برای همین من را مستقل می دانستند!

برای همین من را مستقل می دانستند!

کریم باقری با حضور دراگان اسکوچیچ و در روزهایی که سایه حذف از مرحله مقدماتی جام جهانی بالای سر تیم ملی بود، به عنوان عضو کادر فنی شروع به کار کرد و در نهایت موفق شدند به میدان بروند. مجوز حضور در قطر به عنوان یکی از سی و دو تیم. این جام را به دست آورد اما گفته می شد کریم باقری باید بین تیم ملی و پرسپولیس یکی را انتخاب کند.

چرا امسال حضور همزمان مشکلی نداشت؟

اول اینکه قراردادم با فدراسیون تمام شده و منتظر هستم تا قراردادم را تسویه کنند. من قراردادی ندارم و باید در این مورد بحث شود. چطور زمانی که من یک سال در تیم ملی بودم نهادهای نظارتی نبودند اما الان هستند؟ چرا الان این سوال مطرح می شود؟ من نمی دانم کار کیست و نمی خواهم با آن کار کنم. آقای عزیزی به عنوان گزینه برای من مطرح شده و او را به جای من می آورند. چه من باشم چه آقای هداد عزیزی و چه هرکس دیگری، اول از همه باعث افتخار است که در کنار تیم ملی هستیم، اما باید همه چیز سر جای خودش باشد و قدم به قدم پیشرفت کند تا این حواشی پیش نیاید. اما الان این اتفاق افتاد و گفتند من از خط گذشتم و نمی روم. این اتفاق می افتد و واقعاً برای من مهم نیست. دوستان گفتند دنبال جایگزینی برای من می گردند. آنها باید صراحتاً بگویند که شما نیازی ندارید و می خواهیم شخص دیگری را بیاوریم. من ناراحت نمی شوم و کار در تیم ملی افتخار بزرگی است و به همه نمی رسد.

معامله کردیم، من دزد نیستم!

سرمربی تیم ملی در راه جام جهانی درباره دستمزدش برای همراهی با تیم ملی و کمک هزینه هایی که به آن تشکیل شده است، گفت: هنوز دریافت نکرده ایم و اگر هم بگیریم، دزدی نکرده ام! حساب می کنید و می بینید مربیان و به خصوص کمک های خارجی چقدر می پردازند؟ کاری به مربیان ندارم. آیا دستیاران خارجی که به ایران می آیند و کار می کنند کمتر از 100 هزار دلار درآمد دارند؟ حالا اگر در این شرایط حساب کنید می شود 3، 4 یا 5 میلیارد.

کی منو ناظم صدا کرد؟

باقری درباره انتقاداتی که به او وارد می شود که مصاحبه کافی انجام نمی دهد و همچنین صحبت هایی که می شود در تیم ها ناظم است، گفت: چرا من باید مجری باشم که این اسم را به من داده است؟ سرم را خم کردم، من کریم باقری مربی با زمانی که فوتبال بازی می کردم فرق دارم. الان دستیار مربی تیم هستم. من با علی دایی شروع کردم و چهار سال در برونکو بودم، بعد آقای کالدرون آمد و بعد آقای گل محمدی به همراه کادرفنی آقای اسکوچیچ سرمربی و در تیم ملی شدند. هرکس وارد می شود نفر اصلی کنارش است و من به عنوان مربی کار را دنبال می کنم و اولین نفری نیستم که تمرین می کنم. در مربیگری باید جایگاه خود را بشناسید و جلو بروید. در مربیگری نمی توانم کاری را که می خواهم انجام دهم اما این دوستان خوب بودند و اجازه دادند در پرسپولیس و الان در تیم ملی کنارشان باشم. برای من مهم نیست که این یک چیز احمقانه است. این اسامی را در خبرگزاری ها و برخی صفحات مجازی می گویند و برای من فرقی نمی کند.

فقط خدا به مجیدی گفت چرا نمی گذری؟ این!

بین دو نیمه بازی ستارگان ایران و جهان و در رختکن شما اتفاقی نیفتاد؟ آیا درگیری بین خداداد عزیزی و فرهاد مجیدی وجود نداشت؟ پاسخ کریم باقری به این شرح بود؛ «بازی در ایران برگزار شد که تاثیر بین المللی داشت. الان نوشتن این حرف ها چقدر غم انگیز است آقایان! خداداد عزیزی فقط معترض بود که چرا فرهاد مجیدی در جریان بازی پاس نمی داد و مجرد نبود. این صحبت ها در فوتبال بسیار طبیعی است و بهتر است به اتفاقات زیبایی که در زمین چمن رخ داده است بپردازیم.

ظاهرا خداداد و تعدادی از بازیکنان از دیر آمدن مجیدی گلایه داشتند و شرط بندی کردند که این کار رفع خواهد شد. این پاسخ آقای کریم است. «هیچ کس شرایطی را تعیین نکرده است. سالی یک بار ماهی یکبار جمع می شویم و بالاخره همه این حرف و حدیث ها درست است. به جای این صحبت ها بهتر است از دوستی ها و خاطرات قدیمی صحبت کنیم. یکی که برای من خیلی خوشحال کننده بود. من بعد از مدت ها هم تیمی هایم را دیده ام و لطفاً دنبال حاشیه نباشید!»

من دنبال سرمربی نیستم

من به دنبال سرمربی نیستم و به آن فکر نمی کنم. سرمربی بودن کار سختی است و وقتی کسی چنین پستی را می پذیرد باید از هر لحاظ آماده باشد. باشگاه و دوستان لطف می کنند و می گویند که من در کنار تیم خواهم بود و همیشه سعی می کنم به وظایفم عمل کنم.

آیا شخصیت بین المللی مثل دایی را در فوتبال ایران کشف می کنید؟

متاسفانه در فضای مجازی اتفاقات خوبی نمی افتد و خیلی ها نمی دانند که باید یک سری مطالب را بخوانند. من زیاد مجازی نیستم و صفحه اینستاگرام من توسط پسرم کنترل می شود و اگر بخواهم به او تبریک بگویم یا به او تبریک بگویم به پسرم می گویم. ما باید یاد بگیریم که به افسانه ها احترام بگذاریم و ارزش قائل شویم. واقعا بازیکنی مثل علی دایی با این شخصیت بین المللی در فوتبال ایران پیدا می کنید؟ نذیر مهدوی کیا، عابدزاده، خداداد یا علی کریمی را پیدا می کنید؟ به راستی چرا این افراد با این سابقه درخشان نباید در فوتبال ما کار کنند و از آنها پیروی نکنند؟ وقتی چنین افرادی را در فوتبال خود نداشته باشیم و از آنها استفاده نکنیم، نتیجه همان می شود که الان در اتحادیه فوتبال و بسیاری از باشگاه ها می بینیم.

چون من عاشق بیان خودم بودم، فکر می کردند من مستقل هستم!

من هم محله علیرضا اکبرپور بودم. در آن زمان مجلات عکس بازیکنان استقلال و پرسپولیس را منتشر می کردند و من به دلیل علاقه ای که به بازی داشتم عکس های شاهین بیانی را جمع آوری می کردم وگرنه بحث حمایت از استقلال نبود. شاید چون علیرضا اکبرپور فکر می کرد من طرفدار استقلال هستم چون پرسپولیسی بودم.

دیدگاهتان را بنویسید