابق استقلال و چهره محبوب بین هواداران این تیم است. در مجموع، هواداران در این فصل مقابل تیم های بزرگ عملکرد خوبی داشتند. با وجود اینکه همه در مقابل پرسپولیس با انگیزه هستند، اما قطعا تیم های تحت مربیگری استقلال باعث خوشحالی هواداران استقلال شده و شاید با توجه به اینکه نیمکت نشینی استقلال را هم دارند، تا شاید روزی سرمربی این تیم شوند، به میدان بیایند. تیمشان با تمام وجود.به پرسپولیس بفرستند.

مربیان استقلالی دوست دارند جلوی پرسپولیس دعوا کنند/ بدرفتاری با دایی ها آنها را پناه می دهد/ هنوز نمی دانیم برای رفتن به جام جهانی چه برنامه ای داریم!

تو چی میگفتی

نمونه اش بازی تیم علیرضا منصوریان بود. صنعت نفت داشت به همه می باخت اما دیدیم مقابل پرسپولیس قرار گرفت و پرسپولیس را شکست داد. بنابراین این بازی و این مدل مسابقه برای پرسپولیس اهمیت بیشتری دارد و باید با دقت بالاتری به زمین برود تا تیم دوم جدول بماند و منتظر لغزش استقلال باشد.

فکر می کنی استقلال امتیاز از دست می دهد؟

نگاهی به حریفان استقلال تا پایان فصل نشان می دهد این تیم با رقبای سرسختی همچون سپاهان، آلومینیوم اراک، مس رفسنجان و فولاد خوزستان بازی می کند. مطمئنا این دیدارها برای استقلال آسان نخواهد بود و او نمی تواند در همه آنها پیروز شود. بنابراین پرسپولیس برای زنده نگه داشتن شانس قهرمانی چاره ای جز برد در هفت بازی اخیر ندارد.

با توجه به سبک هجومی تیم هواداری، فکر می کنی گل زدن به این تیم برای پرسپولیس راحت نیست؟

ما نمی توانیم خودمان را گول بزنیم. امروز در فوتبال ایران گلزن وجود ندارد. نگاهی به جدول با گلزنان نشان می دهد نفرات اول و دوم این جدول خارجی هستند و برای ما بد است که گلزن کم داریم. در حالی که در دنیای امروز، فوتبال راحت تر از گل نخوردن است. این وضعیت در فوتبال ایران برعکس است. بنابراین در دیدار پرسپولیس و هواداران می توان گل ها را با ضربات ایستگاهی و یا ضربات ایستگاهی به ثمر رساند. اما پرسپولیس باید بتواند در این بازی نتیجه لازم را کسب کند.

مربیان استقلالی دوست دارند جلوی پرسپولیس دعوا کنند/ بدرفتاری با دایی ها آنها را پناه می دهد/ هنوز نمی دانیم برای رفتن به جام جهانی چه برنامه ای داریم!

قرعه کشی جام جهانی و دور گروهی ایران با انگلیس و آمریکا چطور؟

به نظر من برابری تیم ایران بهتر از مساوی ژاپن است. اما باید دید نظر تیم ملی کشورمان برای حضور در این رقابت ها چیست. آیا ما فقط می خواهیم حضور داشته باشیم؟ آیا می خواهیم برویم و جایزه حضور در جام جهانی را بگیریم و برگردیم؟ آیا برخی دلال ها می خواهند پنج یا شش بازیکن به لیست نهایی خود اضافه کنند تا قراردادشان در فصل آینده دو برابر شود؟ همه چیز به دیدگاه فدراسیون فوتبال برای مسابقات بستگی دارد. می خواهیم یک مربی ایرانی روی نیمکت بنشیند یا با همان اسکاتلندی برویم؟ بنابراین از آنجایی که در بحث تیم ملی تکلیف خود را با این تیم مشخص نکردیم، نمی توانیم در مورد رقبای خود نظر قطعی بدهیم.

اتفاق ویژه در قرعه کشی جام جهانی چه بود؟

حضور علی دایی قطعا بود. روز علی افتخار فوتبال جهان، آسیا و البته ایران است. در این شکی نیست، اما جای تاسف و تعجب است که ما قدر این افراد را در کشور خود نمی دانیم. خارجی ها از آنها قدردانی می کنند اما در ایران وقتی می خواهیم در مورد دایی صحبت کنیم، عده ای ناراحت می شوند. بعد می گوییم چرا یک ورزشکار پناهنده شد و از ایران رفت؟ وقتی قدر چیزهایی را که داریم ندانیم، برخی از آنها ناامید می شوند و می روند، در حالی که برخی دیگر که می مانند در اندوه زندگی می کنند. این همه کج سلیقه تاکی؟ متأسفانه در حالی که مافیا فوتبال بازی می کند، وضعیت اینگونه است.

دیدگاهتان را بنویسید